شمانیوز
شما نیوز

امیر دریادار سیاری؛

برنامه پیشرفته برای افزایش توان دفاع دریایی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیشرفته ترین برنامه هایی را که منجر به دستیابی به آخرین توان دفاعی در عرصه دریا می شود، در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): امیر دریادار حبیب الله سیاری شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های دفاعی کشور در عرصه دریایی، گفت: پیشرفته ترین برنامه هایی را که منجر به دستیابی به آخرین توان دفاعی در عرصه دریا است در دستور کار داریم.

وی در ادامه پرورش نیروی انسانی متخصص را نیاز حوزه دفاعی دریایی در کشور دانست و گفت: پرورش نیروی انسانی و همچنین تامین تجهیزات مورد نیاز این عرصه برای انجام عملیات در دریای آزاد مثل باب المندب، خلیج هند از ضروریات است.

این مسئول استفاده از نیروی جوان در حوزه دفاع دریایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نیروهای دریایی بر اساس آخرین تکنولوژی های روز دنیا آموزش می بینند تا بتوانند در مقابل هر گونه تهدیدی مقابله کنند.

الحاق زیردریایی جدید نشانه توانمندی بالای متخصصان ایرانی است

وی در ادامه ارتقای توان دفاعی کشور در حوزه دریا را ضروری دانست و افزود: الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران به نام دماوند در اسفندماه سال گذشته آخرین الحاقی بود که مطابق با علم و دانش روز دنیا ساخته شد و به توان دفاعی کشور اضافه شد.

امیر دریادار سیاری سال جدید را سالی همراه با خبرهای خوب توصیف کرد و گفت: الحاق زیردریایی جدید نشانه توانمندی بالای متخصصان ایرانی در ساخت و تامین دفاع در عرصه دریای آزاد است.

این مسئول درباره رسیدن نیروی دریایی ایران به قطب جنوب، گفت: ما می توانیم از طریق دریای آزاد به اقیانوس متصل شویم و این یکی از بزرگترین امتیازاتی است که هر کشوری می تواند داشته باشد. می توانیم در قطب جنوب و اطراف آن دریانوردی کنیم.

وی در رابطه با اسکورت کشتی های آمریکایی و اروپایی گفت: حدود ۶ سال است در خلیج عدن و باب المندب و شمال اقیانوس هند در بحث مبارزه با دزدی دریایی حضوری فعال داریم و در حال حاضر ۳۴ ناوگروه ایرانی در این منطقه حضور دارند.

امیر دریادار سیاری افزود: در حال حاضر در ورودی تنگه باب المندب مشغول انجام ماموریت گشت زنی برای مقابله با دزدی دریایی و برقراری امنیت برای کشتی های کشورمان هستیم.

جایگاه شهدای دریا از نظر قدر و منزلت دو برابر سایر شهدا است

این مسئول ضمن اشاره به کمک ایران به کشتی آمریکایی گرفتار در خلیج عدن گفت: این کشتی در خلیج عدن گرفتار دزدان دریایی شده بود که ناو ایرانی به این کشتی کمک کرد تا از آن شرایط حساس گذر کند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت کشتی مارشال گفت: این یک کار قانونی است که علیه یک شرکت و یک کشتی یک حکم قضایی صادر شده است و مطابق مقررات باید جریمه پرداخت کند.

این مسئول در پایان به توسعه دریا محور کشور اشاره کرد و گفت: با همکاری دانشگاه های بزرگ کشور امیدواریم در آینده نزدیک نیروهای زبده و متخصص تربیت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied