شمانیوز
شما نیوز

بازیکنانی که جنبه چهره شدن نداشتند

افت ناگهانی مهرداد و میلاد محمدی، داریوش شجاعیان و روح‌الله سیف‌اللهی بلافاصله بعد از دعوت به برنامه نود نگران‌کننده است غرور کاذب، اتفاقی است که تقریبا برای تمام بازیکنانی که در برنامه نود شرکت می‌کنند به وجود می‌آید.

برنامه نود برای بازیکنان جوان بد آموزی دارد
به گزارش مشرق، برنامه نود برای بازیکنان جوان که به آن دعوت می‌شوند هرگز خوش‌یمن نیست و معمولا آنها بلافاصله بعد از حضور در این برنامه با افت فاحش روبرو می‌شوند. برنامه نود با اختلاف نسبت به سایر برنامه‌ها پربیننده‌ترین برنامه ورزشی صدا و سیما است و طبیعی است که تمامی اهالی فوتبال دوست دارند در آن حضور داشته باشند، مخصوصا بازیکنان جوان که به دنبال این هستند که با حضور در این برنامه نامی برای خود دست و پا کنند و البته بیشتر از قبل شناخته شده شوند.

عادل فردوسی‌پور هم بیشتر سعی می‌کند به جای دعوت از بازیکنان اسم و رسم‌دار ستاره‌های جوان را به برنامه‌اش دعوت کند تا بدین وسیله به جوان‌گرایی در لیگ برتر کمک کرده باشد اما چطور می‌شود که این بازیکنان جوان بلافاصله بعد از حضور در برنامه نود به یکباره با افتی عجیب روبرو می‌شوند تا جایی که حتی آینده فوتبال‌شان هم با خطر روبرو می‌شود؟ جالب است که بدانید در یکی دو ماه گذشته مهرداد و میلا محمدی، روح الله سیف اللهی و داریوش شجاعیان مهمان برنامه نود بوده‌اند و هر 4 بازیکن هم این روزها اوضاع خوبی در باشگاه‌هایشان ندارند. پیش از این گفته می‌شد که کسانی که به عنوان مهمان در این برنامه شرکت می‌کنند نحسی آن در فوتبالشان تاثیر می‌گذارد اما حالا با مقایسه اتفاق‌هایی که برای این 4 نفر افتاده می‌توان فهمید رفتار خود آنها است که باعث افت‌شان شده است.

روح الله سیف‌اللهی دل به تمرین نمی‌دهد

روح الله سیف‌اللهی پیش از حضور در برنامه نود یک بازیکن کاملا تاثیرگذار بود که از ارکان موفقیت استقلال خوزستان به شما می‌رفت اما بعد از حضور در این برنامه به یکباره از ترکیب ثابت تیمش دور شد و به یک نیمکت‌نشین مطلق تبدیل شد. در مورد او گفته می‌شود از بعد از برنامه نود هرگز حضور مستمری در تمرینات نداشته است و بی‌انضباطی‌هایی را در تیم انجام داده است. همین موضوع باعث شد عبدالله ویسی او را برای چند هفته از ترکیب ثابت استقلال خوزستان کنار بگذارد. یکی از مربیان استقلال خوزستان که تمایلی نداشت نامش فاش شود در مورد این اتفاق به «نسیم» می‌گوید: روح‌الله بعد از این که در برنامه نود شرکت کرد دچار غرور عجیبی شد و به درستی در تمرینات شرکت نمی‌کرد. آقای ویسی خیلی با او صحبت کرد اما متاسفانه سیف‌اللهی خودش را برتر از تیم استقلال خوزستان می‌دید و در نتیجه هم آقای ویسی تصمیم گرفت او را بازی ندهد.

دوقلوها دیگر ستاره نیستند

"وقتی یک بازیکن به برنامه 90 می‌رود و تمام مسائل فنی و کیفیت او در یک برنامه آنالیز می‌شود در ادامه مسابقات کارش با مشکل روبه‌رو خواهد شد. این مسئله وظیفه ما را هم سنگین‌تر می‌کند. هر زمان که لیگ تعطیل می‌شود میلاد و مهرداد محمدی در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند و باید تاکتیکی در نظر بگیریم تا کارشان بهتر شود." این صحبت های عجیب تارتار در مورد دو بازکن دوقلوی تیمش است، 2 بازیکنی که در این روزها اثری از روزهای اوج خود ندارند. مهرداد محمدی پیش از حضور در برنامه نود به عنوان آقای گل لیگ خود را معرفی کرده بود اما بعد از حضور در این برنامه گلی نزده است و البته نتوانسته عملکرد موثری هم داشته باشد. میلاد محمدی که تنها نماینده راه آهن در تیم ملی است هم در این روزها هرگز روی فرم نیست و این نشان می دهد که این 2 بازیکن هم دچار غرور کاذب شده‌اند. این اتفاقی است که تقریبا برای تمام بازیکنانی که در برنامه نود شرکت می کنند به وجود می‌آید.

شجاعیان هم راه سیف‌اللهی را در پیش گرفته؟

هافبک جوان گسترش فولاد یکی از بازیکنانی است در شروع فصل موفق شد خود را به عنوان یکی از پدیده‌های لیگ برتر معرفی کند. داریوش شجاعیان بازیکنی بود که بعد از مدت‌ها فوتبال ایران را امیدوار به ظهور یک هافبک تکنیکی کرد، هافبکی که به راحتی می‌تواند در مصاف‌های تک به تک بازیکن پیش رو را دریبل بزند اما این بازیکن هم با حضور در برنامه نود انگیزه خود را از دست داد و مدت‌ها است که از شرایط آرمانی به دور است. ظاهرا این بازیکن هم مثل 3 بازیکن قبلی خود را برتر از سایر بازیکنان تیمش می‌داند و حاضر نیست در کنار بقیه به خوبی تمرین کند.

اتفاق مشابهی که برای 4 بازیکن لیگ برتری افتاده است بار دیگر نشان دهنده چرخه معیوب فوتبال ایران است. فوتبالی که به بازیکنانش جوانش پیش از عقد قراردادهای میلیاردی فرهنگ شهرت را آموزش نمی‌دهد و آنها با اولین توجه دچار غرور می‌شوند و کیفیت خود را از دست می‌دهند. این موضوعی است که باعث نابودی خیلی از بازیکنان جوان فوتبال ایران در گذشته شده است و باید راهی برای این مساله پیدا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied