شمانیوز
شما نیوز

فراخوان داعش برای جذب نیرو

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ما از حامیان خود در شبه جزیره عربستان می‌خواهیم که برای جنگ به لیبی بیایند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

تروريست‌هاي داعش از هم‌کيشان خود در شبه جزيره عربستان خواستند تا براي کمک به آنها در جنگ با نيروهاي خليفه حفتر(ارتش ملي ليبي)، به اين کشور بروند. اين فراخوان درحالي است که منابعي در شهر درنه اعلام کرده‌اند که داعش از اين شهر خارج شده است.

ابو علي الجزراوي، يکي از رهبران گروه داعش در فايل ويدئويي که از سوي "دفتر رسانه‌اي ولايت طرابلس" منتشر شد اعلام کرد: ما از حاميان خود مي‌خواهيم تا براي جنگ با خليفه حفتر که براي نابودي انسان‌ها آمده است آماده باشند و همچنين به حفتر اعلام مي‌کنيم که سر وي را خواهيم بريد.

وي تاکيد کرد: ما از حاميان خود در شبه جزيره عربستان مي‌خواهيم که براي جنگ به ليبي بيايند.

در همين راستا، منابعي در شهر درنه اعلام کردند که اعضاي داعش از اين شهر فرار کرده و به منطقه کوهستاني راس الهلال گريخته‌اند.

به گفته ساکنان شهر درنه دليل فرار داعش هنوز مشخص نشده است اما يکي از رهبران ارتش ليبي اعلام کرد که که اقدام داعش با هدف بازسازي مراکز و تجديد قوا جهت مقابله با حملات هوايي جنگنده‌ها ارتش صورت گرفته است.

از سوي ديگر داعش پنج ليبيايي را به اتهام همکاري با دشمنان اين گروه در شهر سرت اعدام کرد.

منابع ايتاليايي نيز اعلام کردند که يگان‌هايي از نيروي دريايي ايتاليا براي انجام رزمايش‌هاي دريايي به مرزهاي سواحل طرابلس رسيدند. به گفته اين منابع رزمايش‌ مذکور با هدف ايجاد رعب و وحشت در ميان اعضاي داعش صورت مي‌گيرد.

يک منبع نظامي عالي رتبه در ليبي نيز اعلام کرد که يک بالگرد نظامي وابسته به شبه نظاميان فجر ليبي روز جمعه در نزديکي مرزهاي ليبي با تونس سرنگون شد.

در همين راستا کنگره ملي ليبي از برناردينو ليون، فرستاده سازمان ملل به اين کشور خواست تا براي تدوين دستورالعمل جلسات آتي به ويژه پس از تعليق مشارکت پارلمان طبرق در مذاکرات ملي، به طرابلس برود.

استفان دوجاريک، سخنگوي دبيرکل سازمان ملل اعلام کرد که هيات اين سازمان در ليبي همچنان به مذاکرات خود با طرف‌هاي ليبيايي جهت برگزاري دور جديدي از مذاکرات ادامه مي‌دهد.

پارلمان طبرق پيشتر مشارکت خود را در مذاکرات ملي با نظارت سازمان ملل به حالت تعليق درآورده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied