شمانیوز
شما نیوز

بازنشستگی تعداد زیادی از معلمان در سال 94

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازنشسته شدن 25 هزار معلم در سال 93 گفت: در پایان سال تحصیلی 93-94 نیز 38 هزار علم بازنشسته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علی اصغر فانی در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که با همراهی اعضای شورای معاونان وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در تالار مشروطه مجلس برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقای کیفیت و اجرای سند تحول بنیادین است که در آخرین جلسه شورای معاونین نقشه راه اجرای این سندبه تصویب رسید که می تواند مبنای تدوین برنامه ششم توسعه قرار بگیرد.

وی آموزش و پرورش را با یک میلیون فرهنگی وبیش از13 میلیون دانش آموزبزرگترین دستگاه اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش برای تحقق راهبرد ارتقای کیفیت پنج سیاست "ساماندهی نیروی انسانی " "توسعه مشارکت ها" "تمرکززدایی" "عملیاتی کردن بودجه" و"ارتقای مدیریت آموزشگاهی" رادرشروع به کار این دولت اتخاذ کرده که با توفیقاتی همراه بوده است.

فانی با اشاره به بازنشسته شدن 25 هزار معلم درسال 93 خاطرنشان کرد: در همین سال آموزش و پرورش با افزایش پوشش تحصیلی قریب به دویست هزار دانش آموز مواجه شدکه اگر ساماندهی نیروی انسانی به خوبی اجرا نشده بود کمبود 40 هزار کلاس درس درابتدای سال فاجعه ای برای نظام و آموزش و پرورش ایجادمی کرد که کمترموردتوجه منتقدین به آموزش و پرورش قرارگرفت.

عضو کابینه تدبیر و امید بابیان این که بیش از یک میلیون و دویست هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: دربحث توسعه مشارکت ها درسال تحصیلی جاری قریب به 40 هزار دانش آموز را در مدارس دولتی ازطریق اجرای بسته حمایتی از مدارس غیردولتی و با کمک موسسین مجرب و با هزینه ای معادل یک سوم هزینه در مدارس دولتی سازماندهی کردیم که باعث حل بخشی از مشکلات آموزش وپرورش وافزایش بهره وری درمنابع شد.

فانی بااشاره به این که درسال تحصیلی جاری وبا مجوز مجلس شورای اسلامی عملیاتی کردن بودجه را در 600 مدرسه آغازکردیم خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم درسال تحصیلی 95-94 با بررسی نقاط قوت وضعف آن تعداد بیشتری از مدارس را با این طرح اداره کنیم.

وزیرآموزش و پرورش درخصوص سیاست ارتقای مدیریت آموزشگاهی اظهار کرد: اعتقاد داریم که با استفاده ازمدیران توانمند بهتر می‌توانیم درراستای کیفیت بخشی، مدارس را اداره کنیم وبه همین دلیل اجرای طرح برنامه تعالی مدیریت در5700 مدرسه را در سال تحصیلی جاری کلید زده ایم.

وی با بیان این که اولین گروه دانشجو معلمان درسال 95 وارد سیستم آموزشی می شوند تصریح کرد: درپایان سال تحصیلی 94-93 حدود 38 هزار معلم بازنشسته می شوند که باید با ساماندهی و کنترل جذب نیرو مشکلات آموزش و پرورش را به خوبی مدیریت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied