شمانیوز
شما نیوز

پیام محرمانه عربستان به ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): «محمد بن سلمان به منظور تقویت جایگاهش از طریق حمله به یمن هیجان زده بود اما با طولانی شدن این عملیات، به دنبال ایجاد راه حلی است.»

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

سایت خبری العهد گزارش داد: «"مجتهد" فعال توئیتری عربستانی در توئیت‌های جدیدش گزارشی از وضعیت جسمی ملک سلمان پادشاه عربستان و تلاش بی شائبه محمد بن سلمان وزیر دفاع و پسر پادشاه برای رسیدن به قدرت ارائه داد.»

این سایت لبنانی در ادامه گزارش داد :«بر اساس این توئیت‌ها یکی از نگرانی‌های محمد بن سلمان که ریاست دیوان پادشاهی را در دست دارد وضعیت جسمی و ذهنی پدر است. سلمان بن عبدالعزیز از سال ۲۰۱۱ به آلزایمر مبتلا شده و وضعیت جسمی‌اش وخیم شده اما با این وجود گاهی توان عقلی اش سالم به نظر می رسد.»

این سایت خبری در ادامه از قول این فعال توئیتری افزود: «خاندان آل سعود اعتراف می کنند که نقش ملک سلمان در اداره حکومت نمایشی است و محمد بن سلمان است که وزارت دفاع را نیز در دست دارد، خود در حال ارائه راهکارها و رتف و فتق بسیاری از مسائل حکومتی است.

بر این اساس «نایف بن محمد» که جانشین «مقرن بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان است به دنبال کنار گذاشتن ولی‌عهد و رسیدن به پادشاهی است و به محمد بن سلمان نیز وعده داده که او را به ولی‌عهدی خواهد رساند.

از سوی دیگر روایت دیگری نیز حاکی است که محمد بن سلمان به دنبال برکنار کردن نایف و مقرن است تا پس از پدرش به پادشاهی برسد.»

این سایت خبری در پایان افزود: «مجتهد ادامه داد: "محمد بن سلمان به منظور تقویت جایگاهش از طریق حمله به یمن هیجان زده بود اما با طولانی شدن این عملیات، به دنبال ایجاد راه حلی است. به همین دلیل از «محمد بن نایف» خواسته بود تا به ترکیه سفر کند و پیش از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور با او گفتگو کند.

بر اساس این خبر عربستان از ترکیه خواسته به صورت محرمانه به ایران اطلاع دهد که ریاض آمادگی حل بحران یمن را دارد."»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied