شمانیوز
شما نیوز

تجمع معلمان درچندین استان کشور

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): جمعی از معلمان چندین استان کشور روز پنجشنبه با حضور در ادارات کل آموزش و پرورش خواستار تحقق خواسته های صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

آنان با حضور در ادارات کل آموزش و پرورش استانهای خود خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و افزایش حقوق و مزایای خود شدند.

معلمان هم چنین خواستار رفع آن چه تبعیض بین معلمان و سایر کارمندان دولت و نیز کارکنان ستادی و آموزشی آموزش و پروش عنوان می کردند، شدند.

معلمان با بیان اینکه فقط خواسته صنفی دارند، بر اجرایی شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تکریم مقام معلم تاکید کردند. آنان همچنین در برخی از استانها بر لزوم تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات معیشتی، افزایش منزلت اجتماعی فرهنگیان و تشکیل مجلس معلمان در هر استان ها تاکید داشتند. این معلمان از کم توجهی به بیمه طلایی فرهنگیان در شهرهای بزرگ، برخوردار نبودن از خدمات سفر، ناکارآمدی طرح رتبه بندی معلمان و همتراز نبودن حقوق فرهنگیان دارای تحصیلات تکمیلی با دانشگاهیان به عنوان برخی از مشکلات فرهنگیان اشاره کردند. مدیران آموزش و پرورش در برخی از شهرها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع معلمان، نسبت به پیگیری مشکلات آنان قول مساعد دادند. اسفند پارسال نیز فرهنگیان برخی شهرهای کشور، خواستار رسیدگی به وضعیت حقوقی و معیشتی خود شده بودند.

===========================

تکمیلی:

تجمع تعدادی از معلمان در مقابل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

فارس ، تعدادی از معلمان امروز در اعتراض به وضعیت معیشتی‌شان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان‌ آذربایجان‌شرقی در تبریز تجمعی البته توام با سکوت کردند.

در تجمع امروز، معلمان پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کردند. در تعدادی از این دست‌نوشته‌هایی به سخنان مقام رهبری در ستایش معلمان اشاره شده بود. در سایر دست‌نوشته‌های شعارهایی مانند «سکوتم از رضایت نیست»، «ما از فرق می‌نالیم، نه از فقر»، «معلم فرهنگ‌ساز جامعه را دریابید»، «معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است»، «معلمان خواستار تاثیرگذاری تشکل‌های صنفی بر تصمیمات آموزش و پرورش هستند» و... به چشم می‌خورد که نسبت به وضعیت معیشتی خود گلایه دارند.

تجمع معلمان در هشترود

این گروه از معلمان که حدود صد نفر بودند برای در میان گذاشتن مشکلات و خواسته‌هایشان حدود دوساعت در مقابل اداره آموزش و پرورش هشترود تجمع نموده بودند و خواستار ملاقات با مدیر آموزش و پرورش بودند. فتاحی یکی از معلمان معترض گفت: کرامت معلمی نسبت به سایر کارمندان دولتی زیر پا گذاشته شده است و علت تجمع ما تبعیض درباره پرداخت‌ها، مزایا و دیگر مشکلات و خواسته‌های معلمان در سرتاسر کشور است. ما خواستار احقاق حقوق و پرداخت‌ها مشابه همه کارمندان دولت هستیم. میرزایی دیگر معلم معترض اضافه کرد: فوق‌العاده شغل فرهنگی‌ها در میان سایر پرسنل دولت کمترین است. به نظر وی در آموزش و پرورش حقوق یک معلم با مدرک دکترا زیر 2 میلیون تومان است. ما خواهان پیگیری دولت و وزیر هستیم تا صنف معلم هم در این جامعه دیده شود چون ما از نظر علمی جایگاه بالایی داریم اما دریافتی‌هایمان مشابه دیگران نیست. فرجی هم افزود: چرا دولت مجددا افراد بازنشسته جانباز و یا سایر ادارات را مجددا مشغول به کار کرده است و آنها از چند جا حقوق و مزایا می‌گیرند. مهرنسب معلم دیگر معترض با اشاره به کمی حقوق و مزایای خود افزود: دولت و مجلس باید کرامت معلمی را به آنها باز گرداند چرا کمترین حقوق را ما معلمان می‌گیریم در صورتی که بزرگترین کار فرهنگی را ما انجام می‌دهیم. سیفی دبیر معترض دیگر افزود: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، افزایش حقوق و بهبود خدمات بیمه طلایی را از جمله مهم‌ترین خواسته‌های معلمان معترض در این تجمع برشمرد. پس از دو ساعت اعتراض سکوت‌آمیز و آرام بالاخره سلیمان بهشتی‌نیا مدیر آموزش و پرورش در جمع معترضان حاضر شد و از معلمان خواست از تجمع در جلوی اداره اجتناب کنند و به سالن کنفرانس اداره برای شنیدن نظرات و شکایات خود بیایند اما معلمان حاضر به حضور در سالن کنفرانس نشدند و اظهار کردند باید پاسخگوی آنها در همین مکان و بیرون از ساختمان باشد. وی که اول حاضر به مصاحبه نمی‌شد با اعتراض معلمان روبرو شد و به خبرنگار ما افزود: چون من خودم هم روزی معلم بود با درد قشر فرهنگی آشنا هستم، حل و فصل مشکلات فرهنگیان باید از سوی وزارت حل شود. بهشتی‌نیا افزود: اما این اداره برای رفاه حال فرهنگیان در فصل تابستان هر سال آنها را برای زیارت به مشهد اعزام می‌کند و این قدم اول رفاهی فرهنگیان در این شهرستان است. وی گفت: در حال ساخت باشگاه فرهنگیان در این شهرستان نیز برای رفاه فرهنگیان هستیم. این معلمان معترض از جواب‌های مدیر آموزش و پرورش قانع نشدند و می‌گفتند «باید جواب مدیر آموزش و پرورش ما را قانع کند». بهشتی‌نیا از معلمان معترض خواست به اعتراض خود پایان بدهند اما آنها قانع نشدند و گفتند ما هم‌سو با اعتراض صنفی معلمان سراسر کشور به اعتراض خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش فارس، طرح رتبه‌بندی معلمان در اسفند ماه سال گذشته در هیئت دولت تصویب شده است و مقرر شده که از مهر امسال اجرا شود؛ بنابر گفته وزیر آموزش و پرورش، «با اجرای این طرح، حقوق معلمان بین 160 تا 600 هزار تومان افزایش می‌یابد»

در چنین شرایطی تجمع معلمان همچنان برگزار می‌شود و این گروه فرهنگیان همچنان خواستار رسیدگی به وضعیت معیشت‌شان هستند و برخی نیز عنوان می‌کنند که افزایش حقوق بیش از این میزان و بدون اجرای رتبه‌بندی باید اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied