شمانیوز
شما نیوز

300 تبعه سوئدی در عراق و سوریه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق با تاکید بر ادامه عملیات برای آزادسازی شهر تکریت گفت: علت حضور ما در این مناطق آزاد کردن مردم مان چه سنی، چه شیعی، چه کرد، چه مسیحی، چه ایزدی و چه از دیگر اقلیت ها از دست گروه تروریستی داعش است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

پایگاه خبری «السومریه نیوز» گزارش داد که ابومهدی المنهدس متعهد شد وارد مرکز شهر تکریت شود و تاکید کرد: وعده ما قلب تکریت.

المهندس گفت: ما برای دفاع از ملت عراق به جنگ با داعش و مزدوران بعث ادامه می دهیم. وعده ما در قلب تکریت، پیروزی یا شهادت.

وی خاطر نشان کرد: علت حضور ما در این مناطق آزاد کردن مردم مان چه سنی، چه شیعی، چه کرد، چه مسیحی، چه ایزدی و چه از دیگر اقلیت ها از دست گروه تروریستی داعش است. جنگ با داعش وظیفه ملی، اخلاقی و شرعی ماست.

رئیس شورای استانی الانبار عراق خبر نیز داد: نیروهای امنیتی و گروههای مسلح عشایری، نوار مرزی میان دو منطقه حبانیه و ثرثار را در این استان به کنترل خود در آوردند.

به گزارش پایگاه خبری الاخبار عراق ، صباح الکرحوت گفت:«نیروهای امنیتی با تصرف این محور مرزی، پیروزی بزرگی را به دست آورده اند. دولت مرکزی نیروهای مستقر در استان الانبار را به سلاح بیشتری مجهز کرده است.»

وی افزود:« اختلافات موجود میان عشایر استان حل شد و نیروهای عشایری در موضعی متحد در عملیات علیه تروریست های داعش از نیروهای امنیتی حمایت می کنند.»

25 تروریست در زمان فرار از تکریت به هلاکت رسیدند

منبعی امنیتی در عراق اعلام کرد 25 تروریست که تلاش داشتند از شهر تکریت فرار کنند به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، شهر تکریت در محاصره نیروهای امنیتی عراق است و هم زمان جنگنده های ائتلاف بین المللی و نیروی هوایی عراق در عملیات هوایی مناطق مختلف این شهر را هدف قرار می دهند اما نیروهای داوطلب مردمی به دلیل مشارکت جنگنده های ائتلاف بین المللی در عملیات آزادسازی تکریت فعالیت خود را در این عملیات تعلیق کرده اند.

حدود 300 تبعه سوئدی در کنار تروریست های عراق و سرویه

رئیس سازمان اطلاعات سوئد اعلام کرد: دست کم 300 تبعه این کشور در حال حاضر در کنار تروریست های داعش می جنگند.

آندرس تورنبرگ گفت سوئد که به گفته اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده هدف حملات القاعده قرار نخواهد گرفت ، در حال حاضر به سبب بحران های عراق و سوریه ، با خطر فزاینده ای مواجه است.

این مسئول سوئدی خاطر نشان کرد تعداد سوئدی هایی که برای جنگیدن به عراق و سوریه رفته اند در سال کنونی میلادی سه برابر شده است .

وی افزود بالابودن میزان مهاجرت به سوئد سبب شده است این کشور هدف نفوذ گروه های تندرو قرار گیرد.

آندرس تورنبرگ تاکید کرد میزان جاسوسی روسیه از آغاز بحران اوکراین افزایش یافته است به گونه ای که از هر سه جاسوس روس یک تن آنها در سوئد فعالیت می کند.همچنین نشانه هایی وجود دارد که حاکی از برنامه ریزی روسیه برای به راه انداختن جنگ با هدف آزمودن توان دفاعی سوئد است .

وی افزود در گذشته سوئد به عنوان یک کشور بیطرف شناخته می شد اما این کشور در سال های اخیر نیروی نظامی به افغانستان و مالی اعزام کرده است و همچنین شمار زیادی از تندروهای سوئدی در درگیری های عراق و سوریه شرکت دارند .

رئیس سازمان اطلاعات سوئد خاطر نشان کرد ما اکنون شاهد شکل گیری ائتلاف هایی( از سوی تروریست ها)هستیم. در گذشته تروریست ها از اتباع کشورهای شمال آفریقا ، سومالی ، یمن و افغانستان بودند اما امروزه همه گروه های تروریستی تلاش می کنند به عراق و سوریه بروند. وی افزود سرویس های امنیتی اروپا به سبب عزیمت این نیروها به عراق و سوریه و خطر بازگشت این افراد به کشور هایشان و احتمال اجرای حملات در این کشورها ، بسیار نگرانند.

آندرس تورنبرگ در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد 300 سوئدی برای جنگیدن در کنار گروه هایی مثل القاعده و تروریست های داعش به سوریه و عراق رفته اند. از این تعداد 35 نفر کشته شده اند و80 تن دیگر به سوئد بازگشته اند و یکی از این افراد برای درمان به سوئد بازگشت اما دوباره عازم جنگ در عراق و سوریه شد .

به گزارش خبرگزاری رویتر از استکهلم، این مسئول سوئدی تصریح کرد برخی از این افراد که بازگشته اند ممکن است بر دیگران برای سفر به عراق وسوریه تاثیر بگذارند.

حمایت بین المللی از حقوق اقلیت های قومی و مذهبی در خاورمیانه

سخنرانان در نشست یک روزه شوای امنیت سازمان ملل حملات تروریستی در خاورمیانه را که مبتنی بر مذهب و قومیت صورت می گیرد محکوم کردند و همکاری رهبران بین المللی را جهت مقابله با این گونه جنایات خواستار شدند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در اظهارات دو روز پیش خود این حملات را "جنایات خصومت آمیز" خواند و خواستار واکنش فوری رهبران جامعه بین المللی علیه اقدامات تروریستی در خاورمیانه شد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ، از اقدامات نسل کشی و جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت از سوی شبه نظامیان داعش در خاورمیانه خبر داد.

دبیر کل سازمان ملل متحد به نقل از اسناد و گزارش های موجود افزود، بسیاری از اعضای اقلیت های مختلف عراق تاکنون قربانیان جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و دیگر موارد سواستفاده حقوق بشری قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد شمار زیادی از اینگونه قربانیان را زنان و دختران تشکیل می دهند.

بان کی مون تصریح کرد، حتی پیش از اقدامات خشونت آمیز شبه نظامیان داعش در عراق، بی ثباتی و فعالیت گروههای شبه نظامی پس از حمله نیروهای ائتلاف به این کشور در سال 2003 ، بیکاری و فقر زیادی در این کشور به همراه داشته است.

محمد الحکیم نماینده عراق در شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از مقامات این شورا جهت تلاش برای مقابله با فاجعه حقوق بشری در عراق و خاورمیانه، ادامه اینگونه جنایات نظامی را تهدیدی بزرگ علیه اقلیت های قومی و مذهبی عراق و منطقه توصیف کرد.

وی با اشاره به تنوع قومیت های مختلف عراقی شامل یزیدی، مسیحی ، سنی ، شیعه، عرب، کرد، ترکمن و بومیان این کشور گفت"وجود گروههای تروریستی در این کشور اقلیت های مختلف قومی و مذهبی را با خطر جدی انقراض و نابودی روبرو کرده است."

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را برعهده دارد، خواستار گفتگو و ارائه راهکاری قاطع برای جلوگیری از ادامه تهدیدات داعش علیه اقلیت های ساکن در خاورمیانه شد.

وی با اشاره به اهداف غیرانسانی و جنایت آمیز شبه نظامیان داعش گفت" تروریست ها با هر کسی که غیر از آنان فکر و رفتار کند مخالف و خواستار نابودی آنان هستند ."

فابیوس با بیان اینکه توحش هیچ حد و مرزی ندارد خواستار حمایت قاطع بین المللی از حقوق اقلیت های قومی و مذهبی و حفاظت از حقوق همه شهروندان در خاورمیانه شد.

مد داعشی برای تثبت در منطقه

"انتصار الجبوری" عضو پارلمان عراق از استان نینوا، گفت: گروه تروریستی داعش کارگاه های وابسته به وزارت صنعت و معادن در موصل را به دوخت لباس های ویژه خود وادار کرده است.

جبوری به پایگاه خبری شبکه "الاعلام العراقی" گفت: تروریست های داعش کارکنان کارگاه های تولید لباس استان نینوا را وادار به دوخت لباس هایی با مد دلخواه خود - برای هر دو جنس مرد و زن- کرده است.

وی خاطر نشان کرد: داعش برخی از این کارکنان را تهدید کرده که در صورت مخالفت با دوخت این لباس ها همه خانواده شان را خواهند کشت.

عضو پارلمان عراق می افزاید: داعش نقاب و لباس مورد نظر خود را برای دانش آموزان دختر مدارس در سراسر استان نینوا اجباری کرده است.

نور البحاری، دیگر عضو پارلمان عراق از استان نینوا، نیز پیشتر گفته بود که گروهک تروریستی داعش پیرایشگاه های استان نینوا را بسته است تا جوانان موصل از نظر شکل و شمایل شبیه عناصر این گروه تروریستی شوند.

داعش در موصل و برخی شهرهای استان الانبار عراق همچون دو استان الرقه و دیرالزور سوریه امارت خودخوانده ایجاد کرده و در این امارت ها قوانین ضداسلامی و ضدانسانی خود را به اجرا گذارده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied