شمانیوز
شما نیوز

استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 50 امضا

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:معلمان مواظب سوء استفاده دشمنان از اعتراضات باشند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

،"احمد شوهانی" نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار با اشاره به نارضایتی معلمان از وضعیت معیشتی خود اظهار کرد: نقش معلمین و فرهنگیان در توسعه همه جانبه در دنیا برکسی پوشیده نیست؛ زیرا قشری تأثیرگذار در جامعه بوده و شخصی اعم از وزیر و مسئولین و رئیس جمهور یک روزی در همین مدارس و دانش آموخته معلمین عزیز بوده اند.

وی ادامه داد: مطالبات فرهنگیان حقی قانونی بوده و همه دستگاه ها برای رفع مشکل معیشت فرهنگیان بایستی تلاش کرده و در جهت بالا بردن جایگاه و کرامت و شأن معلمین چه از لحاظ مالی و چه معنوی اقداماتی در خور شأن این قشر انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: این مطالبات نیز توسط نمایندگان مجلس و دولت در حال بررسی و در جهت رفع مشکلات فرهنگیان تلاش می کنیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان،چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس تأکید کرد: باید این را هم قبول داشته باشیم که دولت در حوزه های داخلی و خارجی با یک سری مشکلاتی مواجه است و انشاءالله با رفع این تحریم های ظالمانه دست دولت باز شده و در جهت رفع این مشکلات اقدام کند.

وی ادامه داد: مجلس نیز اینگونه نیست که با یک امضاء و دستور بخواهد حقوق معلمین را افزایش و سایر مطالبات آنها را رفع کند زیرا مجلس کار اجرایی نمیکند و این از وظایف دولت می باشد.

شوهانی تصریح کرد: مجلس نیز بنا به وطیفه ذاتی و کاری خود در امر نظارت، پیام شما را گرفته و این مطالبات را از وزیر آموزش و پرورش خواسته اند و در این خصوص از وی سوال پرسیده شده و تذکرات لازم به او داده شده است.

مواظب سوء استفاده دشمنان از اعتراضات مدنی خود باشید

این نماینده مجلس گفت: الحمدالله با پیگیری های لازم از سوی دولت، مجلس و کمیسیون آموزش، همفکری هایی صورت گرفته و اتفاقات مثبتی را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در خصوص طرح رتبه بندی معلمین ما نمی گوییم طرح ایده الی هست و بلاشک با مشکلاتی نیز مواجه بوده اما حرکتی مثبت از سوی دولت بوده و آیین نامه آن در حال تدوین است.

نماینده مردم استان در مجلس اظهار کرد: طبق این طرح و براساس سطح تحصیلات و سنوات فرهنگیان، شاهد افزایش حقوق از 160 تا 500 هزار تومانی خواهیم بود.

شوهانی گفت: از فرهنگیان عزیز درخواست داریم این مشکلات را به صورت گام به گام و آرام مطالبه کرده و انتظار نداشته باشند به یک باره انقلابی در رفع این مطالبات ایجاد شود.

وی ادامه داد: همچنین باید وضعیت دولت را در نظر بگیرند و با توجه به مذاکرات ما با کشورهای جهان و همچنین وضعیت خارجی کشور را در نظر گرفته و کاری نکنند دشمنان ما از این اعتراضات و پیگیری مطالبات سوء استفاده کنند.

طرح استیضاح وزیر به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز به امضای بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس رسیده و تقدیم هیئت رئیسه شده است.

وی گفت: با توجه به مشکلاتی که در استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای مجلس پیش آمد و همچنین تلاش مجلس، با توجه به وضعیت مذاکرات و سایر امورات برای تعامل با دولت فعلاً اعلام وضول نشده و کار آن به تأخیر افتاده است.

عضو تیم تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در طول سالیان گدشته با مشکلاتی مواجه بوده و با توجه به پول و منابعی که در اختیار داشته اند متأسفانه نتوانسته بودند خدماتی در خور شأن فرهنگیان ارائه کنند.

شوهانی افزود: به همین دلیل با همراهی تعدادی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از این صندوق تقدیم هیأت رئیسه شد و با موافقت آن از ماه ها قبل این تحقیق و تفخص در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم استان در مجلس ادامه داد: جلسه پایانی این تحقیق و تفحص هفته گذشته انجام شده و اسناد و مدارک ان در حال بررسی بوده و به زودی به صحن علنی مجلس آورده شده و قرائت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied