شمانیوز
شما نیوز

خاطرات تلخ دختر 7 ساله اسیر داعش

دختر 7 ساله ایزدی پس از آزادی از چنگ تروریست‌های داعش، از خاطرات تلخ خود گفت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دختر 7 ساله ایزدی عراقی به نام لامیا از اسارت « داعش» آزاد شد.
رادیو اسپوتنیک موفق شد با لامیای خردسال صحبت کند که او و خواهر و مادر باردارش را در « سنجار» (شمال عراق) ربوده بودند.
لامیا گفت یکی از شبه نظامیان قطری داعش به نام « ابو محمد» بارها به او تجاوز کرد. به گفته لامیا این شبه نظامی که دهها سال بزرگتر از او بود قصد داشت اصول دین ایزدی بطور کامل از حافظه دختر خردسال پاک شود.
دختر را به شهر سوری « رقه» منتقل کردند که تحت کنترل شبه نظامیان داعش است.
لامیا و خواهرش به مدرسه فرستاده نشدند. مادر آنها که وقتی ربوده شد 5 ماهه باردار بود. پسری در اسارت به دنیا آورد که شبه نظامیان او را «عمر» نامیدند.
بعدا شبه نظامی قطری می خواست لامیا را به شبه نظامی دیگر از عربستان سعودی بفروشد. لامیا گفت قیمت او چند دلار آمریکایی تعیین شد. شبه نظامی سعودی می خواست او را به شرط « آموزشش» بخرد. یکسال او را تربیت کند تا وقتی به سن 8 سالگی رسید با او ازدواج کند.
لامیا و خواهر و مادر و بردارش یک هفته پیش از سوی هموطن خود، "ابو شجاع " آزاد شدند که تا کنون زنان عراقی زیادی را از اسارت «داعش» آزاد کرده است. برادرشان را به افتخار نجات دهنده خودشان شجاع نامیدند.
خانواده‌ای که کودکان خود را به «داعش» بدهد، ماهانه 1400 دلار در ازای هر کودک دریافت خواهد کرد. این مبلغ هنگفتی برای این خانواده هاست، زیرا ساکنان دو شهر فوق الذکر از زمانی که شبه نظامیان «داعش» آنجا را تصرف کردند با گرسنگی شدیدی روبرو شدند. اگر والدین با دادن فرزندان خود مخالفت کنند آنها را به قتل می رسانند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied