شمانیوز
شما نیوز

خروج مهاجرین از مرز «مهران»؛ قانونی یا سوء‌استفاده از شلوغی جمعیت

خبرنگار فارس در جریان پیگیری‌های خبری خود به زمزمه‌ها و شایعاتی مبنی بر اینکه مرز «مهران» به روی مهاجرین افغانستانی باز شده برخورد کرده است؛ این در حالی است که مقامات ایرانی به شدت این موضوع را تکذیب کردند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در آستانه پیاده روی بزرگ اربعین، شایعاتی در فضای مجازی پخش شده و دست به دست می چرخد مبنی بر اینکه مقامات ایرانی از خروج مهاجرین افغانستانی جلوگیری می کنند و آنها نمی توانند به عتبات بروند.

این در حالی است که ستاد اربعین، نیروی نظامی و وزرات کشور ایران پیش از این اعلام کرده بودند که مهاجرین تنها می توانند از مرز شلمچه عبور کنند.

در همین راستا سردار « سعید منتظر المهدی » سخنگوی نیروی انتظامی ایران نیز با تاکید بر اینکه زائران حتماً برای تهیه گذرنامه و ویزا پیش از ورود به مرز بین المللی شلمچه اقدام کنند تا دچار درد سر نشوند، اظهار داشت: زائران در صورت داشتن گذرنامه و ویزا در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند از مرز خارج شوند.

در عین حالی که اکثر رسانه های معتبر از خروج مهاجرین و اتباع خارجی در مرز شلمچه اطلاع رسانی کرده بودند، روز گذشته اخباری در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه مرز مهران روی مهاجرین افغانستانی باز شده و زائران می توانند از این مرز راهی کربلا شوند، در این زمینه نیز عده ای از مهاجرین و اتباع خارجی نیز راهی مرز مهران شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied