شمانیوز
شما نیوز

اقدامات وزیر آموزش و پرورش برای دختران دانش آموز

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): فانی با بیان اینکه برنامه مکمل آهن‌یاری در میان دو میلیون و 250 هزار دانش آموز اجرا می‌شود، گفت: توزیع مکمل ویتامین دی نیز در 15 استان کشور برای دانش آموزان دختر درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش هفته سلامت در سالن همايش‌هاي رازي افزود: برنامه مکمل آهن‌یاری براي دو میلیون و 250 هزار دانش‌آموز دختر دبیرستانی انجام مي‌شود.

وي با بيان اينكه حفظ سلامت مهم‌ترين نياز بشر است، تصريح كرد: توزیع قرص ویتامین D برای یک میلیون دانش‌آموز در 15 استان کشور در حال اجراست.
وزير آموش و پرورش ارتقا سلامت مدارس را سرمايه گذاری برای نسل‌های آينده عنوان كرد و گفت: در سند تحول بنیادین 6 ساحت تربیتی وجود دارد که موضوعات علمی و فناورانه، اخلاقی و دینی، زیبایی شناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، سیاسی و اجتماعی و تربیت بدنی در این سند به ارتقای سلامت دانش‌آموزان توجه مي‌كند.
فاني اضافه كرد: دانش آموزان قادر خواهند بود فرهنگ سالم زيستن را در جامعه نهادينه كنند بنابراين اگر دانش‌آموزان به طور صحیح آموزش سلامت و رفتارهای تغذیه‌ای مناسب را فرا گیرند می‌توانند سایر اعضای خانواده را آموزش داده و باعث ارتقای سطح سواد سلامت جامعه شوند.
وي خاطرنشان كرد: آگاهی از مفاهیم تغذیه صحیح در سنین مدرسه در اصلاح الگوی تغذیه به منظور پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان و دیابت از اهميت زيادي برخوردار است.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه 13 و نیم میلیون دانش‌آموزان در كشور وجود دارد، بيان داشت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ارتقای مشارکت ميان بخشی است تا بتوانیم با همکاری سایر نهادها از جمله وزارت بهداشت برنامه‌هایی را طراحی کنیم که به ارتقای سلامت دانش‌آموزان منجر شود.
فانی اضافه كرد: تهیه پیش‌نویس سلامت دانش‌آموزان از دوره پیش‌دبستانی تا متوسطه با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است و در سال جاری تشکل دانش‌آموزی سفیران سلامت در 10 درصد مدارس کشور راه‌اندازی شد.
وي افزود: دستور العمل ترويج فرهنگ تغذيه سالم به مدارس ابلاغ شده و در نظارت‌های انجام شده مشخص شد که تنها دو درصد مدارس از مفاد دستورالعمل تخطی کرده‌اند.
وزير آموزش و پرورش بیان داشت: طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان دوره ابتدایی با هدف راه‌اندازی کلینیک سیار دندان پزشکی با همکاری وزارت بهداشت در حال اجراست همچنین واحد درسی بهداشت مدارس در برنامه درسی تمام رشته‌های دانشگاه فرهنگیان درج شده است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied