شمانیوز
شما نیوز

جاش ارنست

تحریم‌ها بلافاصله پس از توافق با ایران لغو نخواهد شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی اعلام کرد: تحریم‌های ایران بلافاصله پس از توافق لغو نخواهد شد؛ بلکه جامعه بین المللی در عوض پایبندی ایران به تعهداتش، تخفیف مرحله‌ای تحریم‌ها را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود گفت: درخواست وزیر امور خارجه ایران برای حل دیپلماتیک اوضاع یمن اندکی «طعنه آمیز» است.
جاش ارنست در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد وزیر خارجه ایران درباره یمن در روزنامه نیویورک تایمز گفت: یک عنصر در پیشنهاد است که ما می‌توانیم با آن موافقت کنیم و آن این است که اوضاع در یمن باید به صورت دیپلماتیک حل شود.
وی مدعی شد: «یکی از نگرانی‌هایی که ما درباره رفتار ایران داریم درباره تاثیر آن‌ها در برهم زدن ثبات در سراسر منطقه است.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعایی تکراری اعلام کرد: «حقیقت این است که آن‌ها (ایرانیان) به تامین تسلیحات برای نیروهای انصار الله و حمایت از آن‌ها در یمن ادامه می‌دهند. بنابراین اندکی طعنه آمیز است که وزیر امور خارجه ایران خواستار حل دیپلماتیک اوضاع شده است و این در حالی است که همزمان کشورش به تامین تسلیحات یک طرف در این مناقشه ادامه می‌دهد.»
جاش ارنست درباره گفتگوهای رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد امارات درباره ایران گفت: ما پس از پایان دیدار می‌توانیم جزییات بیشتری را بیان کنیم. رئیس جمهور با وی درباره موضوعات امنیتی منطقه‌ای از جمله تلاش جامعه بین المللی برای دنبال کردن دیپلماسی جهت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای گفتگو خواهد کرد.
این موضوع مسلما موجب نگرانی بسیار کشوری نظیر امارات است.
سخنگوی کاخ سفید درباره اتهامات جیسون رضائیان گفت: آمریکا هنوز درباره هیچ بیانیه رسمی از طرف هیچ یک از مقامات قضایی ایران اطلاعی ندارد.
وی افزود: «ما گزارش‌هایی را دیده‌ایم که در آن‌ها گفته شده است جیسون رضائیان شهروند آمریکایی به جاسوسی و دیگر اتهامات مربوط به مسائل امنیتی متهم شده است. اگر این گزارش‌ها درست باشد، این اتهامات "پوچ" است و باید فورا رفع گردد و جیسون باید فوراً آزاد شود.»
وی در ادامه مدعی شد: «ما همچنان درباره حمایت ایران از تروریسم و لحن اخیر حاکمیت ایران که متحد نزدیک ما در منطقه یعنی اسرائیل را تهدید می‌کند، نگران هستیم.»
سخنگوی کاخ سفید همچنین اعلام کرد: تحریم‌ها بلافاصله پس از توافق با ایران تخفیف نخواهد یافت.
ارنست گفت: «ما بر همکاری ایران با سرزده‌ترین بازرسی‌ها که تاکنون بر برنامه هسته‌ای هیچ کشوری اعمال نشده است، تاکید خواهیم کرد. جامعه بین المللی و آمریکا در عوض گام‌هایی که ایران برخواهد داشت (این گام‌ها در توافق قید خواهد شد)، گام‌هایی برای تخفیف مرحله‌ای تحریم‌ها برخواهند داشت. معنایی نخواهد داشت درست پس از توافق ایران، همه تحریم‌های آن‌ها لغو شود.»
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied