شمانیوز
شما نیوز

هشدار سفارت آمریکا درباره حمله قریب الوقوع در «کابل»

دولت واشنگتن می گوید که با استناد به گزارش های معتبر شهر «کابل» افغانستان ظرف مدت ۴۸ ساعت آینده در معرض حملات تروریستی قرار خواهد داشت.

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک پست، سفارت آمریکا در افغانستان درباره احتمال حمله قریب الوقوع در شهر «کابل» پایتخت افغانستان هشدار داد و مدعی شد که بر اساس گزارش های قابل استناد، در دو روز آینده امکان اعمال تهدید تروریستی علیه این شهر وجود دارد.

در این رابطه، «الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت که این تهدید صرفا متوجه سفارت آمریکا و یا شهروندان آمریکایی ساکن کابل نیست.

وی گفت: سفارت آمریکا از شهروندان کابل می خواهد تا در طول ۴۸ ساعت آینده نهایت احتیاط را به هنگام تردد در شهر رعایت کنند. ما اطلاع بیشتری در زمینه اهداف، زمان و نوع حمله طراحی شده نداریم.

وزارت امور خارجه آمریکا درباره عاملین حملات احتمالی کابل سخنی به میان نیاورد اما به طور معمول نیروهای طالبان افغانستان دست به حملاتی در این شهر و دیگر نقاط افغانستان می زنند و اخیرا گروه داعش نیز در شمال افغانستان نفوذ کرده است. آخرین نمونه از پیشروی طالبان در مناطق شهری افغانستان به ۲۸ سپتامبر ال میلادی جاری (۲۰۱۵) بازمی گردد که در عملیاتی شهر «قندوز» واقع در شمال کشور را به اشغال خود درآوردند و برای مدت دو هفته کنترل آن را به دست داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied