شمانیوز
شما نیوز

هکرهای روسی ایمیل اوباما را هک کردند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی خبر داد که هکرهای روسی به دستگاه امنیتی آمریکا نفوذ کرده‌اند و تاکید کرد: «نقص و اختلال در دستگاه امنیتی آمریکا بسیار نگران‌کننده و نابهنگام تر از آن بوده که مقامات امنیتی آن را اعلام کنند.»

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

بنا بر این گزارش هکرهای روسی در سال گذشته توانسته‌اند به بخش‌های حساسی از سیستم‌های کامپیوتری کاخ سفید راه یابند و ایمیل‌های طبقه‌بندی نشده و غیر محرمانه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را بخوانند.

با این حال مقامات کاخ سفید می‌گویند هیچ مدرکی مبنی بر هک‌شدن ایمیل رئیس‌حمهوری آمریکا وجود ندارد. سخنگوی کاخ سفید توضیح زیادی در رد گزارش نیویورک تایمز ارائه نکرد. این در حالی است که در اوایل ماه جاری کاخ سفید نقض و اختلال در دستگاه امنیتی این کشور را تأیید کرده بود.

نیویورک تایمز نوشت: «نقص و اختلال در دستگاه امنیتی آمریکا بسیار نگران‌کننده و نابهنگام تر از آن بوده که مقامات امنیتی آن را اعلام کنند.»

در گزارش نیویورک تایمز آمده که هکرها نتوانستند به هیچ اطلاعات محرمانه‌ای دسترسی داشته باشند، اما حتی افشای اطلاعات غیرمحرمانه هم می‌تواند پیامدهای سنگینی برای کاخ سفید داشته باشد.

احتمال می‌رود ایمیل‌های هک‌شده شامل مذاکرات اوباما با دیپلمات‌ها و قانون‌گذاری و رایزنی‌های اوباما درباره مسایل سیاسی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied