شمانیوز
شما نیوز

زمان پخش سریال و فیلم های سینمایی در نوروز 94

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): شبکه های مختلف سیما برای نوروز ۹۴ سفره گسترده ای را ویژه مخاطبان خود فراهم کرده اند که دربرگیرنده سلیقه های متفاوت است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

شبکه های مختلف سیما برای نوروز ۹۴ سفره گسترده ای را ویژه مخاطبان خود فراهم کرده اند که دربرگیرنده سلیقه های متفاوت است.

بنا بر این گزارش، به دلیل تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، تلویزیون روزهای ۴، ۵ و ۶ فروردین را به طور کامل به عزاداری می پردازد و ویژه برنامه های شاد و طنز نیز از ۶ فروردین به بعد در تلویزیون آغاز می شوند.

در ادامه به تفکیک برنامه های مهم و شاخص تلویزیون می آید:

** ویژه برنامه های تحویل سال :

امسال رشید کاکاوند، ژیلا صادقی، علی ضیاء و احسان علیخانی مجری های ویژه برنامه های اصلی تحویل سال هستند

شبکه های تلویزیون برنامه های اینجا آینده، بهار در خانه، بهار نارنج، دستت را می بوسم، فرش بهشت و هفت سلام را برای سال تحویل آماده کرده اند. در این برنامه ها هنرمندانی چون محمدرضا فروتن، امین زندگانی و امین حیایی حضور دارند. همچنین نماآهنگ هایی از علی لهراسبی و امیر تاجیک پخش میشود.

ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک با نام «اینجا آینده» ساعت 20 به تهیه کنندگی بابک بادکوبه و اجرای علی ضیا پخش می شود. مهمانان ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک به انتخاب مردم دعوت خواهند شد.این ویژه برنامه حدود هشت ساعت و شامل بخش های متنوع و شاد است. بازیگران و مجریان پیشکسوت از جمله مهمانانی هستند که در ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک شرکت میکنند.

«بهار در خانه» عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه دو به تهیه کنندگی سیدمحمدحسین رضوی است که از اذان مغرب تا اذان صبح پخش می شود. برنامه تحویل سال نو را دو مجری زن و مرد اجرا میکنند. برای اجرا با مهدی سلوکی و کامران نجف زاده صحبت شده است. از هنرمندان زوج و پدران و دختران هنرمند،ورزشکاران، فرهیختگان و بانوان موثر در جامعه برای ویژه برنامه دعوت میشود.

شبکه دو در برنامه سال تحویل به مفهوم خانواده می پردازد و مهمانان همراه خانواده هایشان در برنامه حاضر می شوند. این برنامه شامل بخش های مختلف همچون عیادت از هنرمندانی مانند محمدعلی کشاورز است.همچنین در فواصل مختلف برنامه به مهم ترین اتفاقات حوزه های پزشکی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... پرداخته میشود و متناسب با آن مهمانان هم دعوت می شوند. در برنامه بهار در خانه، زندگی افراد معروف اقتصادی در قالب مستند پخش می شود.همچنین نماآهنگ های مختلف از بیشتر خوانندگان پاپ آماده پخش شده است.

برنامه تحویل سال شبکه سه با نام «بهار نارنج» با اجرای احسان علیخانی از ساعت 19 تا سه بامداد پخش می شود. علیخانی قصد دارد در برنامه امسال پرونده ای با محوریت زنده یاد مرتضی پاشایی با حضور خوانندگان پخش می کند. برنامه بهار نارنج شخصیت محور نیست و همچون برنامه ماه عسل قرار است از افراد معمولی همراه خانواده هایشان دعوت شود.

قرار است به همت برنامه سازان بهار نارنج یک زندانی آزاد شود.در این برنامه نماآهنگ هایی از خوانندگانی چون بابک جهانبخش، مهدی یراحی و حسین علیزاده پخش شود.

برنامه تحویل سال شبکه چهار هم با نام «دستت را می بوسم» ساعت 20 و 30 دقیقه با اجرای رشید کاکاوند، فائزه نعمتی، شیرین صمدی و مارال دوستی پخش میشود. محوریت برنامه تکریم خانواده، احترام به مادر و جایگاه و شخصیت اوست.

در این برنامه قرار است کتاب ننه علی به نویسندگی النا عباسیان رونمایی شود.

ویژه برنامه سال تحویل شبکه پنج سیما با عنوان «فرش بهشت» از ساعت 19 پخش میشود. اجرای این برنامه به عهده ژیلا صادقی است.

برنامه سال تحویل شبکه پنج سیما امسال با رویکرد جدیدی طراحی شده و تعداد زیادی از مهمانان برنامه برای تکریم مقام مادر همراه مادران خود در برنامه دعوت میشوند.نام برنامه هم از روایت دینی «بهشت زیر پای مادران» است، وام گرفته شده است. برخی کارآفرینان، نخبگان و دانشمندان کشور، خانواده های کشاورز و افراد خیر در کنار هنرمندان و ورزشکاران مهمانان ویژه این برنامه هستند. محمدرضا فروتن، امین زندگانی و امین حیایی مهمانان این برنامه هستند. همچنین 12 نماآهنگ از خوانندگان مختلف چون علی لهراسبی، امیر تاجیک و... پخش خواهد شد.

برنامه «ایوان بهار» کاری از گروه اقتصاد و جامعه شبکه پنج است که ایام نوروز پخش می شود. این برنامه بخش طنزی با نام خوش و بش دارد که در هر برنامه میزبان طنزپردازان و شاعران و خانواده هایشان است. رضا رفیع اجرای این بخش را به عهده دارد. هدف از تولید این برنامه نشان دادن جایگاه طنز خانوادگی و روحیه شاد زیستن در بین اعضای خانواده است.

در ایام نوروز باکس شبکه نسیم از چهار ساعت به شش ساعت ارتقا خواهد یافت وبرای شب های دوم تا پنجم فروردین مقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، برنامه های تولیدی از جدول پخش حذف و از برنامه های تامینی جذاب، مهیج، دیدنی و متناسب با مناسبت استفاده خواهد شد.

برنامه «مهمونی» با اجرای عبدالله روا با نگاه به خانواده ایرانی در نوروز، آداب و رسوم و دورهمی های نوروزی و... پخش می شود. در این برنامه خوانندگان محلی همراه با ورزشکاران و هنرمندانی چون حمیدرضا قلی پور قهرمان ووشو همراه همسرش، امیر نوری همراه با مادرش، فاطمه گودرزی و پسرش پویان، عبدالرضا اکبری و پسرش پندار، هادی ساعی همراه همسر و مادرش و... شرکت خواهند کرد.

مجله تلویزیونی «شب کوک» در حوزه موسیقی هم در ایام نوروز از شبکه نسیم پخش می شود. در این برنامه از اهالی موسیقی دعوت میشود. برنامه «هاونگ» هم در ایام نوروز با رویکرد عیدانه و حضور هنرمندانی چون اصغر محبی، سیامک اشعریون، گیتی معینی، مهوش وقاری و... از شبکه نسیم پخش می شود. این برنامه بخش های نوستالوژی هم دارد.

میان برنامه نسیم آوا و مجموعه دی دی هم به شکل میان برنامه از این شبکه پخش می شوند. برنامه دانستنی ها، نسیم نمای ایرانی، نسیم ملل و گزیده فوتبال جام جهانی 2014، مهارت آشپزی، خنده بازار، بازی های محلی، نسیم نمای خارجی، قصه ما مثل شد، نشان برتر، ساختمان پزشکان، مستند رونالدو یا عجایب هفتگانه، نسیم یادها، کلیپ عکس طنز، ایرانی نوروز است، جشنواره فیلم صد و دوربین مخفی از دیگر میان برنامه هایی است که نوروز 94 از شبکه نسیم پخش میشود.

ویژه برنامه 11 ساعته تحویل سال شبکه قرآن سیما با نام «هفت سلام» از اذان مغرب تا اذان صبح پخش می شود و اجرا به عهده ربیعی، صنعتی، ایزدی و امیری است. در این برنامه رنجبر درباره دعای سمات صحبت میکند. گزارش هایی هم از اماکن مقدس از جمله حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، شاهچراغ، مسجد جمکران و حرم عبدالعظیم حسنی پخش میشود.

پخش گزیده ای از برنامه های موفق سال 93 از دیگر بخش های تحویل سال است.در این برنامه، دختر شهید تهرانی مقدم حافظ کل قرآن حضور دارد. همچنین بخش هایی از فیلم محمد(ص) همراه با گفت وگو با مجید مجیدی پخش میشود.

** سریال های نوروزی :

سریال های فوق سری، بزم آخر، کلاه قرمزی،مهر طوبی، در حاشیه، سر به راه و آسمان من سریال های اصلی و غیرتکراری تلویزیون در نوروز ۹۴ هستند

در ایام نوروز ۹۴ تلویزیون ۷ سریال از ۵ شبکه مختلف به روی آنتن می برد که در ادامه توضیح هرکدام از آنها می آید:

**شبکه یک: فوق سری

جدیدترین مجموعه تلویزیونی مهدی فخیم زاده که فوق سری نام دارد در 13 قسمت 40 دقیقه ای و با داستان پلیسی و طنز نوروز سال 94 از شبکه یک پخش خواهد شد.

این سریال هر شب ساعت ۲۲ پخش می شود و تکرار آن نیز روز بعد در دو ساعت ۸ و ۱۴:۳۰ روانه آنتن می شود. این سریال هم اکنون در حال مونتاژ و طی مراحل فنی است. نام اولیه این سریال "عملیات فوق سری" بود که پس از مدتی به "قورباغه و قناری" تغییر یافت و در نهایت قرار است با نام جدید"فوق سری" پخش شود.

سریال طنز و پلیسی فوق سری بمنظور نحوه پیشگیری و برخورد با عاملان فروش مواد مخدر و همچنین آگاهی بخشیدن به خانواده ها درخصوص چگونگی نفوذ تولید کنندگان و پخش کنندگان مواد مخدر در بین جوانان تولید شده است. در داستان این سریال آمده است: سرهنگ احمد نادری درکنار سرهنگ علی نصرالهی با یک باند قاچاقچی مواد مخدر درگیر می شوند. همچنین سرهنگ نادری (حبیب دهقان نسب) که یکی از فرماندهان ستاد مبارزه با مواد مخدر است با سرهنگ نصرالهی (مهدی فخیم زاده) دوست و همکار قدیمی هستند و رفت و آمد خانوادگی هم دارند. قصه این سریال درباره عملیات فوق سری در نیروی انتظامی است که فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند. سریال قورباغه و قناری مردادماه امسال با حضور سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در لوکیشنی در جاده مخصوص کرج و کارخانه ارج کلید خورد. مهدی فخیم زاده، حبیب دهقان­نسب، بیوک میرزایی، فریبا کوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، امیرمحمد زند، مهدی کاسه ساز، گلناز خالصی، حمید قلی خانی، رانا قیصرنژاد، مهدی محمودی­نژاد، حکیمه وثاقتی، ساناز بندانی و محمد صادقی بازیگران این مجموعه پلیسی هستند.

**شبکه دو: بزم آخر و کلاه قرمزی

**بزم آخر

مجموعه تلویزیونی «بزم آخر» به کارگردانی سجاد شهریاری ساخته شده و به مناسبت ایام فاطمیه از یکم تا چهارم فروردین ماه ساعت ۲۱ به روی آنتن می رود و تکرار آن نیز ساعت ۱۵:۳۰ روز بعد خواهد بود.

آتیلا پسیانی، امید روحانی، انوشیروان ارجمند، امیرحسین رستمی، الهام چرخنده، کامران تفتی، علیرام نورایی، مهدی ماهانی، مهدی فقیه، زهره حمیدی، محمدرضا عباس نژاد و (با حضور) فرهاد آئیش و (با معرفی) شیما عباسی بازیگران اصلی این پروژه هستند. تصویربرداری به طور کامل در تهران انجام می شود. ضمن اینکه بخش هایی از کار نیز در شهرک سینمایی دفاع مقدس خواهد بود. طبق برنامه ریزی ها تصویربرداری تا اوایل سال آینده به پایان خواهد رسید.

«بزم آخر» که قرار است در 5 قسمت روی آنتن رود، داستان رضوان (چرخنده) دختر سیداحمد و دانشجوی تئاتر را روایت می کند که در حال تحقیق در مورد تعزیه است. رضوان در این راه با اتفاقات عجیب و غریبی روبرو می شود که همین اتفاقات باعث پی بردن او به حقایقی از گذشته پدرش منجر شده تا اینکه... .شهریاری در کارنامه خود ساخت تله فیلم های «حاجی بهشتی» و «پرواز کبوتر» را دارد.

**کلاه قرمزی

سری جدید مجموعه «کلاه قرمزی» در ۲۲ قسمت ۴۵ دقیقه ای برای پخش در نوروز و اعیاد سال ۹۴ تولید می شود.

پخش این سریال از ۶ فروردین آغاز و تا ۲۱ فروردین مصادف با میلاد حضرت فاطمه(س) ادامه می یابد.

این سریال نیز ساعت ۲۱ به روی آنتن می رود و تکرار آن نیز ساعت ۱۵:۳۰ روز بعد خواهد بود.

مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب که بیش از ۲۰ سال است در اعیاد و مناسبت های خاص میهمان خانواده های ایرانی می شود، نوروز ۹۴ نیز روی آنتن شبکه دو می­ رود.

کلاه قرمزی یکی از محبوب ترین عروسک­ های چند نسل مخاطبان است که هر سال با اتفاقات تازه ای به تلویزیون می­ آید تا قصه ای متفاوت از زندگی عادی مردم روایت کند.

**مهر طوبی

مینی سریال مهر طوبی با نام قبلی کوچه های خواب در 5 قسمت برای پخش در ایام فاطمیه دوم( شهادت حضرت زهرا(س)) در نظر گرفته شده و از بیست و نهم اسفند ماه تا چهارم فروردین به روی آنتن شبکه سه می رود. این سریال هر شب ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن می رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱:۱۵ بامداد و ۱۶:۱۵ خواهد بود.

بنا براین گزارش در خلاصه داستان این سریال به قلم هومان فاضل آمده است: عادل کیایی وصیت می کند پس از مرگش فرزندش محسن زنی بنام طوبی طاهریان را پیدا کند . محسن موظف است پولی را به او برساند و پس از گرفتن رسید پول و اخذ رضایت از طوبی می تواند به باقی ارث پدرش دست یابد. محسن که نشانه های روشنی از طوبی در اختیار ندارد جستجو را شروع می کند امادر این مسیر با واقعیت هایی مواجه می شود که....مهدی سلوکی ، مهران رنجبر، آفرین عبیسی، آزاده زارعی ،لیدا عباسی ،تورج فرامرزیان ،مختار سائقی ، مرضیه صدرایی ، فاطمه شکری ،عرفان برزین و اسماعیل خلج بازیگران اصلی " کوچه های خواب " را تشکیل می دهند.

**در حاشیه

«در حاشیه» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما به تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی کوچکسرایی است و داستان هومن صحرایی است که مامور می شود یک مرکز درمانی تعطیل شده را راه اندازی کند.

اما در این مسیر با "سهراب کاشف" و "بهروز عشقی" که سابقه کلاهبرداری و شیادی دارند همراه می شود. وی که فردی متعهد و آرمانگرا ست بزودی به اهداف سود جویانه آنها آگاهی پیدا می کند و با کمک "دکتر کی مرام" که از اساتید معتبر دانشگاه و حوزه درمان است در جهت راه اندازی یک مرکز درمانی استاندارد و کار آمد برمی آید.

سیامک انصاری، سپند امیر سلیمانی، علی اوجی، لیلا ایرانی، پریا ابراهیمی، پوریا ایرائی، شراره ارمغانی، تینا اسدی، محمد علی تقوی، بهناز توسلی، فرزانه تفرشی، فلامک جنیدی، سروش جمشیدی ، الهه حصاری ، جوانه دلشاد ، سید جواد رضویان ، نصرالله رادش ،آذین رئوف ، سحر زکریا ، ماندانا سوری ،شادان شهیدی ، الیکا عبدالرزاقی ، گل ناز عباسی ، یلدا عباسی ، مهران غفوریان ، نیما فلاح ، شبنم فرشاد جو، الهه فرشچی،درسای فرح نیا،پروین قائم مقامی ، سوگل قلاتیان ، فرج الله گل سفیدی ، عارف لرستانی ،علی لک پوریان ، مهران مدیری ، دریا مرادی دشت ، رسول نجفیان ، رضا نیک خواه ، رامین ناصر نصیر، سام نوری ، آرش نوذری ، مجید نوروزی ، سحر ولد بیگی ، محمد رضا هدایتی ، فاطمه هاشمی ، ساعد هدایتی بازیگرانی هستند که در سریال "در حاشیه " به ایفای نقش می پردازند.

مجموعه تلویزیونی در حاشیه، به قلم الهه زارع نژاد، امیر وفایی، امیر برادران و امیرعباس پیام و به سرپرستی امیرمهدی ژوله به رشته تحریر در آمده است و قرار است از ششم فروردین، هر شب ساعت 23:15 از شبکه سه سیما پخش شود و باز پخش این مجموعه روز بعد، ساعت 16:15 است.

**سر به راه

سریال «سر به راه» به کارگردانی سعید سلطانی قرار است در ایام نوروز هر شب ساعت 20:15 از شبکه پنج سیما پخش شود. در این سریال بازیگرانی چون:مسعود کرامتى در نقش یحیی،افسانه چهره آزاد در نقش زینت،شهین تسلیمى پروین،شقایق دهقان رعنا،بیژن بنفشه خواه حمید،سیاوش خیرابى شهاب،الناز حبیبى ریحانه،ارژنگ امیرفضلى عظمت،محسن کیایى منصور،امیر رضا میرآقا مصطفی،نوید خداشناس فرزاد،افسانه ناصرى،بیتا خردمند نیلوفر،کریم قربانى مجدی،کیمیا ملّایى رضوان(بازیگر خردسال) به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل این سریال تلویزیونی عبارتند از: مدیر تصویربرداری:محمد افسری،صدابردار:وحید سلطانی،مدیرتولید:اصلان مرتضایی، دستیار اول کارگردان:عادل سلطانی،طراح صحنه و لباس:قاسم ترکاشوند،طراح گریم:زهره سیه پوش،عکاس و روابط عمومی: هلیا رضایی و ...

**آسمان من

سریال پلیسی «آسمان من» از روز یکشنبه 2 فروردین ماه یک روز در میان ساعت 18:30 روی آنتن می رود و تکرار آن ساعت 24 و 13:30 خواهد بود.

تصویربرداری این سریال در شهرهای ارومیه، بندرعباس، خوزستان، بوشهر، اصفهان و کشورهای هلند، فرانسه و اکراین انجام شده است. دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، حمید عطایی، امین حیایی، حامد بهداد، پژمان بازغی، سروش صحت، رحیم نوروزی، عمار تفتی، افشین زی نوری، امیرعباس محسنی، ویدا جوان، سودابه بیضایی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، صالح میرزاآقایی، چکامه چمن ماه، امیررضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، محمد عمرانی، فرخ نعمتی، مجید مشیری، سیروس کهوری نژاد، رامسین کبریتی، امیرکاوه آهنین جان، امیرمحمد زند، رحمان باقریان، فرهاد جم، اصغر نقی زاده، آتش تقی پور، زهره صفوی، احمد کاوری، شیوا خسرومهر و ... در آن حضور دارند

**فیلم های سینمایی:

شبکه یک سیما نیز به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز برنامه های مختلفی را تدارک دیده که یکی از این برنامه ها «سیما یک» است.

این برنامه هر روز ساعت 16:20 به روی آنتن می رود و همراه با نمایش فیلم به مدت 20 دقیقه به تحلیل و نقد و بررسی فیلم می پردازد.

اسامی فیلم های نوروزی شبکه یک سیما به شرح زیر است:

**«معراجی ها» / 1 فروردین

این فیلم به کارگردانی مسعود ده نمکی و محصول سال 1392 است.

محمد جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت های سرسختانه پدرش مواجه می شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط های عجیب و غریب می گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می شود...

محمدرضا شریفی نیا، اکبر عبدی، محمود عزیزی، رضا رویگری، سیدمهرداد ضیایی، سیدجواد هاشمی، مهران رجبی، حمید لولایی، مجید مشیری، برزو ارجمند، علی صادقی، امیر نوری، سمانه پاکدل، حدیثه تهرانی، بهاره افشاری، مریم کاویانی، پوراندخت مهیمن، غلامحسین لطفی، نیما شاهرخ شاهی، پندار اکبری، مهدی کیانی (بازیگر)، حسین مهری، کاوه خداشناس.

**«47 رونین» / 2 فروردین

این فیلم یک اکشن فانتزی آمریکایی محصول سال 2013 است که به صورت یک افسانه، داستان چهل وهفت رونین، زندگی واقعی گروهی رونین (سامورایی بدون ارباب) در قرن هجدهم ژاپن، که برای گرفتن انتقام مرگ ارباب خود دست به شورش زدند را به تصویر می کشد. این فیلم اولین تجربه کارگردانی کارل لینچ است و بازیگرانی همچون کیانو ریوز، هیرویوکی سانادا، تادانوبو آسانو و رینکو کیکوچی در آن ایفای نقش می کنند. اگرچه فروش جهانی فیلم تقریباً به 150 میلیون دلار رسیده است، اما با بودجه ساخت 175 میلیون این فیلم ضرر قابل توجهی برای کمپانی سازنده اش یونیورسال استودیوز در سال 2013 بر جای گذاشت. این فیلم برای اولین بار 6 دسامبر 2013 در ژاپن اکران شد و با شروعی ناامیدکننده تنها یک میلیون و 300 هزار دلار فروش کرد.

**«ظهر روز سوم» / 3 فروردین

فیلم تلویزیونی «ظهر روز سوم» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده و تهیه کنندگی زهرا اسحاقیان ساخته شده است.

در این فیلم بازیگرانی از جمله پدرام شریفی، لیندا کیانی، فریبا جدی کار، بهاره ریاحی، بهزاد داوری، فرج گل سفیدی، علی مردانه، شهاب زارع و فرشاد مجیدی ایفای نقش می کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که آسیه؛ مادر آمنه، امید و آرزوست که به بیماری کلیوی مبتلاست و تحت دیالیز است. بیماری مادر حاد و نیاز فوری به پیوند کلیه دارد اما بودجه خانواده نمی تواند خرید کلیه را تامین کند. آمنه بارداراست، آزمایش آرزو منفی است و امید تنها گزینه پیوند، سالهاست که تمام تلاش خود را صرف مسابقات دوچرخه سواری نموده و اکنون نزدیک مسابقات تیم ملی، امید در یک قدمی قهرمانی است. قهرمانی امید که همه زندگی است یا نجات جان مادر....؟

**«روشنایی حقیقی» / 4 فروردین

«روشنای حقیقی» داستان کمال و رحیم، دو برادری است که سال هاست با هم اختلاف دارند، اما فرزندان آنها برای برگزاری یک مسابقه قرآنی، دوستی صمیمی با هم برقرار می کنند که همین دوستی باعث ماجراهای بین این دو برادر می شود.

مهرداد ضیایی( کمال )، شیوا ابراهیمی(همسر رحیم)، حسین شمس(رحیم)، حسن رستمانی(نعمت، معلم قرآن) و جمعی از بازیگران محلی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

**«مسیر سنگی» / 5 فرودین

این فیلم سینمایی محصول کشور امریکا در سال 2014 است.

**«نابخشوده» / 6 فروردین

این نسخه جدید را سانگ ایل لی براساس قصه فیلم اسکاری کلینت ایستوود کارگردانی کرده است.

کن واتانابه بازیگر سرشناس سینمای ژاپن در نقش اصلی «نابخشوده» ژاپنی زبان بازی کرده است . در نسخه اصلی فیلم، این نقش را خود ایستوود بازی کرد.

قصه نسخه ژاپنی«نابخشوده» در قرن هجدهم میلادی در روستای هوکایدو اتفاق می افتد. در این محل است که یک سامورایی بازنشسته دوباره فعالیت خود را از سر می گیرد.

**«ته چین» / 7 فروردین

داستان این فیلم درباره زن و شوهری به نام فروغ (بهناز جعفری) و مرتضی (رضا بهبودی) است که بعد از سال ها زندگی مشترک به علت مشغله کاری مرد، ارتباط عاطفی اش با همسرش بسیار کمرنگ شده است اما بروز اتفاقی برای فروغ موجب می شود مرتضی به زندگی علاقمند شود.

رضا بهبودی، بهناز جعفری، هستی مهدوی فر، دانیال محمودی نیا از بازیگران فیلم تلویزیونی «ته چین» هستند.

**«پلیس بازی» / 8 فروردین

فیلم سینمایی پلیس بازی که در ژانر حادثه ای و طنز ساخته شده 86 دقیقه زمان دارد و در سال 2014 ساخته شده است.

فیلم سینمایی پلیس بازی محصول امریکاست و تیم استوری «Tim Story» کارگردان آن است.

این فیلم با مدیریت دوبلاژ علیرضا باشکندی ساخته شده است.

بن, نگهبان است و علاقه بسیاری به پلیس شدن دارد. او همزمان با پذیرفته شدنش در مدرسه پلیس باید برای ازدواج با آنجلا رضایت برادرش جیمز را که پلیسی حرفه ای است جلب کند. پس جیمز به بن فرصت می دهد که در طول 24 ساعت کنار او بماند و برای دستگیری خلافکارها به او کمک کند و به این ترتیب توان و شایستگی خود را برای ازدواج با خواهرش اثبات کند.

گرچه بن بسیار نا وارد و بی تجربه است ولی تمام تلاش خود را در مورد پرونده های مختلف انجام می دهد و در نهایت جیمز با کمک بن موفق می شود خلافکار سابقه دار آلن را دستگیر کند و بن را به عنوان همکار خوبی بپذیرد.

**«سرقت خاموش» /9 فروردین

این فیلم سینمایی محصول کشور فرانسه در سال 2013 است که شبکه یک سیما برای پخش در نوروز در نظر گرفته است.

**«سر به مهر» / 10 فروردین

سر به مُهر نام فیلمی به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی هادی مقدم دوست ، محصول سال 1391 است. در این فیلم بازیگرانی نظیر لیلا حاتمی ،آرش مجیدی و خاطره اسدی به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم داستان دختر تنها و خسته ای است که زندگی اش را در وبلاگ اش می نویسد و توسط برادر دوستش از او خواستگاری میشود و صحبت های اولیه ازدواج را انجام میدهند.او که نماز نمیخوانده بنا به شرایط زندگی شروع به خواندن نماز کرده الان شهامت اینکه به خواستگارش نماز خواندن خود را بگوید خجالت میکشد. که در آخر فیلم بازگو میکند انتخاب نام سر به مهر برای این فیلم دارای ایهام است که هم اشاره به نماز خواندن دارد و هم اشاره به این رازی است که تا آخر فیلم سر به مهر باقی می ماند.

**«سامورایی آشپز» / 11 فروردین

این فیلم سینمایی به کارگردانی یوزو آساهارا ساخته شده و محصول ژاپن در سال 2013 است.

**«چ» / 12 فروردین

«چ» نام فیلمی ایرانی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و محصول سال 1392 است. این فیلم داستان 2 روز از زندگی مصطفی چمران را در پاوه به تصویر می کشد.

فیلم چ دارای 520 پلان است و در مقایسه با فیلم های دیگر ژانر سینمای جنگی ایرانی، دارای جلوه های ویژه و صحنه آرایی های نظامی کم نظیری است. فیلمبرداری این فیلم 5 ماه، صداگذاری 6 ماه و مونتاژ 4 ماه و همگی به صورت بی وقفه انجام شد. همچنین عملیات خلاقه ویژوال افکت 16 ماه به صورت همزمان با دیگر کارهای فیلمسازی به طول انجامید.

**«کوهنورد» /13 فروردین

فیلم سینمایی کوه نورد یک فیلم روسیه ای است که در سال 2013 ساخته شده است.

**«کیش و پات» / 14 فروردین

بازیگرانی چون فرهاد آئیش، نیما فلاح، متین گودرزوند، جمشید فروزانی، نادر شهسواری و قاسم بی طرف در کیش و پات ایفای نقش کرده اند. طبق برنامه ریزی ها این تله فیلم طی یک ماه آینده آماده پخش خواهد شد. «کیش و پات» داستان زندگی زوجی جوان را روایت می کند که قرار گذاشته اند 50 سال زندگی مشترکشان را با خوشبختی پشت سر بگذارند، اما به محض اینکه ازدواج می کنند بعد از شش روز کارشان به جدایی می کشد. با این حال به توصیه یک دکتر آنها ابتدا تصمیم می گیرند برای سفر ماه عسل به شیراز بروند تا اینکه در سفر اتفاقی برایشان رخ می دهد که... .

شبکه دوم سیما :در نوروز 94 فیلم های «زیر یک سقف»، «بچه نشو»، «نبوغ شگفت انگیز»، «50 قدم آخر»، «ستاره شرق»، «فرمول درمان»، «جزیره دایناسور»، «خسته نباشید»، نود دقیقه زندگی»، «جهیزیه پر ماجرا»، «قلب فرا می خواند»، «تام سایر»، «لبخند ماهی ها»، «علفزار» و «شور نوجوانی» از 29 اسفند تا 14 فروردین 94 از ساعت 18 روی آنتن شبکه دو می روند.

فیلم تلویزیونی «زیر یک سقف» به تهیه کنندگی انوش جعفریان برای پخش در ایام نوروز از شبکه دو آماده شده، این تله که 29 اسفند روی آنتن می رود، نگاه متفاوتی را به روابط انسانی دارد و سعی می کند اهمیت گذشت و تفاهم را در خانواده های ایرانی به تصویر بکشد.

فیلم تلویزیونی «بچه نشو» به کارگردانی احمد درویشعلی پور و محصول سیما فیلم نیز 1 فروردین 94 از شبکه دو روی آنتن می رود.

فیلمنامه «بچه نشو» به قلم محمد درویشعلی پور درباره یک خانواده متوسط است که دارای یک فرزند زیاده خواه هستند اما یک روز صبح ...

در این فیلم به سبک زندگی ایرانی و همچنین نقد تک فرزندی به دنبال توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تعدد فرزندان پرداخته می شود.

فیلم سینمایی «نبوغ شگفت انگیز» هم که به طور مشترک توسط کشورهای فرانسه، استرالیا و کانادا در ژانر کودک تولید شده، درباره نوجوانی به نام توماس است که علاقه بسیار به مباحث علمی دارد و تمام وقتش را به اکتشافات علمی می گذراند؛ او تصمیم به ساخت ماشینی با حرکت دائم و بی وقفه می گیرد؛ این فیلم 2 اسفند از شبکه دو پخش می شود.

«50 قدم آخر» فیلم سینمایی به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی سعید سعدی است که 3 فروردین پخش می شود.

این اثر سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات لشکر زرهی نجف اشرف در عملیات والفجر 4 را نمایش می دهد شخصی که برای شناسایی به یک منطقه مین گذاری شده در خاک عراق می رود و ...

فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» به تهیه کنندگی علی لدنی 4 فروردین از روی آنتن شبکه دو می رود، این تله داستان زندگی فضل ابن شاذان از یاران امام رضا (ع) است و به کارگردانی علی غفاری تولید شده است.

فیلم سینمایی «فرمول درمان» سال 2014 تولید شده و درباره زن جوانی است که در کودکی پدرش را به دلیل سرطان روده از دست داده و تمام تلاش خود را به کار می بندد تا به آزمایشگاه دولتی یک داروسازی راه یابد..این فیلم 5 فروردین از ساعت 18 روی آنتن می رود.

فیلم سینمایی «جزیره دایناسور» نیز 6 فروردین برای نوجوانان روی آنتن می رود، این فیلم به زندگی لوکاس پسر نوجوانی پرداخته که روزی از میان لوازم اضافی پدرش که مدتهاست به آن توجهی ندارد یک تکه کریستال پیدا کرده و به زمان دیگری سفر می کند..

فیلم تحسین شده «خسته نباشید!» به کارگردانی افشین هاشمی و محسن قرایی هم نوروز 94 از شبکه دو روی آنتن می رود.

سیدرضا میرکریمی فیلم سینمایی «خسته نباشید!» را تولید کرده و این فیلم که تندیس بهترین فیلم اول و بهترین کارگردان اول را از جشن خانه سینما دریافت کرده، 7 فروردین پخش می شود، این اثر روایت زندگی زوجی است که به ایران می آیند اما اختلافاتی دارند و…

فیلم «نود دقیقه زندگی» نیز محصول سال 2014 است که 8 فروردین از شبکه دو روی آنتن می رود، این اثر درباره مردی عصبی و بداخلاق است که در پی مشکلی به دکتر خود مراجعه می­کند و آنجا در میابد که 90 دقیقه بیشتر به پایان عمرش باقی نیست..

فیلم تلویزیونی «جهیزیه پرماجرا» به تهیه کنندگی مشترک مسعود عسگری و محمد شیخعلی 9 فروردین از شبکه دو روی آنتن می رود، این فیلم مضمون اجتماعی دارد و تلاش می کند به خوبی همدلی و صداقت نوجوانان را به تصویر بکشد.

«جهیزیه پرماجرا» در گروه فیلم های تلویزیونی شبکه دو تولید شده درباره چند نوجوان است که برای تهیه جهیزیه خواهر یکی از بچه ها که دچار مشکل مالی است، دست به کار می شوند و می خواهند با تصورات نوجوانانه شان به آن ها کمک کنند.

فیلم سینمایی «قلب فرا می خواند» هم 10 فروردین پخش خواهد شد، این اثر درباره دختر جوانی است که دفترچه خاطراتی را در کتابخانه قدیمی خانه شان پیدا می کند، او با شوق بسیار به مطالعه این کتاب می پردازد و خاطرات زنی را می خواند که در دوران جوانی به روستایی دور افتاده رفته در آنجا به معلمی می پردازد ... .

«تام سایر و هاکل بریفین» که سال 2014 تولید شده نیز از دیگر آثاری است که 11 فروردین از شبکه دو پخش خواهد شد.

«تام سایر و هاکل بریفین» ماجرای دو نوجوان است که شبی را به طور اتفاقی در قبرستان سپری می کنند، آنها شاهد صحنه ای می شوند که طی آن عده ای پیرمردی را به قتل رسانده و فردای آن روز با صحنه سازی، قاتل را فرد دیگری جلوه می دهند..

از

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied