شمانیوز
شما نیوز

نابغه‌ای که وضعیت مذاکرات را عوض کرد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): «... رهبر عالی ایران در ابتدا با دستان خالی و موضع ضعیف وارد مذاکرات شد اما اکنون به قویترین موضع رسیده است. خدا واقعا بزرگ است.»

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (دوشنبه، 11 اسفند 93) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست (WP):

نبوغ استراتژیک رهبر عالی ایران.

تاکنون [آیت الله] خامنه ای، یک نابغه درجه اول استراتژیک بوده که با صبر و حوصله مذاکرات را به سمت اهداف هسته ای خود پیش برده. در حالی که وی محکم روی مواضع خود ایستاده است، قدرت های بزرگ جهانی لرزان و با مواضع متغیر عمل می کنند.

دستاوردهای امروز ایران، نتیجه ای احترام آمیز از نبوغ رهبر ایران، این روحانی بی تکلف و بی ادعاست. در منطقه ای که بسیاری از حکومت های دیکتاتور سقوط کرده اند، جمهوری اسلامی در حال رشد و پیشروی است. [آیت الله] خامنه ای فرماندهی مهم ترین حکومت از خلیج فارس تا سواحل مدیترانه را برعهده دارد. او در ابتدا با دستان خالی و موضع ضعیف وارد مذاکرات شد اما اکنون به قویترین موضع رسیده است. خدا واقعا بزرگ است.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه پرس تی وی ایران (Presstv):

ایران به دنبال توسعه رآکتورهای کوچک است.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران، اعلام کرد که کشورش به دنبال توسعه رآکتورهای کوچک است. طبق گزارش رسانه های محلی ایران صالحی گفته، این استراتژی جدیدی است که می تواند هزینه ها را کاهش داده و در عوض منافع استفاده از انرژی هسته ای را افزایش دهد.

وی افزود: در خلال دور اخیر مذاکرات هسته ای با آمریکا در ژنو، "ارنست مونیز" وزیر انرژی این کشور گفت که واشنگتن نیز به دنبال این استراتژی می باشد و از آن استقبال می کند. به گفته صالحی، ساخت یک رآکتور 1.600 مگاواتی به سرمایه 15 میلیارد دلاری نیاز دارد. این درحالی است که ساخت رآکتورهای کوچک با ظرفیت 50 تا 100 مگاوات به سرمایه گذاری بسیار کمتری نیازمند است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost):

جان کری برای اجتناب از رویارویی با نتانیاهو به دیدار ظریف رفت.

جان کری با سفر به سوئیس، عربستان و انگلیس در این هفته، از دیدار با نتانیاهو در واشنگتن اجتناب کرد. وزیر امور خارجه آمریکا که می داند نتانیاهو برای انتقاد از روند مذاکرات هسته ای ایران به آمریکا آمده است، این کشور را ترک کرد. جان کری در روز یکشنبه به ژنو رفت و خود را برای مذاکرات سه روزه با محمد جواد ظریف آماده کرد.

علاوه بر این دیدارها، جان کری قرار است در روز دوشنبه با وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند. کاملا مشخص است که سفر این هفته جان کری به سوئیس و عربستان و انگلیس برای اجتناب از رویارویی با کسی بوده که برای انتقاد از روند مذاکرات هسته ای به آمریکا سفر کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه سی ان ان آمریکا (CNN):

نتانیاهو عناصری از توافق ایران را علنی کرده و مصرانه خواستار تعویق ضرب الاجل خواهد شد.

یک مقام اسرائیلی که در هیئت همراه نتانیاهو در سفر به آمریکا حضور دارد و نخواسته نامش فاش شود، گفت: ما آنچه را باید بدانیم، می دانیم. ما بسیاری از مسائل را درباره این توافق می دانیم؛ نخست وزیر [بنیامین نتانیاهو] به کنگره می رود تا آن چه را نمایندگان کنگره درباره این توافق نمی دانند، برایشان توضیح دهد؛ [مسائلی که نشان می دهد] که این، یک توافق بد است. وی افزود: ما اطلاعات زیادی در مورد توافق با ایران در دست داریم که نشان می دهد امتیازات بزرگی به ایران داده شده و احساس می کنیم که اعضای کنگره در جریان جزئیات توافق قرار نگرفته اند و به همین علت می خواهیم به آن ها هشدار دهیم.

این مقام [رژیم صهیونیستی]، فاش نکرد که دولت اسراییل چگونه به اطلاعاتی بیشتر از آن چه کنگره آمریکا در مورد توافق می داند، دست یافته است اما اشاره کرد که بسیاری از اعضاء، جزئیات مذاکرات را درز می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied