شمانیوز
شما نیوز

در رزمایش پیامبر اعظم۹

رونمایی از ربات های رزمی و شناسایی سپاه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):سپاه پاسداران برای نخستین بار از ربات های رزمی و شناسایی خود در رزمایش پیامبر اعظم ۹، رونمایی کرد و این ربات ها را تست میدانی کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)

:دومین روز از رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران از صبح امروز آغاز شده، هم اکنون با محوریت نیروی زمینی در جنوب و جنوب غرب کشور در حال برگزاری است.

برقراری آتش پرحجم در منطقه کوه مبارک از عملیات های امروز نیروی زمینی سپاه خواهد بود که پشتیبانی نیروهای نظامی حاضر در منطقه توسط نیروهای بومی صورت خواهد گرفت که بر این اساس گردان های بیت المقدس ماموریت انجام این وظیفه را برعهده خواهند داشت.

ایجاد 100 موضع بتنی در کوه های شمالی خلیج فارس از امتیازاتی است که نیروی زمینی سپاه برای رزمایش امروز انجام داده است که از این مواضع به عنوان نقاط مستحکمی برای دفع متجاوزین یاد می شود.

پرواز پهپادهای نیروی زمینی سپاه با دوربین های قوی در ارتفاع 150 متری از دیگر برنامه های امروز نیروی زمینی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9 خواهد بود.

همچنین، پرواز پهپادهای آر پی اچ با قابلیت شناسایی در روز و شب و با برد 7 کیلومتر، سلاح جمرات با دقت اصابت کمتر از یک متر (کروز بدون موتور)، رمیت (مین کنار جاده ای)، صیاد (مین جهنده) با قابلیت پرتاب تا ارتفاع 10 الی 15 متر از زمین، سلاح واصل با قابلیت پرتاب تا مرز حدود 100 متر به جلو، خیبر با قابلیت ایجاد انفجار قوی، نصیر (تیربار چرخشی 6 لول) با قابلیت انهدام موشک های کروز دشمن، آصف (تیربار 3 لول)، تک تیراندازهای آرش و سیاوش، ربات شناسایی با برد 5 کیلومتری با دوربین های ترمال و فنی، ربات مسلح با قابلیت انهدام اهداف در برد 5 کیلومتر ، پروژه حامی (تیربار هوشمند با نصب دوربین و لیزر) از جمله دستاوردهای نیروی زمینی سپاه است که به گفته سردار حمید سرخیلی بخشی از آنها امروز تست خواهند شد.

ایجاد دیوارهای مولتی سلول برای حفاظت از مکان ها با قابلیت تاسیس سریع از دیگر اقداماتی است که نیروی زمینی سپاه امروز آن را در صحنه عمل اجرا خواهد کرد.

منبع: تسنيم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied