شمانیوز
شما نیوز

خدمت بی‌منت مردان و زنان به زوار اربعین هر انسانی را شرمنده می‌کند/ انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق برای بازگشت زوار به کشور

معاون اول رئیس جمهور گفت: مواکبی که مردم راه‌اندازی کرده و خانم‌هایی که برای زوار مشغول پختن غذا و نان هستند و خدمات بدون‌ منت این عزیزان، واقعاً هر انسانی را شرمنده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شلمچه، اسحاق جهانگیری عصر امروز در بازدید از مرز شلمچه با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین اظهار کرد: اربعین امسال از شور، شعف و شکوه بیشتری به سال های گذشته برخوردار بوده و مردم با آرامش بهتری از مرزها تردد می کنند.

وی افزود: مسئولان نیز اقدامات و کارهای بهتر و بیشتری را برای راحتی زوار و برپایی اربعینی باشکوه تدارک دیده و با توجه به اینکه دولت برنامه ریزی دقیقی هم در استان ایلام و هم خوزستان داشته است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: امروز نیز که روز ماقبل آخر اربعین است هم برای تقدیر و تشکر از مردم که خدمات بسیار ارزنده ای را برای زوار انجام داده و هم از مسئولان که برنامه های دقیقی را از ماه ها پیش تدارک دیدند، به این منطقه سفر کردیم.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی های منظم مسئولان سبب شد که امسال تعداد قابل توجهی از زوار به عراق سفر کنند، متذکر شد: هماهنگی ها و همکاری های مردم و مسئولان برای برپایی مراسم های اربعین امسال ستودنی است.

وی تبیین کرد: از فردا روز اربعین نیز اوج بازگشت زوار خواهد بود و مقدمات این روند باید فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مسئولان، بازگشت زوار نیز به نحو مطلوبی انجام می گیرد و مشکلی پیش روی آنها نخواهد بود.

جهانگیری در ادامه با اشاره به بحث زیرساخت ها در مرزها برای خدمات رسانی به زوار اربعین، یادآور شد: نواقصی که در زیرساخت ها داریم باید برطرف شود و البته طبیعی است که این کمبود و کاستی ها پیش آید، چراکه حجم تردد زائران اربعین بیش از حد پیش بینی بوده است.

وی تأکید کرد: از همین مرز (شلمچه) نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد رشد زوار را شاهد بوده ایم که این حجم تردد در مدت کوتاه مطمئناً نیازمند امکانات قابل توجهی است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه در این مرز طی روزهای اخیر اقدامات زیادی از جمله آبرسانی، احداث پارکینگ های و ... علاوه بر مواکب، اجرایی شده که بسیار قابل قبول و مطلوب است.

* مواکب مردمی، انسان را شرمنده می کنند/بازگشت زوار بدون هیچ مشکلی انجام می گیرد

جهانگیری با بیان اینکه زیرساخت ها را باید دولت فراهم کند، عنوان کرد: مواکبی که مردم راه اندازی کرده و خانم هایی که برای زوار مشغول پختن غذا و نان هستند و خدمات بدون منت این عزیزان، واقعاً هر انسانی را شرمنده می کند.

وی تشریح کرد: شاهد هستیم که مردم از سراسر کشور خود را برای خدمت به زوار آماده کردند که اربعین باشکوهی را شاهد باشیم و تردد زوار با سهولت و مشکلات کمتری انجام پذیرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات جلسه ستاد اربعین برای بازگشت زوار نیز چنین توضیح داد: با توجه به اینکه در این سفر اعضای ستاد اربعین از جمله عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و حمل و نقل و پایانه ها نیز حضور دارند برنامه ریزی دقیقی برای بازگشت زوار از کشور عراق انجام گرفته است.

جهانگیری در پایان بیان کرد: در جلسه امشب ستاد اربعین اگر مسئله ای باشد حتماً تصمیمات لازم برای رفع آن اتخاذ خواهد شد و زوار اربعین بدون دغدغه می توانند به کشور بازگردند.

انتهای پیام/72025/ذ40/د1000

http://fna.ir/G00J5U
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied