شمانیوز
شما نیوز

مطالبات و افزایش حقوق فرهنگیان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رفع مشکل بیمه طلایی فرهنگیان گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 93 به یک جمع بندی در خصوص مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان برسیم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه ی نشست ستاد ملی آموزش برای توسعه ی پایدار که هم اکنون در ساختمان شهید رجایی در حال برگزاری است، درجمع خبرنگاران در خصوص اجلاس اخیر یونسکو اظهار کرد: اواخر سال 2014 میلادی سازمان بین المللی یونسکو از کشورهای مختلف برای شرکت در اجلاسی تحت عنوان آموزش برای توسعه ی پایدار دعوت به عمل آورد که بیش از هزار نفر در این اجلاس حضور و مشارکت داشتند.

وی افزود: امروز آموزش و پرورش به عنوان متولی با دعوت 18 نفر از سازمان ها و وزارت خانه های مختلف در امر بین المللی آموزش برای توسعه ی پایدار، گامی برداشت.

فانی در ادامه تصریح کرد: هرکدام از این سازمان ها امروز گزارش هایی را از اقدامات دستگاه های مربوطه در خصوص توسعه ی پایدار ارائه دادند که به نظر می رسد جمع بندی این جلسه بتواند در برنامه ی ششم توسعه موثر باشد، چرا که برنامه ی ششم توسعه در سال 94 شروع و از سال 95 باید اجرا شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مطالبات فرهنگیان گفت: روز 5 شنبه گذشته جلسه ای در سازمان مدیریت داشتیم و پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان هستیم که امیدواریم به زودی این موضوع حل شود.

وی در خصوص ماجرای پرداخت وام خرید خودرو به فرهنگیان عنوان کرد: بخش لیزینگ صندوق فرهنگیان تسهیلات خرید خودرو را در اختیار فرهنگیان قرار داده و این صندوق یک موسسه متعلق به فرهنگیان است و به طبع برنامه هایش را با توجه به مصوبات هیات مدیره خود عوض می کند اما به هر حال فرهنگیانی که شرایط اعلام شده را داشته باشند، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

فانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعمال فوق العاده شغل معلمان، افزود: برای سال 94 برنامه ریزی هایی را جهت اعمال فو العاده شغل فرهنگیان انجام داده ایم که در صورت نهایی شدن، آن را اعلام می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارائه تسهیلات نوروزی به فرهنگیان، گفت: همانند سال های گذشته واحد های آموزشی که آمادگی ارائه تسهیلات به فرهنگیان را داشته باشند، فعال می شود همچنین از مدت ها پیش نیز خانه های معلم، باشگاه های فرهنگیان، تربیت معلم و تعدادی از مدارسی که دارای این شرایط هستند، برای ارائه خدمات آماده شدند و امیدواریم که نوروز خوبی را در خدمت فرهنگیان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی برای سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: اقدام سال 93 در این زمینه موفقیت آمیز بوده، به طوری که آموزش و پرورش توانست در عین حال که 25 هزار همکار فرهنگی آن بازنشسته می شود، سازمان دهی و اداره ی مدارس خود را بدون تزریق یک نیروی انسانی جدید انجام دهد.

فانی اضافه کرد: بخشنامه ی ساماندهی نیروی انسانی سال 94 زودتر ابلاغ می شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر بازنگری تعهدات بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در حال ارزیابی و رفع مشکل بیمه طلایی فرهنگیان هستیم تا بتوانیم تا پایان سال 93 در این خصوص به جمع بندی برسیم.

فانی در پایان در خصوص پیک نوروزی دانش آموزان عنوان کرد: وزارت خانه سیاست عدم تمرکز در پیک نوروزی را ادامه خواهد داد و حتی ممکن است این امر به مدارس واگذار شود و به هیچ وجه پیک نوروزی در یک حرکت متمرکز واحد در آموزش و پرورش دیده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied