شمانیوز
شما نیوز

ازدواج موقت بهتر است یا رابطه های نامشروع

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): با توجه به این که وضع زندگی جامعه امروز ما برای بسیاری امکان ازدواج در سنین پایین را نمی دهد آیا به نظر شما ازدواج موقت راه مناسبی برای حل مشکلات جنسی جوانان ماست؟ چرا بعضی رابطه نامشروع را به ازدواج موقت ترجیح می دهند؟!

ازدواج موقت

از وقتی یادم می آید همیشه باشنیدن کلمه صیغه یا ازدواج موقت نوع نفرت و سرزنشی در این عبارت بود که همه را از آن رمیده میکرد. نگاه به ازدواج موقت آنچنان در جامعه بد جا افتاده است که جوانی که شرایط ازدواج ندارد از طرفی هم یکسری نیازهای طبیعی دارد ترجیح می دهدبه صورت پنهانی تن به رابطه نامشروع بدهد اما با ازدواج موقت تن به بدنامی و بی آبرویی ندهد! ؟آیا طبیعت حاضر است که دوران بلوغ را به تاخیر بیاندازد و تا زمانیکه شرایط ازدواج جوانان ما مهیا نشده است غریزه جنسی دست از سر ما بردارد؟!

در شرایطی که یک جوان مجرد است و توانایی ازدواج دائم را نداشته باشد در این جامعه باید چه کند؟ آیا باید به دنبال نوامیس مردم راه بیفتد و دست درازی کند؟

با این وجود دو راه بیشتر نداریم یا اینکه کلا ازدواج موقت را نفی کنیم و جوانان را به حال خود رها کنیم.به یک پسر اجازه دهیم به صورت پنهانی از چندین دختر کام برگیرد و به یک دختر اجازه دهیم با دهها پسر رابطه نامشروع داشته باشد و چندین سقط جنین انجام دهد که در اینصورت باید منتظر آسیب های بعدی هم باشیم.مسلما این چنین پسران و دخترانی با چنین روابط فراوان و بی حدی در دوران تحصیل پس از ازدواج دائم، مرد و زن زندگی نخواهند بود.

راه دوم پذیرش ازدواج موقت است. ازدواج موقت در درجه اول زن را محدود میکند که در آن واحد زوجه

دو نفر نباشد، بدیهی است که محدود شدن زن مستلزم محدود شدن مرد نیز خواه ناخواه هست.

طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در سال 1388 سن روسپیگری بالای 30 سال بوده اما اکنون سن روسپیگری به 15 سال به بالا رسیده است و این زنگ خطری برای یک کشور اسلامی است.

اما مشکل امروز جامعه ما این است که به ازدواج موقت به چشم یک «دوستی» گذرا یا «درمان» موقت احساسات و شهوات جوانی نگاه می‌شود و این دید نسبت به ازدواج موقت هیچ تفاوتی با روسیپگری ندارد در حالیکه این دو کاملا دو مقوله جدا از هم هستند.

در روسپیگری هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و حتی ممکن است زن شوهر دار هم خود را در این وادی قرار دهد و برای روابط نامشروع خود هم هیچ ضابطه و محدویتی هم قائل نباشد در حالیکه با دقت در شرایط ازدواج موقت روشن میشود که صیغه ماهیتش با روابط جنسی از زنان خیابانی و مانند آن متفاوت بوده است.

این امر جلوی رفتارهای تجارت گونه و تن فروشی را میگیرد. همچنین ممکن است که این ازدواج راهی برای نزدیک شدن به ازدواج دائم باشد.در این ازدواج طرفین یکسری تعهدات در قبال هم دارند،همچنین جلوی سو استفاده دختران ناآگاه و بی اطلاع گرفته می شود و برای تبعات احتمالی آن مانند تولد نوزاد ضوابط قانونمندی تعریف شده است در حالیکه در زنا و روابط نامشروع هیچ کدام از این ضوابط لحاظ نمیشود.

بنابراین راه حل مساله دراین نیست که برای جلوگیری از سو استفاده و پیامدها صورت مساله را پاک کنیم بلکه باید برای جلوگیری از مشکلات و سو استفاده ها روش های استفاده منطقی از آن را به روی جوانان گشود و مسلما روابطی که زیر نظر خانواده و از طریق شرعی انجام شود، خیلی سالم تر از دوستی های خیابانی و روابط نامشروع خواهد بود . هدی سادات پاکنهاد - تبیان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied