شمانیوز
شما نیوز

عکس یادگاری آمریکایی‌ها با ناو ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): بازدید ایرانیان مقیم اندونزی از یگان‌های شناور ایران، دیدار فرماندهان ناوگروه با معاون عملیات ناوگان غرب اندونزی و شهردار جاکارتای شمالی و بازدید فرماندهان و دانشجویان از شناور لجستیک آبی-خاکی اندونزی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت‌گرفته ناوگروه ۳۳ ارتش در اندونزی بود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

ناوگروه سی و سوم ارتش جمهوری اسلامی صبح جمعه(8 اسفند ماه 93) و پس از گذشتن از خط استوا در بندر«تانجوگ پریوک» اندوزی پهلو گرفت. بازدید ایرانیان مقیم اندونزی از یگان‌های شناور ایران در بندر جاکارتا، دیدار فرماندهان ناوگروه با معاون عملیات ناوگان غرب اندونزی و شهردار جاکارتای شمالی و بازدیدفرماندهان و دانشجویان از شناور لجستیک آب-خاکی اندونزی از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته ناوگروه 33 نداجا در اندونزی بود. گزارش کامل فعالیت‌های ناوگروه سی و سوم ارتش جمهوری اسلامی در مدت حضور 4 روزه خود در بندر جاکارتای اندونزی به شرح ذیل است: *حضور ناوگروه ایران در جاکارتا بعد از ربع قرن ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندر‌عباس و ناو رزمی نقدی، صبح هشتم اسفندماه به آبهای اندونزی رسید و در بندر«تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفت. در مراسم استقبال رسمی از این ناوگروه، اعضای سفارت ایران در اندونزی، وابستگان نظامی ایران در این کشور و مسئولان ارتش اندونزی حضور داشتند. این ناوگروه سفر خود را از اوایل بهمن‌ماه با ماموریت محافظت از خطوط مواصلاتی کشتی‌ها و آموزش دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر آغاز کرده و تا کنون 9 هزار کیلومتر دریانوردی کرده است. ناوگروه 33 همچنین در راستای ماموریت خود روز بیستم بهمن‌ماه در بندر کلمبو واقع در سریلانکا پهلو گرفته بود و 3 روز در این کشور حضور داشت که فرماندهان و دانشجویان این ناوگروه در مراکز علمی و دریایی سریلانکا حضور یافته بودند. آخرین باری که ناوگروهی از جمهوری اسلامی ایران در بندر جاکارتا پهلو گرفته بود مربوط می‌شود به سال 1369 و با این حساب حدود ربع قرن از حضور ناوگان دریایی ایران در اندونزی می‌گذرد. اندونزی کشوری در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه و یک مجمع‌الجزایر متشکل از 17،508 جزیره و 33 استان است و پایتخت آن شهر جاکارتا است. اندونزی جمعیتی حدود 238 میلیون نفردارد، پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیاست و نظام سیاسی این کشور جمهوری با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است. شهر جاکارتا در غرب جزیره جاوه، در سواحل شمالی، در کنار خلیج جاکارتا و دریای جاوه، قرار دارد. این شهر در دشت واقع شده‌ و ارتفاعاتی با فاصله بسیار، در جنوب آن امتداد دارد. *ایرانیان در جاکارتا احساس غرور کردند/ بازدید خانواده‌های ایرانی از ناوگروه 33 نداجا در اندونزی یکشنبه 10 اسفند 93 و در سومین روز از حضور ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش در بندر تانجوک پریوک شهر جاکارتای اندونزی جمعی از خانواده‌های ایرانی مقیم این کشور برای بازدید از این ناوگروه روی یگان‌های شناوری ایران حاضر شدند. ایرانیان مقیم اندونزی ابتدا با حضور بر روی ناوشکن موشک‌انداز شهید دریابان نقدی ضمن دیدار با فرماندهان، دانشجویان و پرسنل این ناوشکن از برخی اماکن آن نظیر باشگاه افسران، پل فرماندهی، دک پرچم و ... بازدید کردند.

عکس یادگاری توریست‌های آمریکایی با ناو ایران +تصاویر

همچنین ناخدا سوم حسین‌پور فرمانده این یگان با حضور در جمع ایرانیان مقیم اندونزی ضمن معرفی ناو نقدی به برخی خصوصیات سفر ناوگروه سی و سوم و ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد و نیز خاطراتی از ناوگروه‌های قبلی و مقابله با دزدان دریایی پرداخت. ایرانیان مقیم جاکارتا سپس بر روی ناو لجستیک بندرعباس حاضر شده و از برخی اماکن این ناو نیز بازدید کردند. ایرانیان مقیم اندونزی که اکثر قریب به اتفاق آنها برای اولین بار بر روی شناور نظامی حاضر می‌شدند سپس ضمن دیدار با فرماندهان و پرسنل حاضر بر روی این ناو در جریان جزئیات ماموریت این یگان قرار گرفتند و ناوسروان علی خزاعی فرمانده دوم ناو بندرعباس ضمن خوشامدگویی به ایرانیان مقیم اندونزی پیام ناوگروه سی و سوم را صلح و دوستی با کشورها و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد عنوان کرد.

عکس یادگاری توریست‌های آمریکایی با ناو ایران +تصاویر

یکی از بازدیدکنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در اندونزی برای ما غرورآفرین بود گفت: ما تا پیش از این ناوهای جنگی را در فیلم‌ها دیده بودیم اما اینکه امروز توانستیم در یک کشور بیگانه بر روی ناوهای جنگی کشور خودمان حاضر شویم بسیار غرورانگیز بود. یکی دیگر از این بازدیدکنندگان اظهار داشت: من خودم یک مادر هستم و اینکه می‌بینم پرسنل این ناوگروه و دانشجویان حاضر در آن که اکثرا جوان هستند این مدت طولانی را دور از خانواده‌های خود برای حفظ امنیت ما در آب‌های آزاد به سر می‌برند. احساس افتخار می‌کنم و امیدوارم این ناوگروه درادامه ماموریت خود نیز موفق باشد. ایرانیان مقیم اندونزی سپس در اماکن مختلف ناو عکس یادگاری گرفته و برای موفقیت و پیشرفت نیروهای مسلح کشورمان خصوصا نیروی دریایی ارتش دعا کردند. *فرماندهان ناوگروه ارتش با معاون عملیات ناوگان غرب اندونزی و شهردار جاکارتای شمالی دیدار کردند در چهارمین روز حضور ناوگروه سی و سوم ارتش در بندر جاکارتای اندونزی، فرماندهان و مسئولین این ناوگروه با معاون عملیات ناوگان دریایی غرب اندونزی دیدار و گفت‌وگو کردند. این دیدار در مقر فرماندهی ناوگان دریایی غرب اندونزی صورت گرفت و طرفین پیرامون توانمندی‌های نظامی و آموزشی خود گفت‌وگو کردند. ناخدا محمدرضا کرمانشاهی فرمانده ناوگروه سی و سوم نداجا در این دیدار ضمن تشکر از میهمان‌نوازی نیروی دریایی اندونزی و ابلاغ سلام فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را گرم و صمیمی توصیف کرد.

عکس یادگاری توریست‌های آمریکایی با ناو ایران +تصاویر

فرمانده ناوگروه سی و سوم نداجا گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب توانست در حوزه نیروهای مسلح به خصوص نیروی دریایی بدون وابستگی به بیگانگان در حوزه‌های تربیت و آموزش نیروی انسانی به صورت مستقل عمل کرده به گونه‌ای که امروز پرسنل این نیرو مانند دیگر نیروهای مسلح کشورمان در داخل آموزش می‌بینند. ناخدا کرمانشاهی تاکید کرد: علاوه بر حوزه نیروی انسانی ما در زمینه تعمیر، نگهداری، طراحی و ساخت تجهیزات نظامی از جمله شناورهای سنگی و حتی زیردریایی خودکفا هستیم و هیچ وابستگی به خارج نداریم. فرماندهان ناوگروه سی و سوم همچنین در ادامه حضور خود در کشور اندونزی با شهردار جاکارتای شمالی دیدار کردند. در این دیدار مسئولین ناوگروه سی و سوم ضمن بازدید از مناطق مختلف جاکارتا با آداب و رسوم کشور اندونزی آشنا شدند. فرمانده ناوگروه سی و سوم نداجا در این دیدار نکاتی را پیرامون 8 سال دفاع مقدس و توانمندی متخصصین بومی کشورمان در تجهیز نیروی دریایی ارتش بیان کرد.

عکس یادگاری توریست‌های آمریکایی با ناو ایران +تصاویر

همچنین این ناوگروه که بیش از 170 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیز در آن حضور دارند در مسیر حضور در اندونزی از خط استوا گذشت و وارد نیم‌کره جنوبی زمین شد. *فرماندهان و دانشجویان ناوگروه 33 از شناور لجستیک آب-خاکی اندونزی بازدید کردند فرماندهان و بخشی از دانشجویان ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش در چهارمین روز حضور خود در بندر جاکارتا از شناور لجستیک آب-خاکی(LPD) اندونزی، بازدید کردند. در این بازدید فرماندهان و دانشجویان ایرانی از محل‌های مختلف شناور لجستیک «باندا آچه» بازدید و با قسمـت‌های مختلف آن مانند پل فرماندهی، باشگاه و بخش تسلیحات زرهی آشنا شدند.

عکس یادگاری توریست‌های آمریکایی با ناو ایران +تصاویر

شناور لجستیک آب-خاکی «باندا آچه» یک شناور بزرگ برای عملیاتهای ترابری دریایی است و قابلیت حمل 3 بالگرد را دارد. سربازان این شناور بزرگ اندونزیایی در زمان حضور هیأت ایرانی به اجرای نمایش‌های مختلف نظامی خود پرداختند. *عکس یادگاری توریست‌های آمریکایی با ناوهای ایرانی در جاکارتا توریست‌‌های کشتی تفریحی هلند-آمریکا با اشتیاق در مقابل ناوهای ایرانی در بندر جاکارتا آمدند و عکس یادگاری گرفتند. در زمان حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر جاکارتا یک ناوشکن آمریکایی کلاس «آرلی برگ» با شماره DDG102 به همراه یک ناو جنگی استرالیایی نیز در این بندر پهلوگیری کرده‌اند. همچنین یک کشتی بزرگ تفریحی هلندی نیز دقیقا در کنار ناو لجستیک بندرعباس پهلو گرفته است. این کشتی تفریحی مسافران خود را در مسیر هلند- آمریکا جابه جا می‌کند که حضورش در اندونزی مصادف با حضور ناوگروه نیروی دریایی کشورمان در بندر جاکارتا شده است.

عکس یادگاری توریست‌های آمریکایی با ناو ایران +تصاویر

نکته جالب این است که برخی از توریست‌های این کشتی تفریحی که بعضا آمریکایی نیز هستند با حضور در مقابل ناوهای ایرانی عکس یادگاری می‌گیرند و این حضور ناوگان دریایی ایران در اندونزی برای آنها جالب توجه است.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied