شمانیوز
شما نیوز

به جای تغییر مسیر زوار، زیرساخت‌های مهران را تامین کنید

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان به‌جای اینکه مسیر زوار اربعین حسینی را تغییر دهند زیرساخت‌های استان ایلام را توسعه دهند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان به‌جای اینکه مسیر زوار اربعین حسینی را تغییر دهند زیرساخت‌های استان ایلام را توسعه دهند.

عمران علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، اظهار کرد: چرا عده‌ای‌ از مسئولان می‌خواهند با تغییر مسیر زوار به مرزهای دیگر، مسیر تردد زوار عتبات عالیات را 500 کیلومتر دورتر کنند، مهران نزدیک‌ترین و امن‌ترین گذرگاه اصلی به عتبات عالیات است.

وی با بیان اینکه مسئولان به‌جای اینکه مسیر زوار اربعین حسینی را تغییر دهند زیرساخت‌های استان ایلام را توسعه دهند، افزود: مسئولان کشور به‌جای اینکه مسیر زوار را تغییر دهند زیرساخت‌های استان ایلام درزمینه حمل‌ونقل و مرز مهران را توسعه دهند.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه مرز مهران برای زوار اکثر استان‌های کشور که می‌خواهند در اربعین حسینی شرکت نمایند نزدیک‌ترین مسیر است، تصریح کرد: ممکن است در این‌جور برنامه‌ها مشکلاتی هم وجود داشته باشد ولی انصافاً مردم استان ایلام به‌ویژه مردم مهران در استقبال از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌ و آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی هستند ولی نمی‌دانم چرا عده‌ای دائم در مصاحبه‌های خود بر تغییر مسیر زوار تأکید می‌کنند.

وی ضمن تشکر از مردم و مسئولان استان در استقبال و ساماندهی زوار اربعین حسینی، گفت: ایلام و مهران در سال گذشته با وجود زیرساخت‌های ضعیف پذیرای 2 هزار زوار اربعین حسینی بود و قطعاً امسال پذیرای بیش از این نیز است.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امکانات امسال نسبت به پارسال در مرز مهران دو برابر شده است اگرچه تلاش بر این است که این امکانات افزایش یابد و سازمان حج و زیارت و وزارتخانه‌های ذی‌ربط هم باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهند.

علی‌محمدی گفت: مسئولان استان و مردم همه بسیج شده‌اند تا کنگره عظیم اربعین حسینی به نحو مطلوب در مسیر ایلام برگزار شود و به فضل الهی مردم استان ایلام از این آزمون بزرگ الهی سربلند خواهند شد.

نماینده مردم استان از وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت خواست تا مشکلات زوار در آن‌سوی مرز و گیت‌های ورودی کشور عراق را پیگیری کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied