شمانیوز
شما نیوز

اداره آموزش و پرورش با خرید خدمت به معنای خصوصی سازی نیست

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سخنگوی دولت با بیان اینکه این رقم در سال جاری به 32 هزار میلیارد رسیده است، تصریح کرد: پیش بینی می‎کنیم تا 40 هزار میلیارد تومان برای اتمام طرح‎های نیمه‎کاره در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که در محل در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در آغاز کار دولت 256 طرح عمرانی ناتمام در کشور وجود داشت و ما بر طرح‌های بالای 80 درصد تمرکز کردیم و بیش از 246 طرح را در سال 93 به اتمام رساندیم. تا جایی که ظرفیت‎های قانونی بودجه به ما اجازه دهد نسبت به واگذاری این طرح‎ها اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: در سال 93 بالغ بر 32 هزار میلیارد تومان برای اتمام طرح‎های ناتمام سرمایه گذاری شد که در سال 92 این رقم 21 میلیارد تومان بود و شاهد رشد 1.5 برابری در این زمینه بودیم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه این رقم در سال جاری به 32 هزار میلیارد رسیده است، تصریح کرد: پیش بینی می‎کنیم تا 40 هزار میلیارد تومان برای اتمام طرح‎های نیمه‎کاره در نظر گرفته شود.
نوبخت تاکید کرد: اینکه گفته می‎شود آموزش و پرورش می‌تواند با خرید خدمت اداره شود با خصوصی کردن و تحمیل هزینه‌های آموزش به خانوارها متفاوت است.
* اعتبار دولت به ظرفیتش برای شنیدن صدای مخالف است
سخنگوی دولت گفت: اعتبار دولت به ظرفیت آن برای شنیدن صدای مخالفان است و باید همه احزاب رسمی و قانونی در چارچوب قانون از آزادی بیان برخوردار باشند.
نوبخت درباره قیمت گذاری بر روی خودرو گفت: قیمت خودرو را دولت تعیین نمی‎کند. نگاه دولت این است که هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم، اما برخی از تغییر قیمت‎ها توجیه قانونی دارد. امیدواریم شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده نیز فعالانه بر این مسئله نظارت کنند.
وی در پاسخ به سوالی گفت: بودجه دفتر رئیس جمهور سابق از بودجه دولت تأمین نمی‎شود؛ اما همه می‎توانند دفتر داشته باشند.
* مشکلی برای بودجه انتخابات الکترونیک نداریم
سخنگوی دولت درباره برگزاری انتخابات الکترونیک هم پاسخ داد: برای برگزاری انتخابات الکترونیک مشکلی از نظر تخصیص اعتبارات لازم نداریم.
* سفر هیئت عالی اندونزیایی در ماه جاری میلادی به تهران
نوبخت در تشریح سفرش به اندونزی هم بیان داشت: در جریان سفر به اندونزی توافق شد میزان صادرات نفت ایران به این کشور افزایش یافته و یک پالایشگاه و نیروگاه توسط ایران در اندونزی ساخته شود. هیئت عالی اندونزی در ماه جاری میلادی به تهران سفر می‎کند.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اینکه موضع دولت را در رابطه با دستور کمیسیون اصل 90 درباره پرونده‎های بورسیه چیست؟ و آیا دستور کمیسیون برای قانونی دانستن بورسیه‎ها اجرا خواهد شد، گفت: هریک از کمیسیون‎ها می‎توانند در چارچوب اختیارات خود تصمیماتی بگیرند، این به منزله نظر مجلس نست. هر موضوعی که در چارچوب قانون اعلام شود، ما اجرایی شدن آن را عملی می‎کنیم.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied