شمانیوز
شما نیوز

مدیر مدرسه شکیلا رخشانی مجرم است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): یک عضو انجمن بیماران کلیوی ایران روز چهارشنبه دوم اردیبهشت از «اخراج ناباورانه» یک دانش آموز دختر توسط مدیران مدرسه‌ای در کریم آباد کهریزک به دلیل پیوند کلیه خبر داد و گفته بود: دختر هشت ساله‌ای به نام شکیلا رخشانی پس از تحمل دو سال درد و رنج دیالیز به تازگی با حمایت‌های انجمن بیماران کلیوی، پیوند کلیه شده بود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از سایت انتخاب خبر، پزشک معالج این دانش آموز تایید کرده که دوران نقاهت شکیلا تمام شده است و این دانش آموز برای ادامه زندگی معمولی هیچ مشکلی ندارد. با این‌حال، آن‌گونه که این عضو انجمن بیماران کلیوی ایران گفته است: مسوولان مدرسه قیام واقع در کریم‌آباد کهریزک به رغم حضور چند روزه دانش آموز پیوند کلیه‌ای درکلاس اول، به والدین وی اعلام کرده‌اند به هیچ عنوان حاضر به پذیرش این دانش آموز نیستند.

داریوش آرمان افزوده که مسوولان مدرسه درپاسخ به اعتراض‌های مادر این دختر گفته‌اند، از آن‌جا که نگران پس زدن پیوند کلیه شکیلا هستند به همین خاطر از پذیرش او در مدرسه خودداری کرده‌اند و به هیچ عنوان نیز حاضر نیستند او را بپذیرند.

به نظر می‌رسد این نخستین بار درایران است که مدیران یک مدرسه، دانش آموزی را به دلیل مشکل فوق اخراج کرده‌اند.

یک حقوقدان، مدیر مدرسه ای که شکیلا رخشانی را به دلیل عمل جراحی پیوند کلیه اخراج کرده بود، بر اساس قانون مجرم خواند و خواستار دخالت دادستان در این مسئله شد.

احمد آملی احمد آملی در مورد اخراج دانش آموزی که به دلیل پیوند کلیه از مدرسه اخراج شده بود به خبرنگار سایت انتخاب خبر گفت: این برخورد مدیر مدرسه غیر قانونی است.

به گفته او، قانون اساسی صراحت دارد که تمام انسان ها صرف نظر از مشکلات جسمی و یا ذهنی باید از حق آموزش و پرورش برخوردار باشند. این در حالی است که متعاقب این قانون، اساس نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصویب شد که بر اساس آن معلولان نیز تحت پوشش قرار گرفتند و اکنون 100 هزار نفر معلول زیر نظر سازمان در حال آموزش هستند.

او ادامه داد: بنابراین با توجه به متن قانون اساسی و همچنین اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیوند کلیه در هیچ یک از جایگاهی ندارد.

به گفته این کارشناس حقوقی، هر کسی در هر مقامی مانع تحصیل فردی که پیوند کلیه انجام داده و یا تحت هرگونه عمل جراحی قرار گرفته است جرم مرتکب شده و مجرم شناخته می شود و از آنجایی که جرم او عمومی است، دادستان باید نسبت به مدیر مدرسه اعلام جرم کند.

براساس گفته های آملی وقتی قانون در مورد آموزش و پرورش اجبار قرار داده است این برخورد علاوه بر غیر انسانی بودن غیرقانونی شناخته می شود.

شکیلا رخشانی، کودک 9 ساله ای که به دلیل دیالیز و بعد از آن پیوند کلیه دو سال از تحصیل محروم بود بعد از تایید سلامتی از سوی پزشک معالج به مدرسه بازگشت.

مدیر مدرسه ای که او در کهریزک در آن ثبت نام شده بود بعد از اطلاع از عمل جراحی، او را اخراج کرد و بهانه اخراج او را عمل جراحی و احتمال مشکل برای دانش آموز را مطرح کرد.

این درحالی بود که بعد از اخراج شکیلا، مسوولان آموزش و پرورش کهریزک تصمیم گرفتند تا به معلم خصوصی به منزل آنها بفرستند.

با این حال مسوولان آموزش و پرورش در خصوص این مدیر خاطی هیچ گونه برخورد و واکنشی انجام نداده اند.

گزارش: بیتا حقیقی پور

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied