شمانیوز
شما نیوز

خطرناکترین باند داعش به دام افتاد - تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): یک باند خطرناک گروه تروریستی داعش که ۵۲ عملیات انفجاری را در مناطق مختلف بغداد انجام داده‌ است به دام نیروهای امنیتی عراق افتاد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

دستگاه اطلاعاتی عراق اعلام کرد، ۳۱ تروریست وابسته به گروه تکفیری داعش را دستگیر کرده است که ۵۲ عملیات انفجاری را در بغداد انجام داده‌اند.

ابنا - سازمان اطلاعات ملی عراق اعلام کرده که در نتیجه عملیات اطلاعاتی- امنیتی موسوم به «شهاب ثاقب» که با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی و مجلس عالی قضایی عراق صورت گرفت، این گروه تروریستی در بخشی که داعش آن را «ولایت بغداد» می‌خواند منهدم شده است.

عملیات کشف و دستگیری این تروریست‌ها ظاهرا حدود سه هفته پیش انجام شد و دستگاه اطلاعاتی عراق این شبکه را خطرناک‌ترین باند تروریستی فعال در پایتخت عراق خواند.

۳۱ تروریست یاد شده در مناطق غرب، شرق و جنوب پایتخت و همچنین استان دیالی در شمال شرقی عراق دستگیر شدند.

این تروریست‌ها اعتراف کردند که در سال ۲۰۱۴ و اوایل ۲۰۱۵، ۵۲ عملیات انفجاری را در مناطق مختلف بغداد انجام داده‌اند.

همچنین مقادیر زیادی سلاح، کمربندهای انفجاری، صداخفه کن، خودرو‌، موتورسیکلت‌، بیانیه‌ و نوارهای ویدئویی از این افراد به دست آمده است.

«فاهم الاطرقجی» یکی از نیروهای امنیتی عراق گفت: علت کاهش عملیات‌های تروریستی در سه هفته گذشته دستگیری این شبکه تروریستی خطرناک بوده است.

وی با بیان اینکه این عملیات به معنای پایان انفجار‌ها و عملیات‌های تروریستی در عراق نیست اما تا حد زیادی مانع از این اقدامات شده است افزود: تحقیقات برای دستگیری باقیمانده اعضای این شبکه تروریستی ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied