شمانیوز
شما نیوز

بغداد رسماً اعتراض خود را به سفیر ایران ابلاغ کرد

بغداد اعلام کرد به طور رسمی اعتراضش به ورود بدون روادید هزاران زائر ایرانی اربعین حسینی(ع) به خاک عراق را به سفیر ایران ابلاغ کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که به طور رسمی به سفیر ایران در بغداد، عدم پایبندی تهران به اصل جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در گذرگاه مرزی «زرباطیه» [مهران] اعتراض کرده است.

«احمد جمال» سخنگوی این وزارت‌خانه طی بیانیه‌ای که در رسانه‌های عراقی از جمله پایگاه خبری «عراق‌پرس» منتشر شد، گفت: دلیل آنچه که در گذرگاه زرباطیه روی داد، عدم پایبندی طرف ایرانی به ممانعت از نزدیک شدن زائرانی بود که مجوز ورود به این گذرگاه را نداشتند. به همین دلیل ما نشستی فوری با «حسن دانایی‌فر» سفیر ایران در بغداد برگزار و به طور رسمی اعتراض خود را به وی ابلاغ کردیم.

وی افزود: وزارت خارجه عراق، برای بیش از یک میلیون و پانصد هزار ایرانی، مجوز ورود به خاک عراق (روادید) را صادر کرده است و این اقدام از طریق 15 دفتر و هیأت در مناطق مختلف ایران صورت گرفت. طرف ایرانی متعهد است که به زائرانی که روادید ندارند،اجازه ورود به گذرگاه‌های مرزی ما را ندهد.

دیروز نیز وزارت کشور عراق، با انتشار بیانیه‌ای از مسئولان ایرانی به دلیل عدم کنترل بر گذرگاه مرزی مهران و ورود بدون روادید هزاران زائر به خاک عراق انتقاد و اعلام کرد: «گذرگاه مرزی زرباطیه [مهران] طی 48 ساعت گذشته شاهد آشفتگی بود.. طرف ایرانی وظایف و تعهدات خود را به شکل مسئولانه انجام نداد».( جزئیات بیشتر )

انتهای پیام/غ

http://fna.ir/G4ICRH
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied