شمانیوز
شما نیوز

الزام سازمان تامین اجتماعی به استفاده از سیم کارت های رایتل

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سازمان تامین اجتماعی با توحه به گستردگی مخاطبان خود باید خدماتش را به آسانی در اختیار مردم قرار دهد نه اینکه زحمتی جدید به نام دریافت الزامی سیم کارت های رایتل را به مردم تحمیل نماید.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

"علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از 234 عنوان استاندارد شغلی و شایستگی در حوزه انرژی های نوین و طرح بن کارت آموزش مهارتی رایگان کارگران، گفت: یکی از برنامه های ما ارائه ی آموزش های مهارتی است و حضور شرکت رایتل در خانواده ما باعث شده تا دو طرح بزرگ را در این راستا دنبال کنیم. اول جایگزینی دفترچه های تامین اجتماعی با سیم کارت های رایتل و دوم ارائه ی آموزش از راه دور فنی حرفه ای از طریق رایتل.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شرکت رایتل وابسته به تامین اجتماعی است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سیم کارت های رایتل جایگزین دفترچه های درمانی می شوند تا با این کار ارائه ی خدمات درمانی به بیمه شدگان تسهیل شود.

پیش از این نیز، مهندس سید "مجید صدری" مدیرعامل رایتل نیز درباره ی ارایه ی سیم کارت های رایتل به بیمه شدگان تامین اجتماعی در قالب کارت هوشمند سلامت، اظهار داشت: شرکت رایتل با توجه به این که وابسته به سازمان تامین اجتماعی است بر این اساس از امکانات این شرکت و اپراتور در راستای خدمات رسانی به حوزه بیمه شدگان تامین اجتماعی استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت رایتل، افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سیم کارت های رایتل جایگزین دفترچه های درمانی می شود و با این اقدام ارایه خدمات درمانی برای بیمه شدگان تسهیل می شود. به گزارش خبرنگار شمانيوز براساس آماری که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده تا پایان شهریورماه 1393 از لحاظ خطوط واگذار شده بیشترین واگذاری مربوط به ایرانسل بوده اما از لحاظ سیم کارتهای فعال، شرکت ارتباطات سیار یا همراه اول آمار بالاتری را به خود اختصاص داده و در این میان اپراتور تازه کاری مانند رایتل سهم اندکی از بازار را در اختیار دارد.

طبق آمارهای اعلام شده تا پایان شهریورماه سال گذشته شرکت ارتباطات سیار بالغ بر 59 میلیون و 229 هزار سیم کارت واگذار کرده که از میان این سیم کارت ها حدود 38 میلیون و 703 هزار سیم کارت در حالت فعال به سر می برند و مابقی آنها فعال نیستند. اما اپراتور دوم یا ایرانسل در بازار بیش از 67 میلیون و 923 هزار سیم کارت واگذار کرده که از میان این سیم کارت های واگذار شده 26 میلیون و 375 هزار سیم کارت در حالت فعال قرار دارد.

رایتل نیز تا پایان این بازه زمانی، دو میلیون و 465 هزار سیم کارت واگذار کرده که البته از میان سیم کارت های واگذار شده اپراتور سوم هم یک میلیون و 726 هزار سیم کارت به حالت فعال درآمده اند.براساس این آمارها اگر درصد سیم کارت های فعال اپراتورها را در نظر بگیریم در حال حاضر 58.94 درصد سهم بازار همراه به اپراتور اول یا همراه اول می رسد و 39.48 درصد نیز به مشترکان ایرانسل تعلق دارد. در این میان 2.58 درصد هم به مشترکان رایتل مربوط می شود. با توجه به اينكه رايتل در جشن ها و مراسمات مختلف سيم كارت هاي خود را به صورت رايگان توزيع مي كند و بسياري از اين سيم كارت ها فعال نمي باشد ، مي توان در بهترين حالت پيش بيني كرد كه حدود 2درصد از بازار سيم كارت هاي ايران در دستان رايتل باشد.حال جاي سوال است كه چونه اين 2 درصد قرار است به اكثر ايرانيان خدمات ارائه دهند؟هيچ راه حلي جز خريد اجباري سيم كارت رايتل وجود ندارد. آيا بهتر نبود سازمان تامين اجتماعي به جاي آزمون و خطا راهي با حداقل ظريب خطا را انتخاب مي كرد و انجام اين طرح هاي بزرگ را با احتمال ريسك پذيري كم انجام مي داد. از سوي ديگر توسعه نسل های بالاتر تلفن همراه فرصت های بی نظیری را برای جهش اقتصادی کشور و فراهم کردن خدمات جدید در حوزه هایی همچون سلامت، آموزش و اشتغال در اختیار آحاد جامعه قرار خواهد داد، امکان بهره مندی از این خدمات به صورت گسترده برای همه رده های سنی فراهم می شود ولي چرا اجبار مردم به استفاده از يك نوع شركت خاص يعني رايتل؟ سازمان تامين اجتماعي با توحه به گستردگي مخاطبان خود بايد خدماتش را به آساني در اختيار مردم قرار دهد نه اينكه زحمتي جديد به نام دريافت الزامي سيم كارت هاي رايتل (حتي به صورت رايگان)را به مردم تحميل نمايد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied