شمانیوز
شما نیوز

آغاز دوره یکساله صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از اواسط آذر

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که دوره‌های یک ساله صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته‌ شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان از اواسط آذرماه آغاز خواهد شد گفت: هنوز رقم دقیق شهریه این دوره‌ها اعلام نشده و در حال بررسی‌های کارشناسی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که دوره‌های یک ساله صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته‌ شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان از اواسط آذرماه آغاز خواهد شد گفت: هنوز رقم دقیق شهریه این دوره‌ها اعلام نشده و در حال بررسی‌های کارشناسی هستیم.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی در حاشیه همایش دیده بیدار که به مناسبت هفته بسیج در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، درباره خدمات آموزش و پرورش در استان ایلام در آستانه اربعین حسینی اظهار کرد: در حال حاضر مدارس مهران در اختیار زوار است و کلاس‌های ما در این منطقه موقتا تعطیل شده‌اند.

وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان مهران و اداره کل ایلام در خدمت زوار اربعین هستند. همچنین دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی در جای جای این مسیر خدماتی به زوار ارائه می‌دهند و امیدواریم بتوانیم به سهم خودمان زوار اربعین را همراهی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره تعیین تکلیف انتخاب رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دکتر مهرمحمدی را برای بار دوم با هماهنگی وزارت علوم معرفی کردیم که امور در جریان است و امیدواریم به زودی مصوب و حکم قطعی‌اش برای ریاست دانشگاه صادر شود.

فانی همچنین درباره ارقام اعلام شده برای شهریه دوره یکساله معلمی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: هنوز رقم دقیق اعلام نشده است، البته بخشی از هزینه‌های دوره یکساله را خود آموزش و پرورش تامین می‌کند و بخش دیگر توسط دانشجوها پرداخت خواهد شد. در تلاشیم بخشی که به عهده داوطلبان است به حداقل برسد. اکنون در حال بررسی‌های کارشناسی هستیم.

وی افزود: دوره‌های یک ساله صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته شدگان از اواسط آذرماه در دانشگاه فرهنگیان شروع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره بودجه سال 95 آموزش و پرورش نیز گفت: بودجه هنوز قطعی نشده؛ دیروز در جلسه هیئت دولت کلیات بودجه به بحث گذاشته شد و ادامه آن به جلسات بعدی موکول شد. در حال رایزنی با سازمان مدیریت هستیم تا بودجه مناسبی را بتوانیم برای سال آینده بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره کمیته مشترکی که برای چگونگی پرداخت مطالبات فرهنگیان در مجلس تشکیل شده بود گفت: تا کنون هشت جلسه با ریاست نایب رئیس اول مجلس و نمایندگان آموزش و پرورش و سازمان مدیریت برگزار شده و امیدواریم در ادامه جلسات بتوانیم راهکار و نتیجه خوبی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان پیدا کنیم.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 94 منبع درآمدی برای آموزش و پرورش در این خصوص دیده شده که باید از طریق خزانه تامین و در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد. اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied