شمانیوز
شما نیوز

توضیحات جدید فانی در مورد طرح رتبه بندی معلمان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اجرای طرح رتبه بندی ۱۳.۵ هزار میلیارد ریال برای دولت هزینه دارد،گفت: امسال برای نخستین بار پنج هزار نیرو جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش علی اصغر فانی اظهار داشت:‌ روزانه یک هزار میلیارد ریال در آموزش و پرورش در بُعد فرهنگی هزینه می‌شود اما همچنان با فضاهای نامطلوبی مواجه هستیم که توجه ویژه دولت تدبیر و امید و خیران را به این بخش می‌طلبد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: 13 میلیون دانش آموز در واحدهای آموزشی مشغول به تحصیل هستند که با احتساب اولیاء آنها حدود 39 میلیون نفر بزرگترین بخش از جامعه فرهنگی و آموزشی ما را تشکیل داده‌اند.

وی عنایت دولت تدبیر و امید را به آموزش و پرورش مشهود دانست و افزود: بودجه کشور در سال 93 نسبت به 92 از رشد 11 درصدی برخوردار بود که این افزایش برای آموزش و پرورش 26 درصد بوده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: این میزان بودجه برای آموزش و پرورش در سال جاری نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش نشان می‌دهد.

فانی در بخش دیگری از اظهارات خود به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح 13.5 هزار میلیارد ریال برای دولت هزینه دارد.

وی به شاخص های رتبه بندی معلمان در این طرح پرداخت و گفت: این شاخص‌ها شامل روش‌های تدریس، تالیف، تحقیقات و تلاش همکاران فرهنگی است. این طرح با دو هدف انگیزه و شایستگی معلمان و مهارت‌های فردی آنان اجرایی می‌شود.

فانی همچنین به جذب و استخدام پنج هزار نیروی انسانی در این وزارتخانه اشاره و تصریح کرد: اولویت استخدام با بومی پذیری و جذب فرزندان فرهنگیان است که در این راستا اولویت با جذب مربیان پیش دبستانی است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر نامگذاری مدارس توسط خیرین مدرسه ساز و برگزاری جشنواره خیرین ابراز امیدواری کرد: این حمایت‌ها موجب افزایش مدارس خیرساز تا 40 درصد شود.

وی، به مذاکره وزارت آموزش و پرورش با بانک مرکزی اشاره و تاکید کرد: بر این اساس خیرین مدرسه ساز که نقدینگی لازم را ندارند از بانک تسهیلات دریافت می‌کنند و پرداخت سود آن بر عهده آموزش و پرورش است.

فانی سیاست دیگر آموزش وپرورش را جذب نیروهای بومی از طریق دانشگاه فرهنگیان و طی دوره های تحصیلی چهار ساله و روش دیگر برای نخستین بار استفاده از ماده 28 اساسنامه فرهنگیان و جذب لیسانسه‌های آزاد با طی دوره یک‌ساله آموزش تدریس دانست و افزود: این مهم برای رفع مشکل انتقال نیروی انسانی صورت می‌پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این راستا برای نخستین بار پنج هزار نیرو از این طریق امسال جذب آموزش و پرورش می‌شود که اینک به‌دنبال اخذ مجوز از سازمان مدیریت هستیم.

وی در زمینه استفاده از بودجه عمرانی ملی واستانی گفت:مناطق دارای مراکز آموزشی فرسوده برای استفاده از این بودجه‌ها در اولویت قرار دارند.

فانی به اعتبار ماده 180 در اختیار نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: به موجب قانون برنامه پنجم توسعه، اعتبار عمرانی در اختیار نماینده قرار می‌گیرد و با تشخیص وی با شناسایی اولویت‌ها هزینه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied