شمانیوز
شما نیوز

20 برنامه برای نجات صنعت استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از پیش‌بینی 20 برنامه مدون توسط این سازمان برای برون‌رفت از مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی استان خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از پیش‌بینی 20 برنامه مدون توسط این سازمان برای برون‌رفت از مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی استان خبر داد.

"محمد حاجی‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با بیان اینکه 20 برنامه برای برون‌رفت از مشکلات صنعت پیش‌بینی شده است، افزود: از جمله این برنامه‌ها اصلاح قوانین و مقررات، جلوگیری از قاچاق کالا، تزریق نقدینگی و اعطای تسهیلات بانکی است.

وی با اشاره به مصوبه ستاد تسهیل استان که با حضور استاندار مرکزی به تصویب رسید، افزود: براساس این مصوبه دستگاه‌های خدمات‌رسان و دولتی مانند آب، برق، گاز، سازمان امور مالیاتی، بیمه و بانک‌ها به بهانه معوقات به هیچ عنوان حق تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی را ندارند.

وی اضافه کرد: اگر مشکلاتی وجود داشته باشد، با ارائه گزارش به فرماندار و استاندار و با بررسی‌های کارشناسی و دستورات مسئولین ارشد استانی تصمیمات لازم گرفته می‌شود و در غیر اینصورت به هیچ عنوان حق تعطیلی واحدهای تولیدی وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی، درخصوص سفر اخبر خود به ساوه گفت: بررسی و برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: در این سفر در دیدار با فرماندار، مسائل و مشکلات مربوط به صنایع مطرح شد و پس از آن از 6 واحد تولیدی و صنعتی بازدید بعمل آمد.

وی افزود: در این بازدیدها مشکلات واحدهای صنعتی بررسی می‌شود و با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای برطرف شدن مشکلات آنان اقدام خواهد شد.

وی مهم‌ترین مشکلات را کمبود نقدینگی و نبود بازار مصرف عنوان کرد و افزود: امیدواریم پس از اجرایی شدن برجام مشکلات تحریم‌ها برطرف شود.

وی پیگیری بسته‌های خروج از رکود را یکی از طرح‌های دولت برای حمایت از صنایع عنوان کرد و با بیان اینکه ارائه تسهیلات با سود پایین از دیگر طرح‌های دولت است، گفت: امیدواریم از این راه کمکی به صنایع برای برون‌رفت از این مشکلات انجام شود.

حاجی‌پور با بیان اینکه طرح عارضه‌یابی در استان نیز از ابتدای آبان آغاز شده است، گفت: این طرح در 1770 واحد تولیدی اجرا شده است.

وی افزود: در این طرح با تهیه پرسشنامه و حضور در واحد‌های صنعتی و تولیدی نیازها، مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید بررسی، جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان آذرماه به اتمام می‌رسد، افزود: در پایان، مشکلات اصلی بخش تولید، میزان رکود اقتصادی در صنعت و تعداد واحد‌های فعال، نیمه‌فعال و غیر‌فعال به دست می‌آید.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت: پس از تکمیل این طرح می‌توانیم برنامه‌ریزی مدونی برای برون رفت از شرایط فعلی انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied