شمانیوز
شما نیوز

جدیدترین اخبار از آزادسازی شهر ادلب سوریه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رسانه‌های سوریه با اعلام پیشروی‌های چشمگیر ارتش در نبرد با تروریست‌ها در شهر ادلب، گزارش دادند که ارتش سوریه به زودی بیانیه‌ای ویژه درخصوص آزادسازی این شهر از اشغال گروه‌های تروریستی صادر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از «الوطن»، یک منبع رسانه‌ای اعلام کرد یگان‌های ارتش سوریه وارد درگیری‌های مرگباری با گروه‌های تروریستی متحد جبهه النصره در شهر ادلب شده‌اند و طبق اعلام فعالان، در حملات هوایی گسترده جنگنده‌های سوریه در بیشتر روستاها و مناطق ادلب تروریست‌ها خسارت‌های سنگین مالی و جانی زیادی متحمل شده‌اند.

در حالی‌که گزارش‌های موجود حاکی است که محو امدادرسانی به ارتش سوریه در محور «لاذقیه» امن است، یک منبع رسانه‌ای اعلام کرد که یگان‌های رزمی ارتش در ادلب از آزمایش سخت موفق بیرون آمدند ولی به دلیل عدم امکان برقراری تماس با فرماندهان میدانی اطلاعات میدانی در این خصوص بسیار اندک است؛ آنها محرمانه ماندن (جزئیات) این درگیری‌ها را به افشای رسانه‌ای ترجیح می‌دهند. به زودی این شهر از اشغال تروریست‌ها کاملا آزاد و پاکسازی خواهد شد.

این منبع تأکید کرد که بیانیه ویژه ارتش درخصوص آزادسازی ادلب به زودی صادر خواهد شد و این بیانیه پیامی برای تروریست‌ها جهت عقب‌نشینی آنها است.

از سوی دیگر، پایگاه خبری «اوقات الشام الاخباریه» به نقل از منابعی گزارش داد دولت سوریه یک تصمیم استراتژی درخصوص استرداد شهر ادلب اتخاذ کرده است هر چند که این امر دشوار است.

این پایگاه خبری درخصوص آخرین تحولات میدانی در ادلب نیز نوشت یگان‌های ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود، عملیات استرداد کامل این شهر را آغاز کرده‌اند و کنترل منطقه صنعتی و یک کارخانه گاز در ادلب را به دست گرفته‌اند.

براساس این گزارش، گروه موسوم به نظارت بر حقوق بشر در سوریه، شنبه گذشته گزارش داد جبهه النصره با کمک چند گروه تروریستی دیگر از جمله «احرار الشام» پس از پنج روز درگیری با نیروهای دولتی شهر ادلب را تصرف کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied