شمانیوز
شما نیوز

۴ شرکت بیمه به دلیل تخلف جریمه شدند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ سلامت بازار و جلوگیری از رقابت‌های ناسالم در ریسک‌های بزرگ بیمه‌ای، شرکت‌های سهامی بیمه ایران، کارآفرین، کوثر و میهن را جریمه کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، بر اساس بررسی‌های نظارتی بیمه مرکزی، این شرکت‌ها به دلیل عدم رعایت نرخ و شرایط اخذ شده در هنگام صدور بیمه‌نامه و یا عدم استعلام نرخ و شرایط از بیمه مرکزی شامل جرائم آئین‌نامه شماره 76 شورای ‌عالی بیمه از جمله «عدم پرداخت کارمزد بیمه‌های اتکایی»، «عدم پرداخت خسارت سهم اتکایی بیمه مرکزی» و «صدور تذکر» شدند.

بر اساس مفاد ماده 6 آیین‌نامه شماره 76 مصوب شورای‌ عالی بیمه، موسسات بیمه موظفند قبل از صدور بیمه‌نامه‌هایی که تعهدات/ سرمایه آنها بیش از مبالغ مندرج در آیین‌نامه مذکور است، موافقت بیمه مرکزی را در مورد نرخ و شرایط اخذ کنند.

در صورت عدم اجرای مفاد این آبین‌نامه توسط هر یک از موسسات بیمه، بیمه مرکزی می‌تواند یک یا چند جریمه مقرر در ماده 19 آیین‌نامه مذکور را در مورد شرکت‌های بیمه متخلف اعمال نماید. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نظارت بر اجرای قوانین و مقررات بیمه‌ای را در دستور کار جدی خود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied