شمانیوز
شما نیوز

هزینه30میلیارد دلاری جنگ یمن برای عربستان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): منابع سیاسی عرب تاکید کردند که هزینه تجاوز عربستان سعودی به یمن و زیر ساخت‌های این کشور تاکنون ۳۰ میلیارد دلار برای ریاض هزینه داشته است و این هزینه‌ها به احتمال زیاد تا ۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، گزارش‌ها حاکی از آن است که عربستان سعودی تاکنون 30 میلیارد دلار هزینه عملیات نظامی در یمن کرده است.

خبرگزاری رویترز، در چند روز اول تجاوز عربستان به یمن گزارش داد که ریاض یک میلیارد دلار در چند روز اول جنگ هزینه حمله به یمن کرده است و کارشناسان پیش بینی می‌کنند که این هزینه‌ها تا 50 میلیارد دلار نیز افزایش پیدا کند.

این در حالی است که عربستان به سمت بستن قرار دادهای تسلیحاتی با آمریکا، عربستان و انگلیس گام برداشته است.

همچنین مجلس عوام انگلیس موضوع تجهیز عربستان به بمب‌های غیر متعارف را در میان اختلاف‌های شدید بین گروه های سیاسی انگلیس در مورد موافقت با این درخواست، بررسی می‌کند.

در همین رابطه منابع سیاسی عرب تاکید می‌کنند که عربستان تعدادی ماهواره‌های جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی را اجاره کرده است که یکی از آنها مخصوص کنترل مرزهای این کشور با یمن است و یک ماهواره دیگر را برای مشخص کردن اهداف نظامی و ماهواره‌های دیگر نیز ماموریت‌های مربوط به جنگ علیه یمن را بر عهده دارند.

بر اساس این گزارش عربستان مبالغ بسیار زیادی در برابر استفاده از این ماهواره‌ها که به صورت مداوم کار می‌کنند، پرداخت می‌کند.

این منابع تاکید کردند که واشنگتن از تاریخ 21 دسامبر 2014 عربستان را در جریان تحرکات ارتش یمن به ویژه واحدهای موشکی قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied