شمانیوز
شما نیوز

نشست هسته ای ایران و آمریکا امروز در وین

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رایزنی‌های عراقچی،‌ روانچی و اشمیت با حضور کارشناسان 2 طرف پایان یافت و قرار است امروز (پنجشنبه) معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا بر سر یک میز به گفت‌وگو بنشینند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دور دوم رایزنی‌های سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با حضور کارشناسان 2 طرف بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.

معاونان ظریف و موگرینی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) نیز به مدت 2 ساعت و نیم به گفت‌وگو در هتل پله کوبورگ شهر وین پرداختند. این مذاکرات در چارچوب تدوین متن نهایی توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد و آنگونه که افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد بحث تحریم‌ها در صدر گفت‌وگوها در وین خواهد بود.

قرار است فردا (پنجشنبه) نیز سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و وندی شرمن معاون جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا در وین بر سر یک میز به گفت‌وگو بنشینند.

تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای به همین منظور بامداد امروز (چهارشنبه) راهی وین شد.

عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در بدو ورود به وین عنوان کرد: از امروز کار نگارش این راه حل‌ها با همه جزئیاتش شروع خواهد شد که البته کار سختی است. وی افزود: به مدت 3 روز در وین خواهیم بود و بعد درباره ادامه جلسات تصمیم گیری خواهد شد. عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد: از نظر ما اولویت در جلسات فعلی بحث تحریم‌هاست و باید در این خصوص بتوانیم راه‌حل‌هایی را که به دست آمده، دقیق‌تر و ابهامات و پرسش‌ها را کمتر کنیم. عراقچی با بیان اینکه امیدوار هستیم در فاصله‌ای که در اختیار داریم و حتی زودتر بتوانیم جمع بندی‌ها را انجام دهیم، در پاسخ به این سوال که آیا از امروز نگارش متن آغاز خواهد شد، گفت: این نحوه کار ما روی سند نهایی است و ممکن است از امروز شروع شود.

قرار است روز جمعه نیز نشست ایران و 6 کشور در سطح معاونان در وین برپا خواهد شد.

ادامه رایزنی های هسته‌ای هم هفته آینده در نیویورک و در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده NPT از سر گرفته خواهد شد و بامداد یکشنبه ظریف بدین منظور به نیویورک می‌رود و تیم مذاکره کننده نیز او را همراهی می‌کنند و آنگونه که افخم اعلام کرد احتمال دارد با توجه به حضور وزرای خارجه 6 کشور در نیویورک، نشستی نیز در سطح وزرای خارجه برگزار شود که هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied