شمانیوز
شما نیوز

گرای ترور از بی‌بی‌سی به داعش می‌رسد +سند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): با توجه به سابقه جاسوسی نفیسه کوهنورد برای ترکیه و حمایت این کشور از داعش و با بررسی گزارش‌های ارسالی کوهنورد به بی بی سی، به راحتی می‎توان دریافت که این خبرنگار، همچنان به جاسوسی ادامه می‎دهد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

علی‎رغم اینکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) با جنایتکاران مورد حمایت محور غربی-عربی در عراق و سوریه همکاری اطلاعاتی و جاسوسی دارد، گویا پشتیبانی رسانه‌ای این شبکه از تروریست‌های داعش، رضایت مسئولان این شبکه را جلب نکرده است!

در طول یک سال گذشته شبکه بی بی سی فارسی با پخش گزارش‌های مختلف و تولید رپرتاژهای خبری برای این گروه تروریستی، پشتیبانی همه‌جانبه‌ای از تکفیری‌ها به عمل آورده است.

سال گذشته پس از آغاز جنایات وحشیانه داعش علیه مردم عراق و کشتار بی سابقه‌ای که توسط این گروه تروریستی به راه افتاد، بی‌بی‌سی فارسی در واکنش به اعتراض گسترده مخاطبانش نسبت به حمایت ضمنی از داعش و "تروریست" نخواندن این جنایتکاران مدعی شد: «سیاست ما بر این است، مادامی که یکی از مسئولان رسمی کشورها و یا دولت ها از عنوان گروه تروریستی برای هر گروه مبارز و پیکارجو استفاده نکند، ما هم چنین عبارتی را در هیچ یک از بخش های شبکه برای آن گروه به کار نخواهیم برد.»[!] ولی هرگز مسئولان این شبکه به این سوال پاسخ نداده اند که به تایید کدام نهاد یا سازمان بین المللی برای نام بردن از این تروریست‌ها از عنوان " دولت " استفاده می‌نماید.

حال آنکه مروری کوتاه بر نحوه پوشش اخبار و تحولات از سوی این بنگاه خبرپراکنی، دروغگویی مسئولان بی بی سی فارسی مشخص می‌گردد:

اما در این میان نقش برخی خبرنگاران این شبکه از اطلاع رسانی فراتر رفته است و آنان به عنوان یک عامل جاسوسی، به جمع آوری و انتقال اطلاعات به شبکه‌های جاسوسی حامی تروریست ها اقدام می کنند.

"نفیسه کوهنورد" خبرنگار بخش فارسی بی بی سی، در سال‌های فعالیت خود در ایران -بر اساس اسناد منتشره- در پوشش همکاری با روزنامه‌های داخلی اقدام به جاسوسی برای سرویس جاسوسی کشور ترکیه می‌کرد.

سابقه خبرنگار فعلی بی بی سی در لبنان در دوران فعالیت وی در تهران و استانبول پر است از ارتباطات پیچیده و مشکوک با مقامات انگلیسی و تُرک که از او یک جاسوس تمام‌عیار ساخته است؛ به طوری که وی به اعتراف خود، زمانی به جاسوسی هسته‌ای نیز متهم بوده است.

گفتنی است چندی پیش نفیسه کوهنورد در فیس بوک شخصی خود اعتراف کرد که بخاطر سوء‌استفاده از ویژگی های زنانه خود برای تهیه گزارش، مورد اعتراض و شماتت همکاران قرار گرفته است.

نفیسه کوهنورد پس از افشای روابط غیراخلاقی‌اش با "صادق‌ صبا" (مدیر بخش فارسی بی‌بی‌سی) مجبور به ازدواج سازمانی با یکی از کارمندان این شبکه شده و همزمان با ناآرامی‌های منطقه، به عنوان خبرنگار به لبنان اعزام می‌شود.

پس از ظهور غافلگیرکننده داعش در سوریه و سپس عراق، بی بی سی عملیات پشتیبانی از این گروه جنایتکار را کلید زد؛ اما نکته قابل توجه، اعزام نفیسه کوهنورد به مناطق عملیاتی ارتش و نیروهای مردمی عراق علیه داعش بود؛ در حالی که این شبکه، خبرنگارانی حرفه‎ای‎تر و مسلط به زبان عربی در اختیار دارد که هدف اصلی از اعزام این کارمند زن را با ابهام همراه می‎سازد.

اما با کنار هم قرار دادن برخی قرائن به راحتی می‎توان به مأموریت اصلی نفیسه کوهنورد در عراق پی برد.

نکته جالب این است که خبرنگار بی بی سی فارسی در گزارش‌های خود اعتراف می کند که به دلیل ارادت مردم عراق به ایرانیان، وی توانسته با پنهان کردن وابستگی خود به رسانه دولتی انگلیس، در مناطق عملیاتی و در کنار رزمندگان عراقی حضور پیدا کند.

اما آنچه نقش این خبرنگار را در خصوص موضوع حمایت اطلاعاتی رسانه دولتی انگلیس از داعش پررنگ می کند، زمانی است که "جواد علی حسناوی" فرمانده یکی از گردان‎های مردمی عراق به نام "سرایا الخراسانی" به شهادت می رسد. نامبرده نه در میدان جنگ، بلکه بر اثر یک نقشه هدفمند توسط عوامل داعش در روستای "عزیزالبلد" ترور شد، آنهم بعد از مصاحبه با خبرنگار بی بی سی فارسی!

این نخستین باری بود که داعش به این صورت اقدام به ترور مبارزان عراقی می‌کرد.

شهید "جواد علی حسناوی" از فرماندهان نیروهای مردمی عراق در جهاد علیه داعش

گفتگوی همرزم این شهید با یکی از پایگاه‎های خبری، پرده از نحوه شناسایی و لو رفتن این فرمانده شهید عراقی برداشت.

وی در این گفتگو اظهار داشت: « حاج جواد به خاطر ارادتش به رهبر انقلاب و نصب تصاویر متعدد ایشان در سنگرش معروف بود. اهل پنهان‎کاری و قایم شدن هم نبود و چند مصاحبه با خبرنگاران غربی داشت. در آخرین مورد، خبرنگار بی‎بی‎سی مصاحبه‌ای با ایشان داشت که به تصور من، همین باعث شناسایی‎اش شد. »

مصاحبه ای که منجر به شناسایی شهید حسناوی گردید

دانلود ویدئو

از دیگرسو به محض انتشار خبر شهادت این مجاهد عراقی ، خبرنگار بی بی سی فارسی برای پنهان کردن رد پای خود در ترور جواد حسناوی، با انتشار متنی در فیس‎بوک شخصی خود از شهادت وی ابراز اندوه کرد.

نفیسه کوهنورد در تشریح چگونگی شهادت شهید حسناوی با آدرس غلط دادن درباره مکان و نحوه شهادت، ترور او را پنهان کرده و او را یکی از کشته شدگان عملیات صلاح الدین معرفی می‌کند.

خبرنگار بی بی سی در فیس بوکش نوشت: "شهید حسناوی در ادامه عملیات صلاح الدین به شهادت رسیده است" اما این آدرس غلط دادن در خصوص ترور هدفمند شهید حسناوی در مکانی که کیلومترها از میدان جنگ فاصله داشت، باعث شد دم خروس ماجرا نمایان شود و گفتار همرزم این شهید درباره " گرا دادن شبکه بی‎بی‎سی به داعش برای ترور شهید حسناوی " را تأیید نماید.

مطلب فیس‎بوک نفیسه کوهنورد درباره شهید حسناوی که در آن راجع به نحوه شهادت فرمانده عراقی آدرس غلط می‎دهد

با توجه به سابقه جاسوسی نفیسه کوهنورد برای کشور ترکیه و حمایت این کشور از داعش و تروریست‌های منطقه در طول چند سال گذشته، با بررسی گزارش‌های ارسالی نفیسه کوهنورد به بی بی سی فارسی، به راحتی می‎توان موارد فراوانی از این دست را برشمرد که نشان می‎دهد وی همچنان به جاسوسی ادامه می‎دهد و اعزام شدنش به بهانه تهیه گزارش از تحولات عراق، در واقع پوششی برای جمع‎آوری اطلاعات از نیروهای عراقی و انتقال اطلاعات جمع آوری شده به جبهه مقابل می‎باشد.

به‎عنوان مثال وی در یکی از گزارش‎های ارسالی خود به بی بی سی، شیوه مجاهدان کرد عراقی برای تشخیص اتومبیل‌هایشان از خودروهای متعلق به تروریست‎ها را در قالب گزارشی تصویری لو داد که بلافاصله موجب شد، تروریست‌های داعش نیز از این روش برای در امان ماندن از حملات هوایی استفاده نمایند!

جاسوسی خبرنگار بی بی سی با لو دادن شیوه حفاظتی مجاهدان کرد عراق

دانلود ویدئو

شایان ذکر است سال گذشته پس از پیدایش داعش در عراق و دروغ‌پراکنی شبکه بی بی سی به نفع این گروه تروریستی، "قاسم عطا" سخنگوی دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، شبکه بی بی سی را به انتشار گزارش های ساختگی و دروغ پراکنی متهم کرد و از این شبکه خواست در سیاست های رسانه ای خود در قبال عراق بازنگری کند.

چندی پس از این سخنان سخنگوی نیروهای مسلح عراق، شمار کثیری از عراقی های مقیم لندن با برپایی تظاهرات در برابر مقر بی‌بی‌سی در مرکز لندن اعتراض خود را نسبت به سیاست های این شبکه در قبال تحولات و بحران عراق ابراز کرده و با در دست داشتن پرچم های عراق و دست نوشته هایی خواستار توقف حمایت و جانبداری بی بی سی از تروریست‌های مسلحی شدند که بر چند شهر این کشور مسلط شده اند.

آنچه مسلم است، اینکه سیاست های بی بی سی انگلیس از جمله بخش فارسی آن در قبال مردم و مجاهدان عراق و حمایت از داعش که منجر به اعتراض گسترده در مقابل دفتر این بنگاه خبرپراکنی شد، از سوی خبرنگاران این شبکه در منطقه پیاده می شود و این تنها نمونه ای از خدمت به اصطلاح خبرنگاران این شبکه انگلیسی به بی بی سی است.

گفتنی است خبرنگاران بی بی سی فارسی در عراق بلافاصله پس از آزادی مناطق مختلف عراق توسط مجاهدان عراقی و ارتش، با تهیه گزارش علیه ارتش و مجاهدان این کشور (که با تقدیم تعداد زیادی شهید توانسته اند این مناطق را از داعش پس بگیرند) تلاش می‎کنند زمینه انحراف اذهان عمومی از جنایات داعش در هنگام تسلط بر این مناطق را فراهم نمایند! جام نيوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied