شمانیوز
شما نیوز

پایان دومین دور مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دومین دور مذاکرات هسته‌ای در مونترو سوییس بین وزیر خارجه ایران و آمریکا پایان یافت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دومین دور مذاکرات هسته‌ای در مونترو سوییس بین وزیر خارجه ایران و آمریکا پایان یافت.
گفتنی است؛ دور دیگری از مذاکرات فنی بین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز ساعت 13 به وقت محلی برگزار می‌شود.
همچنین دور بعدی رایزنی وزرا از ساعت 15 به وقت محلی آغاز می‌شود.
از سوی دیگر از ساعت 14 به وقت محلی نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه کشورمان با وندی شرمن و اشمید آغاز می‌شود.
شایان ذکر است، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی، "ارنست مونیز" وزیر انرژی آمریکا و "سیدعباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی" معاونان وزیر امور خارجه و "وندی شرمن" معاون وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین حسین فریدون و هلگا اشمید در این مذاکرات حضور دارند.
اولین دور مذاکرات ایران و آمریکا شب گذشته در مونترو سوئیس به پایان رسید و گفتگوها امروز(سه شنبه) 9 صبح به وقت محلی ادامه خواهد یافت.
گفتنی است؛ "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی، "ارنست مونیز" وزیر انرژی آمریکا و "سیدعباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی" معاونان وزیر امور خارجه و "وندی شرمن" معاون وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین حسین فریدون و هلگا اشمید در این مذاکرات حضور داشتند. شایان ذکر است؛ ظهر روز گذشته معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در مونترو دیدار کردند و قرار است نشست رسمی ایران و کشورهای 1+5 نیز روز پنجشنبه در سوئیس برگزار شود.

همچنین،"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان دیروز(دوشنبه 11 اسفند ماه) در اولین روز مذاکرات هسته‌ای در مونترو سوئیس گفت: با توجه به حضور هیئت‌های عالیرتبه فنی دوطرف ما توانستیم در دور قبل مقداری از موضوعات را یا روشن‌تر کنیم و یا راه حل‌هایی برای برخی موضوعات پیدا کنیم. وی افزود: این دفعه هم در مورد بقیه موضوعات فنی فرصتی وجود دارد که دوستان ما صحبت کنند و همچنین فرصتی است که در سطح بنده و کری به موضوعات سیاسی به خصوص نحوه رفع فوری تحریم‌ها گفتگو صورت گیرد. وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: یقینا تنها انتخاب دنیا برای پیدا کردن راه حل در موضوع هسته‌ای انتخاب مذاکره است و انتخاب دیگری وجود ندارد.

ظریف گفت: امیدواریم در این مذاکرات بتوانیم گام های اساسی برداریم .

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که جان کری گفته است راه دیپلماسی را برای جلوگیری از اقدام نظامی برضد ایران ازمایش می کنیم اظهار داشت: این گونه صحبت ها فقط اعلام مواضعی است که به راه حل کمکی نمی کند .

وی گفت: با جدیت مردم در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای و مقاومت آنان این اجازه را داریم از رهبری و مردم که درباره موضوعی حساس گفتگو کنیم.

ظریف افزود: در این باره به کشورمان ظلم شده زیرا اتهامات ناروایی به ایران زده شده است و ما به همین علت مذاکره می کنیم.

وی گفت: این گونه اظهارات اراده مردم ما را قوی تر و مصمم تر خواهد کرد تا حقوق خود را پیگیری کنند. شایان ذکر است؛ از جزئیات مذاکرات روز گذشته که ششمین دیدار ظریف و کری در دوره تمدید است، مطلبی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

گفتنی است؛ جاش ارنست روز گذشته همزمان با مذاکرات جاری هسته ای در نشستی خبری با بیان اینکه نخست وزیر اسرائیل مسئول سخنان خودش است ، افزود: ولی حقیقت این است که آمریکا با هدایت رئیس جمهور اوباما اداره می شود.

وی مدعی شد: سناریویی که تحریم ها فوراً برداشته شود در چشم انداز کاخ سفید قرار ندارد.

پیش از این، جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنانی در ژنو بدون اینکه اسمی از نتانیاهو بیاورد اشاره کرد که عده‌ای جزئیات مذاکرات را به صورت گزینشی انتخاب می‌کنند و براساس آن قضاوت می‌کنند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied