شمانیوز
شما نیوز

آشنایی با نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):در اردیبهشت ماه سال 1376 با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مقدس قرض الحسنه در جامعه و به منظور مرتفع نمودن مشکلات اقشار مختلف جامعه از جمله ایثارگران عزیز صندوق قرض الحسنه رسالت تأسیس و در طول این دوران خدمات مختلفی را ارائه نموده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

در اردیبهشت ماه سال 1376 با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مقدس قرض الحسنه در جامعه و به منظور مرتفع نمودن مشکلات اقشار مختلف جامعه از جمله ایثارگران عزیز صندوق قرض الحسنه رسالت تأسیس و در طول این دوران خدمات مختلفی را ارائه نموده است .

پرداخت تعداد 540000 فقره تسهیلات در قالب قرض الحسنه ، اشتغال 910 نفر از جوانان متعهد و ایجاد بستر استفاده از خدمات مدرن بخشی از اقدامات انجام شده می باشد .

با توجه به فراخوان بانک محترم مرکزی و نظر مدیران صندوق قرض الحسنه رسالت ، مقرر گردید پیگیری تبدیل صندوق رسالت به بانک قرض الحسنه رسالت انجام شود که در نتیجه آن ، اقدامات زیر به عمل آمده است :

1-اخذ موافقت اصولی بانک قرض الحسنه رسالت از بانک محترم مرکزی در تاریخ 26/3/1389

2-تصویب اساسنامه بانک قرض الحسنه رسالت در شورای محترم پول و اعتبار در تاریخ 4/11/1389

3-انجام پذیره نویسی سهام بانک قرض الحسنه رسالت و واریز سرمایه تأسیس بانک به حساب بانک محترم مرکزی در تاریخ 7/4/1390

4-برگزاری مجمع عمومی بانک قرض الحسنه رسالت در تاریخ 24/5/1390

5-اخذ مجوز از بانک مرکزی جهت انجام مراحل ثبت بانک در تاریخ 11/11/1390

6- اخذ مجوز شروع فعالیت بانک قرض الحسنه رسالت از بانک مرکزی در تاریخ 26/5/1391

اهداف تشکیل بانک قرض الحسنه رسالت:

بانک قرض الحسنه رسالت در ادامه فعالیت صندوق قرض الحسنه رسالت که در سال 1376 تاسیس گردید پس از طی مراحل قانونی و سرانجام اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی در تاریخ 26/5/1391 شروع به فعالیت نمود.

تلاش در اشاعه فرهنگ قرض الحسنه در جامعه، رفع نیازهای ضروری مردم با پرداخت وام های قرض الحسنه، اشتغال زائی و کمک به راه اندازی و تداوم فعالیت کارگاه های کوچک و تعاونی ها، از مهمترین اهداف تاسیس بانک قرض الحسنه رسالت می باشد که در این راستا از 15 سال قبل در قالب صندوق قرض الحسنه رسالت گام های موثری برداشته شده و ان شاء اله در بانک قرض الحسنه رسالت نیز تکمیل خواهد شد. جهت مشاهده شعب اين بانك در سراسر كشور اينجا كليك كنيد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied