شمانیوز
شما نیوز

رونمایی پژو ۳۰۸ هاچ بک - عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): شرکت پژو نسخه جدید خانواده هاچ‌بک ۳۰۸ خود را معرفی کرد. خودرویی که مشخصه‌های آن حکایت از درنظر گرفته‌شدن آن به طور ویژه برای استفاده خانواده‌ها است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

308r هیبریدی از موتور بنزینی-الکتریکی بهره می‌برد که علاوه بر آلودگی کم‌ برای محیط زیست، از صرفه اقتصادی خوبی نیز برخوردار است. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت از حالت توقف، نیاز به ۴ ثانیه زمان دارد.

این خودرو در قسمت مهندسی خودروهای ورزشی-مسابقه‌ای شرکت پژو طراحی شده که پیش از این طرح اولیه RCZ نیز توسط آن‌ها ارائه شده‌ بود. همانند RCZ، نسخه هیبریدی ۳۰۸R نیز با درنظرگرفتن قدرت و سرعت در مراحل طراحی، تولید خواهد شد.

پژو ۳۰۸ هاچ بک

نسخه اولیه این خودرو از موتور چهارسیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی بهره می‌برد و از سوی دیگر به دو موتور الکتریکی ۸۵ کیلوواتی (۱۱۵ اسب‌بخاری) که هر یک بر روی یک محور قرار گرفته‌اند تجهیز شده است. مجموعه یادشده می‌تواند تضمین‌کننده قابلیت چهارچرخ پیش‌ران با بهره‌گیری از شش دنده و چهارحالت مختلف رانندگی باشد.

در قدرتمند‌ترین وضعیت، ۳۰۸ R می‌تواند با بهره‌گیری از سه منبع مختلف، توان تولیدی ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۳۸lb.ft را فراهم کند. بنابرگفته پژو برای بهبود پاسخگویی به عکس‌العمل راننده و مانورهای بهتر، وزن خودرو تا حد ممکن کم شده است. در سیستم ترمزها نیز از موتورهای الکتریکی بهره گرفته شده تا به شارژ مجدد باتری لیتیوم یونی ۳ کیلووات ساعتی اقدام شود.

در مواقع ضروری نیز دیسک‌های ترمز در قسمت جلو و عقب قابل استفاده هستند. باتری استفاده شده در ۳۰۸R را می‌توان به واسطه استفاده از موتورهای الکتریکی حاضر در قسمت جلو به عنوان تولیدکننده توان یا با استفاده از ترمینال‌های شارژ سریع در مدت‌زمان ۴۵ دقیقه شارژ کرد.

شرکت پژو اعلام کرده این خودرو طراحی خود را از ۳۰۸ کلاسیک الهام گرفته اما در طراحی تکمیلی از طرح اولیه Quartz نیز استفاده شده است. در قسمت جلویی نیز از یک جلوپنجره مدرن بهره گرفته شده و قسمت‌هایی برای تهویه بهتر و خنک‌کردن باتری نیز در نظرگرفته شده است.

در داخل این خودروی هیبریدی از سیستم i-Cockpit پژو به همراه یک صفحه‌نمایش برای فراهم‌کردن اطلاعات مورد نیاز در هنگام رانندگی بهره برده شده است. به منظور راحتی هرچه بیشتر راننده نیز از یک فرمان جمع‌وجور به همراه پدال‌هایی برای تعویض دنده بهره گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied