شمانیوز
شما نیوز

نتانیاهو دست دادن با عباس در اجلاس پاریس را تائید کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تائید خبر دست دادن وی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که این اقدام وی تنها به دلیل پروتکل ها و عرف دیپلماتیک بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو گفت که برای نخستین بار طی 5 سال گذشته ( از سال 2010 تا کنون) با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اجلاس پاریس دست داده است و این اقدام وی نیز تنها به دلیل پروتکل ها و عرف دیپلماتیک و نشان دادن آمادگی برای ازسرگیری مذاکرات سازش بوده است.

بر اساس این گزارش، عباس و نتانیاهو روز گذشته در جریان برگزاری کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی در پاریس با یکدیگر دیدار کرده و دست دادند و در زمانیکه سران کشورهای جهان در حال گرفتن عکس یادگاری بودند، نتانیاهو و عباس نزدیک به یکدیگر ایستاده و عکس گرفتند.

این اقدام عباس در حالی است که رژیم صهیونیستی طی 2 ماه گذشته حملات و تجاوزات خود علیه شهروندان فلسطینی را افزایش داده و نظامیان این رژیم تا کنون 108 نفر را به شهادت رسانده و بیش از 2 هزار نفر را زخمی کرده اند.

از سوی دیگر نتانیاهو در دیدار با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در پاریس مدعی شد که تحریک عامل اصلی آنچه «تروریسم فلسطینی» خواند، است و از محمود عباس خواست تا جلوی آن را بگیرد.

جهاد اسلامی دست دادن عباس و نتانیاهو را محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت از اقدام محمود عباس در دست دادن با بنیامین نتانیاهو در اجلاس پاریس انتقاد کرد.

داود شهاب مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی با انتقاد شدید از این اقدام محمود عباس گفت عباس در حالی با نتانیاهو دست می دهد که خون فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و نوار غزه توسط صهیونیست ها ریخته می شود.

وی هشدار داد که این اقدام عباس سرآغازی برای ازسرگیری مذاکرات سازش باشد.

شهاب افزود: ملت فلسطین که امروز از مسجد الاقصی و قبله نخست مسلمانان دفاع می کند، با تمامی اشکال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تحت هر بهانه ای که باشد، مخالف است.

وی از اعراب و مسلمانان خواست به جای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر، در توسعه تحریم این رژیم و رسواسازی جنایت های آن نقش حقیقی ایفا کنند.

این رهبر جهاد اسلامی تاکید کرد که حمایت از آرمان فلسطین نیازمند قطع تمامی روابط با رژیم صهیونیستی است و ادامه این روابط به منزله تشویق کردن این رژیم به ارتکاب تروریسم و تجاوزات علیه ملت فلسطین است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied