شمانیوز
شما نیوز

پرداخت پاداش به معلمان بعضی از مدارس خاص

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رییس سازمان استثنایی کشوراز افزایش سه برابری سرانه دانش آموزان مدارس استثنایی در سال تحصیلی 95-94 نسبت به سال‌های گذشته خبرداد و گفت: این سرانه به طور مستقیم از طرف سازمان استثنایی کشور به حساب مدارس واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

مجید قدمی در جمع مدیران مدارس استثنایی استان کرمان با اشاره به نیاز مبرم مدارس استثنایی به تجهزات ویژه به منظورخدمات آموزشی و توانبخشی خواستار توجه ویژه مسئولان به دانش آموزان ومدارس استثنایی شد.

وی با بیان اینکه باید در پیشگیری از معلولیت‌ها سرمایه گذاری به ویژه صورت گیرد گفت: افزایش افراد معلول، تبعات اجتماعی و فرهنگی زیادی برای جامعه دارد.

بالا بودن سن مادر منجر به افزایش 300 درصدی نوزادان به سندرم داون می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در کشور اظهار کرد: بالا بودن سن مادر منجر به افزایش 300 درصدی نوزادان به سندرم داون می‌شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: هزینه توانبخشی و دارویی دانش آموزان استثنایی توسط آموزش وپرورش استثنایی تأمین می‌شود و در مدارسی که نیروی توانبخشی ندارند با کلینیکهای توانبخشی جهت ارائه خدمات رایگان به دانش آموزان استثنایی قرارداد منعقد می‌شود.

قدمی اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی، دارویی وتوانبخشی رایگان به دانش آموزان استثنایی خانواده‌های معلولان را امیدوار کرده و یکی از افتخارات دولت تدبیر وامید است.

وی همچنین از تخصیص اعتبارات ویژه برای مدارس شبانه روزی استثنایی و ابلاغ دستورالعمل بیمه خدمات درمانی دانش آموزان استثنایی خبرداد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیون دانش آموزان استثنایی هستیم گفت: با کنار زدن مواردی که باعث ضعیف شدن مدارس استثنایی و جلوگیری از تحصیل دانش آموزان می شود مدافع حق وحقوق دانش آموزان استثنایی هستیم .

رییس سازمان استثنایی کشور از تحصیل 71 هزار و400 دانش آموز استثنایی درمدارس استثنایی و مدارس عادی به صورت تلفیقی خبرداد و اظهار کرد: تحصیل دانش آموزان استثنایی در کنار دانش آموزان عادی به صورت تلفیقی هدف اصلی آموزش وپرورش استثنایی است.

اختصاص حساب بانکی و اعتبارات ویژه برای 4000 دانش آموزاستثنایی یتیم

وی با اشاره به تحصیل 4000 دانش آموز یتیم محروم از نعمت پدر در مدارس استثنایی کشور از اختصاص حساب بانکی و اعتبارات ویژه برای این دانش آموزان خبرداد.

قدمی گفت: هزینه سرویس رفت وآمد دانش آموزان استثنایی در مناطق محروم 100 درصد رایگان می شود و درمناطق برخوردار 80 درصد این هزینه رایگان پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان استثنایی کشور از پرداخت پاداش وحق الزحمه به معلمان مرجع و عادی ویژه دانش آموزان تلفیقی خبرداد و تصریح کرد: مراکز مشکلات یادگیری به مراکز جامع تبدیل می شوند وخدماتی از قبیل تست هوش، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان ، رفع مشکلات یادگیری و کمک به دانش آموزان دیر آموز را ارائه می دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آموزش نیروهای تخصصی ویژه مراکز مشکلات یادگیری در مرکز آموزش‌های ضمن خدمت آموزش و پرورش استثنایی کشورگفت: مجوز مراکز "مشکلات ویژه یادگیری" به صورت غیردولتی فقط برای افراد آموزش دیده صادر می شود.

وی با بیان اینکه معلولیت مشکل جامعه است نه فرد معلول وخانواده او گفت: در کشورهای پیشرفته خودشان دنبال معلولان می‌روند و معلولیت را مشکل خود می‌دانند.

قدمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار سال 94 گفت: همدلی خاستگاه هم زبانی است. مدار این شعار ولایت، اصل آن عقلانیت، سوخت آن پشتکار، چتر آن تقوا، رویکردش وحدت و انتهای آن عدالت است.

وی گفت: خدمت به دانش آموزان استثنایی افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی بوده و امید، شادی ونشاط را به جامعه ایرانی تزریق می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به الکترونیکی شدن طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال 94، خواستار مشخص شدن مدارس محل اجرای طرح سنجش و تجهیز آنها به کامپیوتر و اینترنت پرسرعت شد.

قدمی همچنین از پرداخت هزینه آب وبرق مدارس محل پایگاه های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان توسط سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور خبرداد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied