شمانیوز
شما نیوز

داعش بخشی از پایتخت سوریه را تصرف کرد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): اردوگاه یرموک محل زندگی شمار زیادی از آوارگان فلسطینی و هم اکنون به شکل شهرک بزرگی است. این اردوگاه در حومه جنوبی دمشق و بخشی از پایتخت سوریه است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

عصر ايران به نقل از منابع خبری نوشت، سازمان آزادیبخش فلسطین مستقر در رام الله اعلام کرد در حمله امروز داعش، بخش اعظم اردوگاه یرموک دمشق به سیطره اعضای این گروه درآمد.

داعش به دمشق رسید/ اردوگاه یرموک دمشق در کنترل داعش

"انور عبدالهادی" رئیس اداره سیاسی در "سازمان آزادیبخش فلسطین" در سوریه اعلام کرد: جنگجویان داعش صبح امروز به اردوگاه حمله کردند و اکثر مناطق آن را در کنترل خود گرفتند. درگیری ها میان داعش و افراد مسلح موجود در اردوگاه یرموک ادامه دارد.

عکس معروف از صف نیازمندان به کمک های انسان دوستانه در اردوگاه یرموک دمشق
داعش به دمشق رسید/ اردوگاه یرموک دمشق در کنترل داعش

اردوگاه یرموک محل زندگی شمار زیادی از آوارگان فلسطینی و هم اکنون به شکل شهرک بزرگی است. این اردوگاه به مساحت 2 کیلومتر مربع در بخش جنوبی دمشق پایتخت سوریه واقع است. اداره اردوگاه یرموک به میزان زیادی به دست ارتش سوریه و اعضای مسلح گروه فلسطینی "جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل" به رهبری احمد جبریل است. در ابتدای بحران سوریه، با حمله مخالفان مسلح دولت بشار اسد، بخش های زیادی از این اردوگاه به دست آنها افتاد و در نتیجه درگیری های شدید و طولانی میان اعضای نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل و ارتش سوریه از یک سو و مخالفان اسد و جبهه النصره شاخه القاعده از سوی دیگر روی داد. اردوگاه یرموک همچنین برای مدت زمان زیادی در محاصره ارتش سوریه قرار داشت. گروه مسلح دولت خلافت اسلامی مشهور به داعش مساحت زیادی از عراق و سوریه و کنترل چند شهر لیبی و مناطقی از مصر را در دست دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied