شمانیوز
شما نیوز

راه حل بسیاری از مشکلات، تصویب لایحه حمایت از معلولان است

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: کنترل و مدیریت معضل خانمان سوز اعتیاد در سطح جامعه و برگرداندن منحرفان به زندگی اجتماعی کانون اصلی تلاشهای سازمان بهزیستی کشور است.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: کنترل و مدیریت معضل خانمان سوز اعتیاد در سطح جامعه و برگرداندن منحرفان به زندگی اجتماعی کانون اصلی تلاشهای سازمان بهزیستی کشور است.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، راه حل بسیاری از مشکلات معلولان را در تصویب لایحه حمایت از معلولین درمجلس شورای اسلامی و تبدیل آن به قانون دانست و گفت: در این لایحه که از طرف هیات دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است مواردی همچون بیمه تکمیلی، بیمه سلامت، استخدام معلولین، معافیت افرادی که در ساخت بناهای کمک رسانی به معلولین تلاش می کنند و نیز الزام برخی دستگاههای اجرایی مانند مسکن شهرسازی جهت مناسب سازی معابر و ساختمان‌های عمومی برای تسهیل تردد معلولین گرامی مطرح شده است.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصویب این لایحه بتوانیم گامی در جهت ایجاد تحولی اساسی در زندگی، رفاه، تردد و برخورداری از حقوق قانونی و خدمت رسانی به جامعه معلولان کشور برداریم.

وی با اشاره به معضل مواد مخدر در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: متاسفانه حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور به طور رسمی و مستقیم با این معضل خانمان سوز اجتماعی درگیر هستند که از مصرف سنتی به صنعتی سوق پیدا می کنند و تنها سازمان تخصصی که در بحث پیشگیری، اطلاع رسانی، افزایش دانش و آگاهی مردم و همچنین ارائه پروتکل های نظارت بر مراکز ماده 15 بیشترین فعالیت را دارد، سازمان بهزیستی کشور است.

محسنی بندپی تصریح کرد: کنترل و مدیریت معضل خانمان سوز اعتیاد در سطح جامعه و برگرداندن منحرفان به زندگی اجتماعی و ایفای نقش آنان در مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سایر ابعاد زندگی کانون اصلی تلاشهای سازمان بهزیستی کشور است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هم افزایی و هم اندیشی خوبی در بین دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با مواد مخدر از سوی شهرداری، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و همه سازمانهای دخیل در این امر شکل گرفته و تلاش می کنیم بصورت ریشه‌ای، علمی، مستمر و پایدار در مقابل این پدیده مخرب اجتماعی که به لحاظ آماری 55 درصد طلاق ناشی از اعتیاد است، یک مبارزه علمی و منطقی داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به نیازسنجی انجام شده یک پایگاه درمان اختلاط اجتماعی (اورژانس اجتماعی) برای بخش کوهسار سلماس ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شهرستان سلماس در خصوص مسائل بهزیستی خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاه اجتماعی در بخش کوهسار سلماس، تخصیص 200 میلیون ریال برای کمک به معلولین و بررسی تعمیرات و ساخت مراکز خانه سالمندان و خانه صبا (مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست) که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند جزو اقداماتی است که در این سفر تصمیمات لازم برای اجرایی شدن آن اتخاذ و اقدامات لازم انجام خواهد پذیرفت.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied