شمانیوز
شما نیوز

محیط زیست در مازندران به «محیط ایست» تبدیل شده است

یک نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد ضعیف سازمان محیط زیست در دو سال اخیر گفت: محیط زیست در مازندران به «محیط ایست» تبدیل شده است، محیط زیست نه تنها نتوانسته به رسالت اصلی خود عمل کند بلکه منشأ بروز مشکلات زیادی شده است.

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با انتقاد از عملکرد ضعیف محیط زیست در دو سال اخیر گفت: محیط زیست متأسفانه تاکنون نه تنها نتوانسته به رسالت اصلی خود عمل کند بلکه منشأ بروز مشکلات زیادی شده است و حتی می‌توان گفت عامل ایستایی توسعه مناطق شمالی کشور بوده است.

وی ادامه داد: ما در شمال کشور اصطلاحی داریم که می‌گوییم محیط زیست در این منطقه به «محیط ایست» تبدیل شده است یعنی هرگونه پروژه توسعه و غیره به بهانه محیط زیست متوقف می‌شود و چون مسئولان کار درست را بلد نیستند و حتی زحمت یاد گرفتن و بررسی کردن را به خود نمی‌دهند بلافاصله با انجام طرح‌های مختلف مخالفت می‌کنند و این راز عقب ماندن مازندران است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه مسئولان به وظایف خود در حوزه محیط زیست عمل نمی‌کنند، هم اکنون مقدار زیادی از پساب‌ها به رودخانه‌ها سرازیر می‌شود و متأسفانه محیط زیست توجهی به این موضوع ندارد، زباله مشکل اصلی مازندران است که باید فریاد آن را محیط زیست زودتر از همه بلند کند اما متأسفانه عقب تر از بقیه اقدام می‌کند.

فیاضی افزود: آنچه که در روزهای اخیر در جنگل نور اتفاق افتاده جای تأسف است که به دلیل نداشتن امکانات و نقص بالگرد اقدامات به موقع انجام نشد و سطح وسیعی از جنگل‌های بکر این منطقه طعمه حریق شد باید محیط زیست مجهز به یک بالگرد باشد تا در مواقع خاص برای ورود به این موضوع اقدام کند.

وی تصریح کرد: مسئولان سازمان جنگل‌ها و مراتع نیز در این زمینه وارد عمل شدند اما به نظر می‌رسد باید اقدامات جدی‌تر صورت گیرد در ارتباط با محیط زیست و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و دریاها مشکلات اساسی در این منطقه وجود دارد دیگر ساحلی برای هموطنان مناطق شمالی کشور باقی مانده است، سیلاب‌هایی که در این منطقه می‌آید معمولا به این دلیل است که در حریم رودخانه‌ها ساخت و ساز انجام می‌شود و وزارت نیرو و سازمان محیط زیست باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

این نماینده مجلس گفت: محیط زیست هنوز به تکالیف اولیه خود عمل نکرده است و باید برنامه جامعی برای مقابله با این بحران‌ها داشته باشد چراکه آینده ما را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/BP1M4I
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied