شمانیوز
شما نیوز

هشت درمان طبیعی برای دیابت

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دیابت یک بیماری تهدید کننده نیست. این امکان وجود دارد که با درمان های طبیعی، بیمار یک زندگی عادی و سالم داشته باشد.

1. برگ انجیر برگ انجیر بهترین درمان شناخته شده برای دیابت است، اما کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. برگ انجیر جزو داروهای خانگی برای درمان دیابت، برونشیت، زگیل تناسلی، سیروز کبدی، فشار خون بالا، مشکلات پوستی و زخم به شمار می‌رود. از برگ انجیر آن‌طور که باید استفاده نمی‌شود.

از شیره درخت انجیر نیز استفاده های زیادی می‌شود. عصاره یا ضماد آن باید فورا استفاده شود و روزانه ساخته شود. برگ انجیر خواص ضد دیابتی دارد. هنگام استفاده از برگ انجیربه انسولین کمتری نیاز است. مریض دیابتی باید عصاره را با صبحانه، به صورت ناشتا میل کند. برگ انجیر را در آب تصفیه شده بجوشانید و آن را به عنوان چای بنوشید. 2. سیاه دانه سیاه دانه درمانی برای همه بیماری‌ها به جز مرگ شناخته شده است و درمانی معجزه آساست. از آکنه گرفته تا سرطان پانکراس و پزشکان در مورد نتایج استفاده از آن در حال بحث و گفتگو هستند. این درمان بیش از 2000 سال استفاده شده است. به مدت هفت روز، 6 قاشق چای خوری از روغن سیاهدانه استفاده کنید. آن را در سه زمان مختلف از روز استفاده کنید. سپس 2 قاشق چای خوری در صبح و 2 قاشق در شب به مدت 4 روز استفاده کنید. سپس، 2 قاشق چای خوری از روغن به مدت دو روز استفاده کنید. مقدار زیادی آب در صبح بنوشید و مالش روغن به سراسر بدن را به مدت 10 روز ادامه دهید. شما باید روغن را با آب میوه مخلوط کنید. اگر اثری از بهبودی ندیدید آن را ادامه دهید.

درمان دیگر برای درمان دیابت این است که نصف فنجان سیاهدانه که گرم شده است را با نصف فنجان آب دانه شاهی (دانه خردل را نیز می توان جایگزین کرد) و یک چهارم فنجان پوست انار را در یک مخلوط کن، مخلوط کرده و 1/8 فنجان شاه تره اضافه می‌کنیم. هر روز یک قاشق چای‌خوری از آن‌را می‌‍خوریم. یک ساعت قبل از خوردن این، یک قاشق چای خوری از روغن سیاهدانه را می‌خوریم، این کار را برای حداقل یک ماه ادامه می‌دهیم. 3. شنبلیله 5 تا 30 گرم با هر وعده غذایی و یا تا 90 گرم در روز مصرف شود. بیش از 100 گرم مصرف نکنید زیرا باعث ناراحتی معده و حالت تهوع خواهد شد. داروهای دیگر را نباید همزمان با شنبلیله مصرف کرد. حداقل یک ساعت بعد از آن و دو ساعت قبل از مصرف شنبلیله داروی دیگری مصرف نکنید. اسهال و نفخ ،عوارض جانبی شایع شنبلیله می‌باشد.

هشدار در مورد مصرف شنبلیله: اگر شما متوجه عوارض زیر شدید، مصرف شنبلیله را قطع کنید: مشکل در تنفس، تنگی در قفسه سینه، بثورات جلدی، تورم و خارش پوست. همچنین اگر شما حامله هستید، قبل از مصرف شنبلیله با پزشک خود مشورت کنید. 4. دارچین دارچین مدت طولانی به عنوان منبعی خوب برای درمان دیابت گزارش شده است. مطالعه ای در سال 2003 توسط خان و همکاران انجام شد، که در آن 60 نفر در گروه مورد آزمایش قرار گرفتند و به یک سوم از گروه، دارونما داده شد. نتایج پایانی بسیار چشمگیر بود و سلامت کلی گروه با قند پایین‌تر از 18 درصد، افزایش یافته بود. کلسترول LDL و تری گلیسیرید نیز کاهش یافته بود. همه افراد هیجان زده بودند و به استفاده از دارچین مشتاق بودند. دارچین در غشای سلولی همانند انسولین عمل می‌کند، در نتیجه نیاز شما به انسولین را فورا پایین می‌آورد. 5. عصاره دانه انگور عصاره دانه انگور برای بهبود شرایط در ارتباط با بیماری دیابت ثابت شده است. مطالعات زیادی در مورد دانه انگور در سال 2006 در تویاما ژاپن، در سال 2009 در رومانی و همچنین در پورتسموث انگلستان انجام شده است. دانه انگور در حفاظت از سلول‌های کبدی و راه اندازی مکانیسم‌های دفاعی در برابر گونه‌های اکسیژن فعال تولید شده توسط شرایط افزایش قند موفقیت آمیز بوده است. دانه انگور به صورت کپسول های 50-100 میلی‌گرمی موجود است. معمولا 50mg به ازای هر 50 کیلو وزن پیشنهاد داده می‌شود، بیش از 300mg در روز نباید استفاده شود. هسته انگور بهترین جایگزین است، که بصورت کپسول های گیاهی موجود است. روزانه مصرف 3 کپسول کافی است. زمان مصرف در روز مهم نیست. 6. روغن زیتون وزارت بهداشت و درمان علوم دانشگاه جین در حال تحقیق روی ارتباط بین جلوگیری از دیابت و مصرف روغن زیتون هستند. در این تحقیق، آن ها دریافته اند که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون ممکن است از دیابت جلوگیری کند. با استفاده از روغن زیتون، می توانید سطح LDL و تری گلیسیرید را کاهش دهید. روغن زیتون باعث کاهش سطح کلسترول شده و از بیماری‌هایی مانند قلب و عروق، تصلب شرایین و بیماری دیابت جلوگیری می کند.

پیشگیری از دیابت با مدیریت وزن و رژیم غذایی مناسب شروع می شود. نشان داده شده است که رژیم غذایی مدیترانه ای با استفاده از روغن زیتون به جای چربی های اشباع شده در درمان دیابت مفید است. قبل از خواب 1/4 فنجان روغن زیتون بخورید. اگر استفاده از لسیتین را ترجیح می دهید، یک قاشق غذاخوری از لسیتین را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید بعد بخورید. به خاطر داشته باشید که یک فنجان روغن زیتون دارای 2000 کالری است. فقط به دلیل اینکه سالم و مفید است، به این معنا نیست که کالری آن را نادیده بگیریم. 7. خربزه تلخ محققان ثابت کرده اند که خربزه تلخ در درمان دیابت بسیار موثر است. شامل انسولین است که به کاهش قند خون و اوره ی خون کمک می‌کند و باید به طور مرتب استفاده شود. خربزه تلخ باید بصورت آبمیوه و ناشتا با معده خالی میل شود. دانه های آن را نیز به صورت پودر می‌توان خورد. همچنین می توانید، از خربزه تلخ در چای استفاده کنید. 8. ویتامین C و دیابت محققان دریافته اند که استفاده روزانه 100-600 میلی گرم ویتامین C می‌تواند باعث شود تا سطح قند خون را در کمتر از یک ماه پایین بیاورید. مخصوصا در بیماران دیابتی که افزایش قند و شکر و سوربیتول در بدن، یک عارضه محسوب می‌شود که در نهایت به آسیب چشم و عصب‌ها منجر می‌شود.

درمان های خانگی ساخته شده لازم به ذکر است که هیچ مطالعه ای در مورد این داروهای خانگی صورت نگرفته شده است، فقط مردم موفقیت شخصی خود را اطلاع داده اند. 1. آووکادو یک دانه آووکادو را برشته کنید. سپس دانه را به چند قسمت تقسیم کنید. سپس آن را در دیگ آب جوش بیندازید. صبر کنید تا آب قهوه ای شود. زمانی که سرد شد آن را بنوشید. برای دیدن نتیجه دو هفته صبر کنید. برگ انجیر خواص ضد دیابتی دارد. هنگام استفاده از برگ انجیربه انسولین کمتری نیاز است. مریض دیابتی باید عصاره را با صبحانه، به صورت ناشتا میل کند. برگ انجیر را در آب تصفیه شده بجوشانید و آن را به عنوان چای بنوشید

2. سیب سیبی را برداشته و به قطعات کوچک آن را برش دهید. در یک قابلمه 4 فنجان آب ریخته و سیب ها را بیندازید و صبر کنید تا بجوشد و آب آن نصف شود. صبح و شب بخورید. ظرف دو ماه نتیجه حاصل می‌شود. پارسی طب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied