شمانیوز
شما نیوز

استاد جلاد داعش کیست؟ -عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): نافذ احمد در این مقاله از ارتباط مستحکم دستگاه امنیتی خارجی انگلیس با اد حسین و شیخ عمر بکری قبل از اینکه به چهره های معروف رسانه ای تبدیل شوند، پرده برداشته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

روزنامه لبنانی الاخبار با طرح این سئوال « آیا شیخ عمر بکری فستق مسئولیت آموزش محمد اموازی جلاد انگلیسی داعش را برعهده داشته است؟» نوشت که رسانه های انگلیسی تاکید کرده اند شیخ عمر بکری در استخدام سازمان جاسوسی انگلیس بوده و از دهه نود به عنوان خبرچین با این کشورهمکاری می کند. الاخبار در شماره روز سه شنبه خود افزود: رسانه های غربی به ویژه انگلیسی در چند روز گذشته هویت شهروند انگلیسی که در نوارهای ویدئویی گروه داعش سرگروگان های غربی را می برد ، فاش کردند و او را محمد اموازی شهروند انگلیسی کویتی الاصل معروف به « جان داعشی» معرفی کردند. این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: یکی از مقالات را نافذ احمد متخصص امور امنیتی و گروه های تندرو در پایگاه خبری انگلیسی میدل ایست آی نوشته و بر نقش دستگاه های امنیتی انگلیس در این زمینه تاکید کرده است. نافذ احمد در مقاله خود به اسامی عناصری مانند شیخ عمر بکری فستق و اد حسین اشاره و اعلام می کند که این دو با حزب التحریر و حرکه المهاجرون ممنوع الفعالیت در انگلیس مرتبط هستند.

استاد جلاد داعش کیست؟ +عکس

شیخ عمر بکری بعداز خروج از حزب التحریر در سال 1996 حرکه المهاجرون را تاسیس می کند. نافذ احمد در این مقاله از ارتباط مستحکم دستگاه امنیتی خارجی انگلیس با اد حسین و شیخ عمر بکری قبل از اینکه به چهره های معروف رسانه ای تبدیل شوند، پرده برداشته است. شخصیت های زیادی در انگلیس از روابط عمر بکری که چند ماه قبل در لبنان به اتهام ایجاد گروه های مسلح و تحریک به اقدامات تروریستی بازداشت شده است ، با دستگاه جاسوسی انگلیس اطلاع دارند. نافذ احمد به نقل از جان لوفتوس افسر سابق امنیتی ارتش آمریکا تاکید کرده است، « هنگامی که شیخ عمر بکری حزب التحریر را در سال 1996 ترک و حرکه المهاجرون را تاسیس کرد ، دستگاه امنیت خارجی انگلیس موسوم به MI6 او را جذب و استخدام کرد». مارک کورتیس یک تاریخ نگار هم خاطرنشان کرده است که شیخ عمر بکری براساس توافق بین دستگاه جاسوسی خارجی انلگیس و حرکه المهاجرون ، مسئولیت آموزش صدها انگلیسی را در اردوگاه هایی در انگلیس و آمریکا برعهده می گیرد. قبل از انفجارهای سال 2005 در لندن، روزنامه دی وال استریت ژورنال به نقل از یک مسئول دستگاه امنیت ملی انگلس MI5نوشت که شیخ عمر بکری برای مدتی طولانی خبرچین دستگاه های امنیتی انگلیس بوده و به MI5 در برخی تحقیقات کمک کرده است. اطلاعات دیگر به نقل از یکی از وکلای ارشد انگلیس در امور تروریسم حاکی است که شیخ عمر بکری از سال 1993 تا اواخر دهه نود حدود 20 بار با دستگاه MI5 جلسه داشته است. نافذ احمد تاکید کرده که روابط دولت انگلیس با شیخ عمر بکری حتی وقتی او خاک انگلیس را ترک کرده، متوقف نشده است. وی می افزاید: دولت انگلیس در سال 2010 پول هایی را برای شیخ عمر بکری فرستاده تا بتواند از کمک جنبش های به اصطلاح اسلامی مخالف از جمله القاعده با هدف جلوگیری از نفوذ ایران و سوریه در منطقه استفاده کند. در مقاله نافذ احمد آمده است: شیخ عمر بکری به یک روزنامه نگار گفته است برخی در لبنان از او خواسته بودند برای جنگ علیه شیعه گروه هایی را سازماندهی کند و القاعده تنها گروهی است که می تواند حزب الله را شکست دهد. وی خاطرنشان کرده است:شیخ عمر بکری به محض ورود به لبنان کار آموزش تعدادی از عناصر انگلیسی، فرانسوی و آلمانی عازم سوریه برای جنگ با نظام این کشور را برعهده می گیرد. یکی از نیروهای شیخ عمر بکری سال گذشته گفته است که « دست کم پنج جنگجوی اروپایی از جمله کسانی که در کنار داعش در سوریه می جنگند، از معاونین شیخ بکری هستند». نافذ احمد با طرح این سئوال که آیا « جان داعشی» یکی از شاگردان شیخ عمر بکری است؟ ، خاطرنشان می کند که محمد اموازی یکی از عناصر فهرست تحت کنترل و مراقبت دستگاه امنیتی انگلیس بوده است، به راستی چرا او از سفر به کویت منع می شود اما برای سفر به سوریه مانعی در مقابلش قرار نمی گیرد؟ گفته می شود شیخ عمر بکری از اتباع سوریه است اما خودش تاکید دارد که لبنانی است.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied