شمانیوز
شما نیوز

زمان نابودی کامل داعش اعلام شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): خبرنگار بی بی سی: اگر ارتش و شیعیان عراق موفق شوند داعش را از تکریت بیرون کنند، یک شریک خارجی هم خواهند داشت؛ ایران.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

نبرد میان ارتش عراق با تروریست‌های داعش برای آزادسازی شهر تکریت همچنان ادامه دارد

ارتش و شیعیان عراق که هدایت این عملیات را برعهده دارند از پیشروی خود خبر داده‌اند و می‌گویند تا یک هفته دیگر داعش را کاملا بیرون خواهند راند و به پیروزی نهایی خواهند رسید.

اما بی بی سی می‌گوید: عملیات تهاجمی ارتش عراق برای بازپس گرفتن این شهر که زادگاه صدام حسین، رهبر سابق عراق هم هست، به دلیل وجود بمب‌های کنار جاده‌ای با مانع رو‌به‌رو شده است

خبرگزاری فرانسه از درگیری‌های شدید میان دو طرف در حومه شهرک الدور در جنوب تکریت خبر داده است

منابع محلی گفته‌اند که نیروهای دولتی عراق با حمایت شبه‌نظامیان شیعه و جنگجویان قبایل سنی در دومین روز عملیات برای بازپس‌گیری شهر تکریت، موفقیت کمی داشته‌اند.

تکریت تابستان سال گذشته به کنترل نیروهای داعش در آمد.

نیروهای دولتی در حال گلوله‌باران مواضع داعش در داخل شهر هستند، اما بمب‌های کنار جاده‌ای که توسط داعش کار گذاشته شده، پیشروی‌های نیروهای دولتی را کند کرده است.

جنگنده‌های عراقی همچنین مواضع داعش را بمباران کرده‌اند.

خانواده‌هایی که هنوز در تکریت هستند، به بی‌بی‌سی گفته‌اند که بیشتر گلوله‌باران‌ها متوجه مناطق حومه‌ای شهر است. بیشتر ساکنان تکریت از زمان شروع درگیری‌ها از این شهر گریخته‌اند.

نخست‌وزیر عراق پیش از آغاز عملیات برای بازپس‌گیری تکریت تاکید کرد که نباید به جان غیرنظامیان آسیبی وارد شود

در این عملیات قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نیز حضور دارد. خبرنگار بی بی سی می گوید روز گذشته یکی از شبه‌نظامیان شیعه به او گفته‌ بود که آقای سلیمانی برای مشارکت در هدایت این عملیات وارد استان صلاح‌الدین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied