شمانیوز
شما نیوز

سرنوشت صدقات واریزی به صندوق‌ها چه می شود؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وقتی در شهر گشت و گذار می‌کنید شاید یکی از المان هایی که همیشه و همه جا جلوی چشمانتان هستند و هر روز از کنار آن رد می‌شوید صندوق‌های صدقات است،صندوق‌هایی که با هدف کمک رساندن به افراد کم بضاعت سالهای زیادی است که در سطح شهر نصب شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وقتی در شهر گشت و گذار می‌کنید شاید یکی از المان هایی که همیشه و همه جا جلوی چشمانتان هستند و هر روز از کنار آن رد می‌شوید صندوق‌های صدقات است. صندوق های آبی رنگی به شکل دودست که بینشان نوشته شده "صدقه هفتاد نوع بلا را رفع می کند " حالا دیگر جزئی از هویت شهری اند و اگر نباشند شاید بسیاری از ما که به عادت هر روزه مان صدقه ای کنار می گذاریم تا به دست نیازمندی برسد و بلا از سرمان دور شود سردرگم بشویم و احساس کنیم چیزی را گم کرده ایم.
سرنوشت صدقات واریزی به صندوق‌ها چه می شود!؟/ هوشمند سازی صندوق‌های صدقات در آینده

صندوق‌هایی که با هدف کمک رساندن به افراد کم بضاعت سالهای زیادی است که در سطح شهر نصب شده و بر اساس اعلام کمیته امداد امام خمینی (ره)، به صورت میانگین سالانه 600هزار صندوق صدقه جدید در ایران نصب می‌شود و اکنون به بیش از هفت و نیم میلیون صندوق در کشور رسیده است. در این گزارش فارغ از بررسی همه ابعاد و اهداف ایجاد صندوق های صدقات و مصارف خیری که دارد، پا به یک کارگاه بازسازی صندوق های صدقات گذاشتیم و سپس نحوه جمع آوری کمک های مردمی را جویا شدیم.

ابتدا به کارگاه بازسازی صندوق‌ها سری زدیم تا از نحوه بازسازی این صندوق ها آشنا شویم، صندوق‌های فرسوده بعد از رجوع به کارگاه ابتدا تفکیک می‌شوند و آن دسته از صندوق‌هایی که قابلیت بازسازی مجدد دارند ابتدا به کارگاه آهنگری سپس به کارگاه رنگ سوزی و در آخر نیز به کارگاه رنگ آمیزی ارجاع داده می‌شوند . در ادامه مسیر و بعد از کارگاه نوسازی به واحد جداسازی و شمارش صدقات سری زدیم مسئول این واحد گفت: هر روز صبح هفت اکیپ سه نفره به مسیرهای مشخص شده در شهر اعزام می‌شوند و تا ساعت دو بعد از ظهر به تخلیه صندوق‌ها می‌پرداختند .

سرنوشت صدقات واریزی به صندوق‌ها چه می شود!؟/ هوشمند سازی صندوق‌های صدقات در آینده

وی ادامه داد : اکیپ‌ها بعد از تخلیه کیسه‌های حاوی پول را که به تفکیک هر صندوق پلمپ شده است به مسئول واحد شمارش پول تحویل می‌دهند و سپس مبالغ هر کیسه از یکدیگر جدا و تفکیک می‌شوند .

سرنوشت صدقات واریزی به صندوق‌ها چه می شود!؟/ هوشمند سازی صندوق‌های صدقات در آینده

یک مسئول واحد شمارش صدقات افزود: در میان این پول‌ها بعضا پول‌ها یا سکه‌هایی دیده می‌شود که از سیستم مالی کشور خارج شدند که در این قسمت نیز این پول‌ها تفکیک و در خزانه انبار می‌شوند و سپس جهت تبدیل آن به پول‌های رایج کشور به بانک مرکزی ارسال می‌شوند .

البته مسئولین کمیته امداد برای در امان ماندن صدقات واریزی مردم از دست متکدیان و معتادان دست به ابتکار عمل جدیدی زده است و با ساخت صندوق‌های صدقات هوشمند که این روزها در ایستگاه‌های مترو شاهد آن هستیم و قرار است در آینده در سطح شهر نصب شوند از سوء استفاده این افراد سودجو جلوگیری می کنند تا امانت دار خوبی برای مردم و افراد بی بضاعت باشند .

سرنوشت صدقات واریزی به صندوق‌ها چه می شود!؟/ هوشمند سازی صندوق‌های صدقات در آینده

بعد از تعریف مراحل تخلیه صندوق‌های صدقات حتما برای شما این سوال مطرح می‌شود که وجوه واریزی به این صندوق‌ها از کجا سر در می‌آورد!؟ مددجویانی در سطح کشور هستند که با همین پول‌ها امروز به خودکفایی رسیده‌اند و برای خودشان یک کارآفرین شده ‌اند و با تاسیس کارگاه‌هایی زمینه اشتغالزایی افراد دیگر را نیز فراهم کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied