شمانیوز
شما نیوز

حرکت کشتیهای ائتلاف عربستان به طرف یمن

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):بمباران مناطق مختلف یمن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از "الجزیره،" بمباران مناطق مختلف یمن جمعه شب و در نخستین ساعات روز شنبه نیز ادامه یافت. بمباران‌های شنبه صبح شهر "حدیده" در ساحل دریای سرخ، استان سعده در شمال و مناطقی را در "صنعا" هدف قرار داد.

این در حالی است که گزارش‌هایی در خصوص درگیری نیروهای طرفدار "منصور هادی" -- رئیس‌جمهور فراری یمن -- و نیروهای جنبش انصارالله اطراف شهر بندری و جنوبی "عدن" منتشر شده است. عربستان اعلام کرده است از هیچ اقدامی برای جلوگیری از تسلط نیروهای جنبش انصارالله بر عدن فروگذار نخواهد کرد.

همچنین جمعه 2 خلبان عربستانی پس از بروز نقص فنی در هواپیمایشان در دریای سرخ فرود آمدند و نیروهای آمریکایی آنها را نجات دادند. آنها با یک هواپیمای "اف15" پرواز می‌کردند و مجبور شدند به کمک صندلی نجات، هواپیما را ترک کنند.

-- 07:13: خبرگزاری "رویترز" گزارش داد: "اوباما" در تماسی تلفنی با "ملک سلمان" -- پادشاه عربستان -- حمایت خود را از حملات ائتلاف عربستان در یمن اعلام کرد. "ملک سلمان" نیز از وی به خاطر نجات 2 خلبان سعودی در دریای سرخ تشکر کرد.

-- 09:43:

شبکه "العربیه" گزارش داد : شاهزاده محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی، اعلام کرد 3 هواپیما برای خارج کردن هیئت سازمان ملل متحد در صنعا به یمن اعزام کرده است . این شبکه مدعی شد نیروهای انصارالله مانع خروج هیئت 140 نفری سازمان ملل از یمن شدند .

-- 10:32: شبکه "پرس تی‌وی" خبر داد: کشتیهای عربستان سعودی و مصر به طرف سواحل یمن در حرکت هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied