شمانیوز
شما نیوز

ولایتی با وزیر خارجه لبنان دیدار کرد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به تاریخ عمیق، ریشه‌دار و راهبردی دو کشور ایران و لبنان گفت: بی تردید روابط ایران و لبنان می‌تواند تاثیرات جدی را در منطقه به دنبال داشته باشد.

به گزارش مشرق ، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه سفر خود به لبنان روز سه شنبه با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار جبرال باسیل ضمن خوش آمدگویی گفت: برای لبنان همراهی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و امیدوارم این سفر بتواند در گسترش روابط فیمابین تاثیرات جدی به دنبال داشته باشد. وی در ارتباط با مسائل منطقه ای و از جمله سوریه گفت: نمی‌توان پذیرفت که از بیرون و با فشار تروریست‌ها برای ملت منطقه از جمله سوریه تصمیم‌گیری کرد و باید در مقابل این جریانات ایستادگی و پایداری کرد که خوشبختانه در ماه‌های اخیر شرایط میدانی را تعییر داده است و باید این مسیر ادامه و با جدیت دنبال شود. ولایتی هم با اشاره به تاریخ عمیق، ریشه دارو راهبردی دو کشور گفت: بی تردید روابط ایران و لبنان می‌تواند تاثیرات جدی را در منطقه به دنبال داشته باشد و امیدوارم برخی مشکلات موجود از جمله انتخاب ریاست جمهوری که مورد قبول همه گروه‌ها و منطبق با منافع ملت شریف لبنان باشد به انجام رسد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: لبنان کشوری مقتدر و عزتمند در میان کشورهای عربی است که با مقاومت در برابر دشمنان پیروزی های بزرگی به دست آورده است. وی تصریح کرد: مقاومت و استقامت تا نابودی کامل توطیه گران ادامه خواهد یافت و ایران در کنار مردم لبنان و سوریه حضور خواهد داشت و یقینا طرحی که با منافع ملت و دولت سوریه در تناقض باشد نمی پذیرد و هوشیاری ملت‌ها و دولت‌های منطقه نقشه آنان را ازبین خواهد برد. در این ملاقات که فتحعلی سفیر ایران در لبنان و امیر عبداللهیان حصور داشتند، گسترش روابط دو جانبه و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و تحولات اخیر در پیروزی‌های محور مقاومت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied