شمانیوز
شما نیوز

تاثیر مذاکرات هسته ای بر بازارهای جهانی نفت و ارز

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): با به توافق نرسیدن ایران و کشورهای ۱+۵ در مهلت مقررشده، و کشیده شدن مذاکرات به "وقت اضافه" بهای نفت خام در بازارهای جهانی اندکی بالا رفت. امروز هر بشکه نفت خام برنت با ۱.۵ دلار افزایش نسبت به روز قبل به قیمت ۵۶.۶۲ دلار معامله شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

با به توافق نرسیدن ایران و کشورهای ۱+۵ در مهلت مقررشده، و کشیده شدن مذاکرات به "وقت اضافه" بهای نفت خام در بازارهای جهانی اندکی بالا رفت. امروز هر بشکه نفت خام برنت با ۱.۵ دلار افزایش نسبت به روز قبل به قیمت ۵۶.۶۲ دلار معامله شد.

در آمریکا شاخص سهام برای دومین روز متوالی پایین آمد و دلار هم نسبت به دیگر ارزهای خارجی ارزان شد. البته بخشی از این افت به گزارشی از اشتغال در بخش خصوصی آمریکا برمی‌گردد که مطابق آن وضعیت به اندازه‌ای که انتظار می‌رفته بهبود نیافته است.

در مقابل در روسیه هم روبل در مقابل ارزهای دیگر تقویت شده و هم بهای سهام شرکت‌های روس بالا رفته است. رویترز این مساله را تا حدی ناشی از امیدواری به رسیدن توافق با ایران مرتبط می‌داند.

در ایران امروز، فردا و پس فردا تعطیل رسمی است و بازارها بعد از تعطیلی تقریبا دو هفته‌ای نوروزی در روز شنبه ۱۴ فروردین باز می‌شوند. به این ترتیب اگر نتیجه مذاکرات در سه روز آینده روشن شود اثر آن را می‌توان روز شنبه در بازار ارز و سهام دید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied